خبرگزاری کار ایران

بازی های آسیایی ۲۰۱۸

سلطانی فر: بلایی به نام پنچاک سیلات نازل شد و چهارمی را از ما گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۵۹۳

وزیر ورزش و جوانان درباره رشته پنچاک سیلات صحبت های جالبی را به دست آورد.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید رئیس مجلس از اردوی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان اظهار داشت: ابتدا باید فرا رسیدن عید غدیر خم را تبریک بگویم. این روزها، روزهای خوبی است و ورزشکاران ما در جاکارتا یکی پس از دیگری افتخار آفرینی می‌کنند و ادامه دار خواهد بود. لاریجانی رئییس مجلس با توجه به مباحثی که قبلا با او مطرح شده بود و در رابطه با بازدید از اردوهای تیم‌های اعزامی داشتیم بهترین موقیعت همین شب عید غدیر بود که از چند رشته بازدید کردند.

وی ادامه داد: این بازدیدها و حمایتها ایجاد روحیه می‌کند و در چند سال گذشته شاهد بودیم که هم دولت و هم مجلس حمایت کردند و جهش خوبی در مورد تکمیل پروژه‌‌ها و کمک به ورزشکاران به وجود آمده است.

 سلطانی‌فر عنوان کرد: همکاری خوبی بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دولت به وجود آمده و امیدواریم بتوانیم به پشتوانه همین همکاری‌ها بسیاری از پروژه‌ها که 10 15 سال از آغاز عملیات عمرانی آنها گذشته است را با عزم و اراده و منابع بهتر تکمیل کنیم.

وی در مورد تیم‌های ملی جانبازان و معلولین گفت: ورزشکاران ما در حال حاضر بازی‌های آسیایی افتخارآفرینی می‌کنند و امیدوارم بچه‌های پاراآسیایی هم همین موفقیت‌ها را ادامه دهند و دست پر برگردند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد رشته پنجاک ـ سیلات که اندونزیایی‌ها در آن مدال‌های  زیادی کسب کردند و در رنکینگ ایران را پشت سر گذاشتند گفت: کارنامه اندونزی در ورزش در مجموع 4 مدال طلا بود آنها 8 سال قبل هم با مدال‌هایی که گرفتند در رتبه پانزدهم آسیا قرار گرفتند. ظرفیت ورزش اندونزی  همین رتبه بالای 10 است و نمی‌تواند یک رقمی باشد. شورای المپیک آسیا در هر دوره به میزبان‌ها هدیه ویژه‌ای می‌دهد در سال 1953 هم که ما میزبان بودیم کشتی فرنگی آنقدر در آسیا شناخته‌شده نبود و ما توانستیم از این طریق 8 مدال طلا بگیریم و خودمان را در رنکینگ بالا بکشیم.

وی ادامه داد: پنجاک سیلات هم رشته رزمی ، آئینی و سنتی اندونزی است و فکر می‌کنم نام یکی از محله‌های این کشور است. 8 وزن در آقایان و 8 وزن در خانم‌ها مسابقه می‌دهند که مجموعاً‌ 64 مدال می‌شود از سوی دیگر این رشته در کشورهای دیگر ناشناخته است و سابقه محدودی دارد. تعداد شرکت‌کنندگان هم خیلی کم است و بیشتر به ورزشکاران اندونزی اختصاص پیدا می‌کند. آنها توانستند از همین طریق 14 طلا از 16 طلای ممکن را بگیرند. اما اگر این مدال‌‌ها را کنار بگذاریم ما در همان رتبه 4 قرار می‌گیریم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: در بازی‌های آسیایی کشورهای چین،‌کره و ژاپن با توجه به تعداد شرکت‌کنندگانی که می‌آورند همیشه رتبه‌های اول تا سوم هستند و تلاش ما در این دوره برای رتبه چهارم بود. تا کنون 18 مدال طلا آورده‌ایم و اگر پنجاک‌سیلات نبود همان چهارم بودیم و شاید از سوی قزاق‌ها یک مقدار تهدید می‌شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قبل از اینکه این رشته به اندونزی اختصاص داده شود اعتراضی نشد گفت: چیزی که از سوی شورای المپیک آسیا تصویب و ابلاغ شده بود قابل اعتراض نبود این تصمیم دو سه سال قبل گرفته شده بود و نمی‌توان به این شکل اعتراض کرد.

سلطانی‌فر در مورد عملکرد بانوان در بازی‌های آسیایی گفت: خوشبختانه آنها فراتر از انتظار ظاهر شدند البته در برخی از رشته‌ها مانند کاراته هم فکر می‌کنم می‌توانستیم دو سه طلای دیگر بگیریم اما یکی از بچه‌های ما باخت ناباورانه‌ای داشت و با توجه به تساوی امتیازها تنها با یک اخطار طلا نگرفت. 

وی ادامه داد: تعداد ورزشکاران بانوی ما نسبت به دوره قبل دو برابر شده‌اند و نه تنها از این کار پشیمان نیستیم بلکه حمایت هم می‌کنیم استعداد خوبی در بخش بانوان وجود دارد البته در برخی رشته‌ها ملاحظاتی در پوشش وجود دارد اما آنهایی که پوشش مشکل ندارند  عملکردها قابل قبول بوده است. 

وی در مورد قایقرانی عنوان کرد: 9 ماده دیگر در این رشته مانده که ما نماینده داریم اجازه دهید این دو سه روز هم تمام شود ما گزارشاتی را گرفته‌ایم عملکرد مجموع کاروان بالای 90 درصد آن چیزی است که ما می‌خواستیم اما طبیعتاً هر کشوری در همه رشته‌ها نمی‌تواند به 100 درصد اهداف پیش‌بینی‌شده‌اش برسد همانطور که گفتم قطعاً با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم اگر پنجاک‌سیلات نبود همان رتبه چهارم را کسب می‌کردیم. بلایی به نام پنجاک‌سیلات نازل می‌شود و 14 مدال طلا را به یک کشور می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز