خبرگزاری کار ایران

داورزنی: ۱۲ رئیس فدراسیون بازنشسته هستند/ کی روش تا پایان جام ملت ها با تیم ملی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۰۸

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته در فدراسیون‌ها دخالت دولت در ورزش نیست.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با رادیو تهران در مورد ابلاغ  قانون بازنشستگی عنوان کرد: این قانون روز سه‌شنبه از سوی دولت به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و طبق آن، افراد بازنشسته دو ماه فرصت دارند که پست خود را به فرد دیگری تحویل دهند، همه دستگاه‌ها ملزم هستند و فدراسیون‌ها هم چون بخشی از منابع‌شان دولتی است، شامل این قانون می‌شوند. ما سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهیم تا به برنامه‌های فدراسیون‌های المپیکی لطمه‌ای وارد  نشود. 

وی ادامه داد: از زمانی که این موضوع مطرح شد، بحث بی‌ثباتی‌ها را در فدراسیون‌ها به وجود آورد. در حال حاضر حدود ۱۱، ۱۲ رئیس فدراسیون هستند که حکم بازنشستگی دارند و ما سعی می‌کنیم سریع‌تر برای آنها سرپرست بگذاریم تا از این بی‌ثباتی دربیایند. 

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که آیا غیرمستقیم به این فدراسیون‌ها گفته‌اید که آماده رفتن باشند، گفت: اکثر دوستان خودشان می‌دانند، چون ادامه کار بعد از مهلت قانونی خلاف است و رئیس فدراسیون دیگر حق امضا و دریافت و پرداخت نخواهد داشت، چون جرم محسوب می‌شود. 

داورزنی در مورد اینکه اگر رئیس فدراسیونی پیدا شود که بگوید ما این موضوع را به فیفا اطلاع می‌دهیم چون دخالت دولت است، شما چه تصمیمی می‌گیرید، گفت: این دخالت دولت نیست و به قوانین داخلی بازمی‌گردد و همه فدراسیون‌ها هم جزو این قوانین هستند. بعد از مهلت قانونی،‌وزارت ورزش به فرد بازنشسته اجازه پرداخت پول ندارد، وقتی یک چیزی در کشور قانون می‌شود، بحث فرد نیست. 

وی در مورد وضعیت جانبازان عنوان کرد: اگر رئیس فدراسیونی نامه‌ای از بنیاد جانبازان مبنی بر جانبازی بالای ۵۰ درصد ارائه کند، طبیعی است که ما تمکین می‌کنیم، چون مجری قانون هستیم نه قانونگذار، یا در مورد اسارت بالای سه سال و فرزند شهید بودن. 

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه گفته می‌شود قرارداد کی‌روش به تیم ملی استرس داده است، گفت: فدراسیون فوتبال و تاج رئیس آن در این زمینه پاسخ خواهند داد، اما چیزی که مشخص است این است  که تمرین اردو به موقع انجام می‌شود و ما از برنامه‌ها و تصمیمات فدراسیون حمایت می‌کنیم. کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها با تیم ملی خواهد بود و جای نگرانی نیست. 

وی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان گفت: نگران والیبال نباشید، این رشته مسیر  خود را دنبال می‌کند و جوانان هم شرایط خوبی دارند، بازی شب گذاشته مقابل بلغارستان واقعا سخت بود آن هم در مقابل ۱۰ هزار تماشگر میزبان. بلغارستان در بهترین روز خود بود و چیزی برای از دست دادن نداشت،‌امیدوارم امشب بچه‌ها با کانادا و فردا با آمریکا بازی خوبی را برگزار کند. 

وی در پایان در مورد حواشی رخ داده در ورزشگاه‌های فوتبال گفت: جلساتی متعددی را در این زمینه با مسئولان فدراسیون، مدیران باشگاه‌ها و مسئولان امنیتی داشتیم، طبیعی است که برخی سوءاستفاده می‌کنند و نباید این موارد باعث ایجاد ناامنی برای داوران و بازیکنان شود. قسمتی با هماهنگی مدیران باشگاه‌ها و قسمتی هم با کارهای انضباطی باید حل شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز