خبرگزاری کار ایران

استراتژی یورگن کلوپ؛ استوریچ علیه معادلات

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۹۲۳

اتفاقی افتاد که چند ماه قبل غیرقابل تصور بود؛ لیورپول در مسابقه‌ای بزرگ یک گل عقب باشد و یورگن کلوپ، محمد صلاح را بیرون بکشد.

به گزارش ایلنا، کلوپ در تساوی یک بر یک برابر چلسی به آن گلی که برایش بی‌تاب بود، رسید و شکست‌ناپذیری تیمش حفظ شد، نه به‌وسیله جانشین صلاح، ژردان شکیری بلکه دیگر تعویض دیرهنگام تیم، دانیل استاریج. او انگار دوباره متولد شده و با آنکه در ترکیب اصلی تیم پشت سر صلاح، روبرتو فیرمینو و سادیو مانه قرار دارد، با زدن چهار گل بهترین گلزن مشترک تیمش به‌حساب می‌آید. اینکه استاریج چنین پیشرفتی داشته خبر خیلی خوبی برای کلوپ است که هم می‌خواهد یک گام از نایب قهرمانی فصل قبل اروپا جلوتر برود و هم تیم را به نخستین قهرمانی‌اش در لیگ برتر برساند؛ 29 سال بعد از آخرین قهرمانی‌شان در دسته اول انگلیس.

مربی آلمانی بعد از گل زیبای استاریج از بیرون محوطه جریمه که یک امتیاز از سفر به لندن برای تیم به ارمغان آورد، گفت: «خدا را شکر که او اینجاست، واقعا بدشانسی هر دو طرف بود اگر نبود. استاریج در بهترین شرایط بدنی و روحی است از وقتی من به اینجا آمدم.»

در سه سالی که کلوپ در آنفیلد بوده، استاریج سه سال پرمصدومیت را در لیورپول سپری کرده. او ژانویه به وست برومویچ قرض داده شد تا آمادگی بدنی و فرم خودش را بیابد اما در سومین بازی همسترینگش آسیب دید و نتوانست برای این تیم گل بزند که در نهایت سقوط کرد. کلوپ ادامه داد: «همیشه درمورد مصدومیت و این چیزها بدشانس بوده، زمان در زندگی خیلی مهم است، حالا زمان عالی برای بازگشت او است و ما به او نیاز داریم.»

بازگشت استاریج تیمی را تقویت می‌کند که با خریدهای تابستانی، شکیری، نبی کیتا و فابینیو بهتر شده بود در حالی که در فینال لیگ قهرمانان فصل قبل وقتی بعد از 30 دقیقه صلاح مجبور به ترک زمین شد، کلوپ گزینه‌های زیادی نداشت.

ویرجیل فان‌دایک که با انتقال 75 میلیون پوندی‌اش از ساوتهمپتون در ژانویه، دفاع لیورپول متحول شده، گفت: «ما تیم خیلی خوبی داریم با بازیکنان کلاس جهانی و استاریج یکی از آنهاست. قبل از اینکه به لیورپول بیایم، می‌گفتم او یکی از بهترین مهاجمان لیگ است و وقتی آماده باشد، این را نشان می‌دهد چون در بهترین روزهایش مقابل او بازی کرده‌ام و در تمرین، سختکوشی و کارش را دیده‌‌ام.»

استاریج در نخستین بازی لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن که با پیروزی 3 بر 2 قرمزها خاتمه یافت، گل اول را زد و لیورپول که در هفته هشتم لیگ برتر با دیگر تیم 19 امتیازی و مدعی اصلی قهرمانی، منچسترسیتی بازی دارد، امشب در زمین ناپولی به میدان می‌رود. دست کلوپ آنقدر باز هست که بتواند برای بازی هفته آینده به برخی ستاره‌هایش استراحت بدهد بدون اینکه ترسی از عواقبش داشته باشد: «ما بازیکنان خیلی خوبی داریم که در خیلی دیدارها فرصت نشستن روی نیمکت را هم ندارند. اتفاق خوبی برای آنها نیست اما برای ما چرا.»

بعد از چند سال ناامیدکننده، شرایط درخشش استاریج فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز