خبرگزاری کار ایران

حمله به منچسترسیتی با استفاده ستاره ایرانی محبوب

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۳۰۸

علیرضا جهانبخش بعد از کسب عنوان آقای گلی در لیگ هلند، پیشنهادهای بسیاری دریافت کرد. از بوندس‌لیگا گرفته تا هلند، اسپانیا و انگلیس. میان همه این پیشنهادها، علاقه لسترسیتی و برایتون به این بازیکن بیشتر از بقیه بود؛ دو باشگاهی که در لیگ برتر حضور داشتند و همین بهترین بهانه بود تا جهانبخش مذاکره با آنها را جدی‌تر از بقیه دنبال کند.

به گزارش ایلنا، ابتدا لسترسیتی برای جذب جهانبخش پیشقدم شد و بعد برایتون وارد ماجرا شد و گوی سبقت را از قهرمان سابق لیگ برتر ربود. جهانبخش در شرایطی از پیشنهاد بازی در لسترسیتی گذشت و پیراهن برایتون را پوشید که این تیم، یک بازیکن مهم و آماده برای بازی در پست بال راست در اختیار داشت؛ بازیکنی به نام آنتونی نوکارت که چهارمین فصل حضور در برایتون را سپری می‌کرد. نوکارت 26ساله با اصالتی فرانسوی و سابقه بازی برای گینگام، لسترسیتی در انگلیس و استانداردلیژ در بلژیک، فصل قبل یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان برایتون در لیگ برتر بود. 33 بازی انجام داد و 3 گل زد و البته نقش مهمی در حملات برایتون داشت.

نوکارت ماند و جهانبخش نیز با نظر کریس هوتون با برایتون قرارداد بست. علیرضا در گام نخست باید با بازیکنی رقابت می‌کرد که هم محبوب هواداران بود و هم یک مهره کلیدی. بخصوص که نوکارت در چمپیونشیپ (فصل

2017-2016) نیز 15 گل برای برایتون به‌ثمر رساند و نقش غیرقابل انکاری در صعود این تیم ایفا کرد. هوتون در بازی‌های نخست، نوکارت را طبق پیش‌بینی‌ها در ترکیب ثابت قرار داد و از او در پست بال راست استفاده کرد. جهانبخش که بازی هفته اول مقابل منچستریونایتد را از روی نیمکت تماشا کرد، هفته‌های سوم و چهارم جای نوکارت را در اواسط نیمه دوم گرفت تا در پست اصلی خود برای برایتون بازی کند. هفته سوم مقابل لیورپول، جهانبخش در دقیقه 76 جانشین نوکارت شد و هفته چهارم برابر فولام، در 16 دقیقه پایانی جای او را در ترکیب برایتون گرفت. برای بازی مقابل تاتنهام در هفته ششم، هوتون تا آخرین لحظات نام علیرضا جهانبخش را در ترکیب ثابت قرار داد اما باز هم این نوکارت بود که در فهرست بازیکنان اصلی قرار گرفت تا بال راست تکنیکی تیم ملی ایران در ادامه وارد زمین شود. این‌بار اما خبری از تعویض جهانبخش با نوکارت نبود. علیرضا در دقیقه 73 جای سالومون مارچ انگلیسی را گرفت تا همزمان با آنتونی نوکارت در ترکیب برایتون بازی کند. حضور نوکارت و جهانبخش در ترکیب برایتون، این تیم را در فاز تهاجمی تقویت کرد. علیرضا بیشتر در سمت چپ نقش بال تهاجمی را بازی کرد و نوکارت هم سر جای خود قرار گرفت. حاصل حضور همزمان این دو بازیکن، گلی بود که نوکارت در دقیقه 3+90 به‌ثمر رساند و البته موقعیتی که او در آخرین ثانیه‌های بازی از دست داد.

علیرضا جهانبخش با دو نفوذ تماشایی خود از سمت چپ، نشان داد که در این پست هم می‌تواند برای برایتون یک بازیکن گره‌گشا و کارساز باشد. هوتون مقابل تاتنهام به این نکته پی برد که استفاده از نوکارت و جهانبخش در ترکیب ثابت برایتون، تا چه حد می‌تواند برای این تیم ثمربخش باشد، به‌همین دلیل و با توجه به بازی حساس هفته هفتم مقابل منچسترسیتی بعید نیست هوتون تصمیم جدید خود را عملی کند و از جهانبخش و نوکارت به‌طور همزمان در ترکیب ثابت برایتون استفاده کند.

نوکارت تا پایان هفته ششم، 510 دقیقه در ترکیب برایتون حضور داشته و جهانبخش نیز 85 دقیقه برای این تیم بازی کرده. این دو فقط 17 دقیقه، بازی کنار هم را تجربه کرده‌اند و حاصل آن کاهش اختلاف با تاتنهام و حتی رسیدن به یک‌قدمی کسب نتیجه تساوی بود. به‌نظر می‌رسد برای بازی‌های آینده، جهانبخش را در پست بال چپ ببینیم و نوکارت را در سمت راست؛ اتفاقی که می‌تواند برایتون را از بحران فعلی نجات بدهد و باعث ارتقای رتبه این تیم در جدول رده‌بندی شود.

برای جهانبخش که در روزهای پایانی نقل و انتقالات با برایتون توافق کرد و پیراهن این تیم را پوشید، هنوز زمان هست تا خودی نشان بدهد و ثابت کند که خرید هوتون بی‌فایده نبوده. او هر روز در تمرین برایتون تلاش می‌کند و می‌جنگد تا به ترکیب ثابت برسد؛ اتفاقی که شاید مقابل منچسترسیتی شاهد آن باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز