خبرگزاری کار ایران

انتخابات شطرنج به کمک فوتبال!

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۸۹۹

انتخابات ریاست فدراسیون جهانی شطرنج فیده در تاریخ 3 اکتبر (امروز) در باتومی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، انتخابات شطرنج در حالی برگزار می‌شود که سه نفر برای ریاست فیده نامزد شده‌اند. آرکادی وورکوویچ از روسیه، نایجل شورت از انگلیس و جورجیوس ماکروپولوس از یونان سه نامزدی هستند که برای ریاست تلاش می‌کنند.

هر کدام از این نامزدها، بخشی از تیم کاری خود برای حضور در فدراسیون جهانی را نیز معرفی کرده‌اند تا در صورتی که خودشان رییس شوند، از آن افراد استفاده کنند. در انتخابات فدراسیون جهانی شطرنج، نام یک ایرانی هم دیده می‌شود. محمدجعفر کامبوزیا که هم‌اکنون به‌عنوان نایب رییس فیده حضور دارد، بار دیگر برای این پست ثبت نام کرده و در انتخابات این بخش حضور خواهد داشت.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا از اقتصاددان صاحبنام روسی در انتخابات فدراسیون جهانی شطرنج حمایت کرد. اینفانتینو معتقد است ارکادی دوروکوویچ بهترین گزینه در انتخابات ریاست فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) است. اینفانتینو که شاهد تلاش‌های بسیار مقام روسی به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 در کمیته سازماندهی بود، در پیامی به همین خاطر عنوان کرد: «بعد از برگزاری یک دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور روسیه، خیلی خوشحال می‌شوم که در ارتباط با دنیای شطرنج صحبت کنم. البته بازهم باید تاکید کنم که مسابقات جام جهانی روسیه بهترین بود. این موفقیت حاصل نمی‌شد جز با همکاری تنگاتنگ با کمیته سازماندهی مسابقات و دوستی خوب به اسم آرکادی دوروکویچ. او با دقت و قابلیت بسیار کمیته سازماندهی را مدیریت کرد.»

وی افزود: «البته فوتبال و شطرنج دو ورزش متفاوت هستند اما واقعا تفاوت آنان زیاد است؟ من که فکر می‌کنم بسیاری نقاط مشترک وجود دارد و یک بازیکن شطرنج می‌تواند شبیه به یک بازیکن فوتبال آماده شود و کارش را پیش ببرد. براین باور هستم که فدراسیون جهانی شطرنج تحت هدایت او می‌تواند گام‌های اساسی به جلو بردارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز