خبرگزاری کار ایران

زوج علیپور - منشا بهتر از علیپور - نعمتی!

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۹۹۰

شاید برانکو هنوز به این باور نرسیده باشد اما آمار و ارقام نشان از این دارد که زوج علیپور و منشا، برای پرسپولیس با معجزه فرقی ندارد. بیراه نیست اگر بگوییم رتبه دومی سرخ‌ها حاصل دقایق حضور این زوج در کنار هم است.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در این فصل شش مسابقه را پشت سر گذاشته و در طول این شش مسابقه، تیم برانکو ۳۱۸ دقیقه بدون زوج علیپور و منشا، یعنی با یک نفر از آنها بازی کرده است. پرسپولیس در این ۳۱۸ دقیقه، دو گل زده و دو گل خورده و نتوانسته آمار خوبی به جا بگذارد. با این آمار، پرسپولیس حتی نمی‌توانست در نیمه بالای جدول حضور داشته باشد.

در مقابل این 318 دقیقه، ۲۲۲ دقیقه علیپور و منشا در زمین کنار هم بوده‌اند. دقایق کمتری که پرسپولیس در آن ۵ گل زده و حتی یک بار هم گل نخورده است. شاید رتبه دوم جدول تیم برانکو بیش از هر چیز، حاصل همین دقایق باشد.

تأثیر زوج علیپور و منشا اما در حالی است که برانکو به طور واضح نشان داده تمایل زیادی برای بازی دادن به منشا ندارد. با اینکه فصل پیش قرار بود گادوین منشا، جای علیپور را در ترکیب اصلی پرسپولیس بگیرد و زوجی رویایی با مهدی طارمی بسازد اما این آرزو محقق نشد. منشا حتی بعد از محرومیت طارمی هم نتوانست جای ثابتی در ترکیب پرسپولیس پیدا کند.

برانکو به نعمتی جلوتر از امیری و احمدزاده، اعتقاد بیشتری داشت اما ادامه نیمکت‌نشینی او در فصل جدید، به یک علامت سوال بزرگ در پرسپولیس تبدیل شده است. البته که حواشی غیرفوتبالی منشا به تغییر نظر برانکو درباره او دامن زده است. ضمن اینکه تجربه نشان داده برانکو سخت تغییر نظر می‌دهد و یکی دیگر از دلایلی که با وجود نمایش نه چندان خوب تیمش در خط حمله و ناکامی رسن و عالیشاه در موقعیت‌سازی، حاضر نشده به منشا اعتماد کند، همین تغییرناپذیری است.

تیم برانکو نه تنها با رادوشویچ فقدان بیرانوند را احساس نکرده‌ بلکه صاحب یک رکورد ویژه هم هست. پرسپولیس در این فصل، سه بازی از رادو به جای بیرانوند استفاده کرده و هر سه برد فصل را با او به دست آورده است.

این آمار برای تیمی که پیش از این تجریبات تلخی درون دروازه داشته آمار ارزشمندی است. در واقع با آمدن رادوشویچ و بیرانوند، فصل جدیدی در دروازه‌بانی پرسپولیس شروع شد. بیرانوند اگرچه در مقاطعی مورد انتقاداتی قرار گرفت اما حضورش درون دروازه قوت قلبی برای قرمزهای پایتخت است. در روزهایی هم که او به هر دلیلی درون دروازه قرار نداشت رادوشویچ توانست به خوبی جای خالی‌اش را پرکند.

اگر بازی‌هایی را که پرسپولیس در آنها ترکیب دوم یا بازیکنان ذخیره را به میدان فرستاده در نظر نگیریم، رادو در بازی‌هایی که به‌ خاطر نبود بیرانوند در ترکیب اصلی قرار گرفته توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. او در لیگ شانزدهم ۵ هفته پیاپی به‌خاطر مصدومیت بیرانوند، درون دروازه ایستاد و دو گل خورد و سه برد و یک باخت و یک مساوی بدون گل برای پرسپولیس به دست آمد.

او فصل گذشته فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد و بیشتر در ترکیبی به میدان رفت که بازیکنان اصلی پرسپولیس در ترکیب نبودند و فقط در یک بازی که بیرانوند مصدوم بود توانست با پرسپولیس سه بر یک برنده شود. این فصل هم سه بازی و سه برد و یک گل خورده آماری رویایی از او به جای گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز