خبرگزاری کار ایران

ششمین تغییر سرمربی در راه است؛ اخراج مربی مثل آب خوردن

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۰۰۴

اگرچه تنها 6 هفته از شروع لیگ برتر گذشته اما شاهد تغییرات زیادی در کادر فنی تیم‌ها بودیم. تغییراتی که ما را یاد لیگ‌های سابق کشورهای حوزه خلیج فارس می‌اندازد.

به گزارش ایلنا، با این تفاوت که آنها به دلیل نتایج ضعیف، سرمربیان تیم‌شان را تغییر می‌دادند اما در لیگ ایران، اتفاقات دیگری این تغییرات را رقم می‌زند. اتفاقات عجیبی که کمتر به نتایج ارتباط پیدا می‌کند و اخیرا دلایلی مثل بازیکن‌سالاری، اختلاف  با مدیریت باشگاه، مشکلات مالی و... عامل آن بوده و باعث شد شاهد تغییرات زیادی در تیم‌ها باشیم که بی‌سابقه است.

هنوز 6 هفته بیشتر از لیگ هجدهم نگذشته که شاهد 5 تغییر در کادرفنی تیم‌های لیگ برتری بودیم. مساله‌ای که ما را یاد لیگ‌های سابق کشورهای حوزه خلیج فارس می‌اندازد و تیم‌های عربی که با هر شکستی دست به تغییر می‌زدند و به سراغ مربی جدیدی می‌رفتند. این مساله البته در کشورهای حوزه خلیج فارس دیگر مثل قبل نیست و مدیران تیم‌های عربی ترجیح می‌دهند کمی صبورتر باشند اما با اینکه آنها متوجه شدند عجله کردن در تغییر کادرفنی درست نیست، تیم‌های ایرانی مدل قبلی تیم‌های حوزه خلیج فارس را دارند ادامه می‌دهند. البته با یک تفاوت عجیب. تیم‌های عربی قبلا با نخستین باخت، سرمربی تیم‌شان را تغییر می‌دادند اما در لیگ برتر ایران، تغییرات ارتباط چندانی با باخت‌ها ندارد و مسائل دیگری در آن دخیل است که جای تعجب دارد. البته بیشتر آنها نشات گرفته از مشکلات مالی است که در لیگ‌های عربی این مشکل به چشم نمی‌خورد.

به هر حال نخستین تغییر این فصل به سپیدرود اختصاص داشت. وقتی خداداد عزیزی سرمربی وقت این تیم، در روزی که تیمش اصلا خوب بازی نمی‌کرد و مورد انتقاد هواداران قرار گرفت، با آنها درگیر شد و کار برای ماندنش سخت شد. خداداد می‌دانست با درگیری که با هواداران داشت و البته الفاظی که به کار برد، دیگر نمی‌تواند در رشت کار کند. به همین دلیل در بازی بعدی که خارج از خانه بود، باز هم هدایت سپیدرود رشت را به عهده داشت اما قبل از اینکه به رشت برگردد، به صورت توافقی، کنار کشید. به این ترتیب در هفته پنجم، سهیل حق‌شناس سرمربی موقت تیم بود و پس از آن هم علی کریمی به سپیدرود برگشت تا این تیم را به روزهای خوبش برگرداند. کریمی با حامی مالی به رشت برگشت تا مشکلی بابت مسائل مالی نداشته باشد و با خیال راحت کارش را دنبال کند.

دومین تغییر هم به ماشین‌سازی تبریز اختصاص داشت. وقتی این تیم در خانه به ذوب‌آهن باخت. این اتفاق و البته اختلافات قبلی که بین سرمربی و مدیرعامل باشگاه وجود داشت باعث شد فیروز کریمی از سرمربیگری سبزپوشان تبریزی کنار گذاشته شود. کریمی بدون هیچ چون و چرایی از ماشین‌سازی کنار رفت اما بعد از آن، مصاحبه‌های پی در پی هوشنگ نصیرزاده در رابطه با دلیل این برکناری، واکنش تند کریمی را به دنبال داشت تا ماجرای این اخراج هم ادامه‌دار شود. به هر حال بعد از اخراج فیروز کریمی که در هفتم پنجم اتفاق افتاد، یوسف بخشی‌زاده به صورت موقت هدایت این تیم را به عهده داشت و پس از آن رضا مهاجری سرمربی ماشین‌سازان شد تا او از هفته هفتم کارش را با این تیم شروع کند.

چند روز بعد از اینکه فیروز کریمی از ماشین‌سازی اخراج شد، خبر رسید عبدا... ویسی به دلیل مشکلات مالی از سرمربیگری نفت مسجدسلیمان استعفا داد. ویسی با این کارش بیشتر سعی داشت کاری کند که هیات مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان به فکر حل مشکلات مالی باشند اما 2 دستگی در هیات مدیره باشگاه جنوبی باعث شد در عین ناباوری شاهد موافقت باشگاه نفت مسجدسلیمان با استعفای عبدا... ویسی باشیم. مساله‌ای که باورش برای خود ویسی هم سخت بود اما این اتفاق افتاد و خیلی زود علیرضا مرزبان جای او را گرفت تا از هفته هفتم هدایت زردپوشان مسجدسلیمانی را به عهده بگیرد.

بعد از استعفای عبدا... ویسی و در حالی که فولادی‌ها با آرامش کار خود را دنبال می‌کردند، ناگهان خبر رسید سیروس پورموسوی از سرمربیگری قرمزپوشان اهوازی کنار گذاشته شد. خیلی‌ها تصور می‌کردند این اتفاق در پی جدایی ویسی از نفت مسجدسلیمان رخ داده اما به هر حال هر چه بود، پورموسوی بدون دلیل از هدایت فولاد خوزستان کنار گذاشته شد. چراکه فولاد شرایط نسبتا خوبی داشت. ضمن اینکه حبیب رضایی مدیرعامل باشگاه گفته بود دلیل اخراج پورموسوی باخت به سایپا هم نبود. هنوز جانشین پورموسوی انتخاب نشده بود که از تبریز خبر رسید جان توشاک از سرمربیگری تراکتورسازی کنار گذاشته شد.

توشاک با اینکه شناخت چندانی از فوتبال ایران نداشت و البته هیچ‌کدام از بازیکنان تراکتور را خودش انتخاب نکرده بود، نتایج نسبتا خوبی با این تیم به دست آورد اما به راحتی کنار گذاشته شد. توشاک با تراکتورسازی در 6 هفته 2 برد، 3 مساوی و تنها یک باخت به دست آورده بود که نتیجه خوبی به نظر می‌رسید و البته خیلی‌ها امیدوار به بهتر شدن نتایج هم بودند. این مربی که ظاهرا به خاطر یکسری مسائل تحت فشار بود، معمولا از بازیکنان ملی‌پوش کمتر استفاده می‌کرد که همین مساله ناراحتی این بازیکنان را به دنبال داشت. ظاهرا همین ناراحتی هم برای سرمربی ولزی تراکتورسازی دردسرساز شد تا او هم به راحتی کنار گذاشته شود. توشاک به تازگی تبریز را ترک کرده و محمد تقوی به صورت موقت هدایت تراکتورسازی را به عهده خواهد گرفت. این روزها هم خبرهای عجیبی در مورد جانشین توشاک به گوش می‌رسد که باید دید در نهایت چه اتفاقی در این زمینه می‌افتد.

اما هنوز از رفتن توشاک چند ساعتی نگذشته بود که خبر رسید ششمین مربی اخراجی هم در راه است. گفته می‌شود مسوولان باشگاه صنعت‌نفت آبادان به دنبال تغییر کادرفنی تیم‌شان هستند. در واقع قرار بود در صورتی که صنعت‌نفت نتواند مقابل تراکتورسازی موفق باشد و از جام حذفی کنار برود، بلافاصله پائولو سرجیو را برکنار کنند. نکته جالب این است که جانشین سرجیو هم مشخص شده اما این سرمربی از باشگاه خواسته فعلا به سرمربی پرتغالی فرصت بدهند تا ببینند شرایط به چه صورت است. اگر موفق نبود به این تیم می‌رود. به هر حال چیزی که مشخص شده این است که لیگ ایران شباهت زیادی به لیگ‌های چند سال قبل کشورهای حوزه خلیج فارس پیدا کرده که باید دید این تغییرات در پایان فصل به سود آنها خواهد بود یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز