خبرگزاری کار ایران

اردوگاه کماندوسازی به سبک امیر خادم (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۸۶۳

تیم ملی کشتی آزاد از 18 شهریور اردوی خود را برای حضور در مسابقات جهانی شروع کرد.

به گزارش ایلنا، نخستین اردو بعد از بازی‌های آسیایی که برای حضور در مسابقات جهانی آغاز شد. اردویی که البته با اردوهای قبلی تفاوت داشت و کادر فنی تیم ملی در مرحله اول اردو 7 کشتی‌گیر را دستچین و به اردو دعوت کرد. بعد از چند روز دوباره 7 کشتی‌گیر دیگر به اردو دعوت شدند و حالا نزدیک به 10 روز است که اردوی تیم ملی با حضور 14 کشتی‌گیر برگزار می‌شود اما غایبان سرشناسی دارد. در این بین تکلیف کشتی‌گیران غایب چه می‌شود؟ کشتی‌گیرانی که در انتخابی خوب بودند و در تورنمنت‌ها هم خوش درخشیدند اما جایی در برنامه‌های فعلی رسول خادم ندارند!

اردوی 14 نفره در یک ماه مانده به مسابقات جهانی ابهام‌های زیادی را به وجود آورده است. تعداد زیادی از کشتی‌گیران مطرح به اردوی تیم ملی دعوت نشده‌اند که در این میان مازندران با داشتن چند کشتی‌گیر غایب بیشترین سهم را دارد. محمد رمضان‌پور، سعید داداش‌پور، نیما اشقاقی، امید حسن تبار، کامران قاسم‌پور و از همه اینها مهم‌تر محمد جواد ابراهیمی از جمله کشتی‌گیران مطرحی هستند که از مازندران به اردوی تیم ملی دعوت نشده‌اند.

یدا... محبی و علیرضا قاسمی هم از دیگر نفرات مطرح هستند که به این اردو هنوز دعوت نشده‌اند.

در این بین در این اردو برخی از کشتی‌گیرانی حضور دارند که در انتخابی تیم ملی هرگز به موفقیت چشمگیری نرسیدند. به طور مثال اسماعیل نجاتیان در بین 5 نفر برتر انتخابی مرحله نهایی تیم ملی هم نبود اما این کشتی‌گیر مشهدی به اردوی تیم ملی دعوت شده است. در وزن 79 کیلوگرم عزت‌ا... اکبری به اردوی تیم ملی دعوت شده که نفر پنجم انتخابی تیم ملی بوده اما دو نفر اول این وزن در انتخابی امید حسن تبار و علیرضا قاسمی هستند که به اردوی تیم ملی دعوت نشده‌اند. در وزن 70 کیلوگرم هم هیچ یک از نفرات برتر انتخابی به اردو دعوت نشده‌اند و مشخص نیست که در این وزن رسول خادم چه تصمیمی می‌گیرد. در وزن 74 کیلوگرم سعید داداش‌پور نامش از قلم افتاده آن ‌هم در شرایطی که مصطفی حسین‌خانی در بازی‌های آسیایی نتوانست نتیجه لازم را بگیرد؛ حال حسین‌خانی در اردو حضور دارد ولی داداش‌پور در خانه به سر می‌برد. حسین‌خانی نفر اول انتخابی و داداش‌پور نفر دوم بود. در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در بین دعوت شده‌ها نیست اما نام یونس امامی نفر سوم انتخابی به همراه حسن مرادقلی نفر اول این وزن در بین نفرات دعوت شده دیده می‌شود. مهم‌ترین غایب این اردوها که بیش از همه سر و صدا کرده غیبت محمدجواد ابراهیمی است. کشتی‌گیر مطرحی که با توجه به نتایج درخشانش در ماه‌های اخیر از حضور در انتخابی مرحله نهایی هم معاف شد. بعد به دو تورنمنت بین‌المللی رفت که در هر دو مورد هم علیرضا کریمی را شکست داد و با دست پر از انتخابی‌ها برگشت اما حالا او در اردو نیست. البته همه این موارد از اختیارات سرمربی تیم ملی است. حتی او در انتخاب ترکیب نهایی هم این حق را دارد که براساس تشخیص خود نفر برتر را انتخاب کند که در همین راستا هم علیرضا کریمی را در جاکارتا به وزن 97 کیلوگرم فرستاد و اتفاقا کریمی طلایی را کسب کرد که کمتر کسی تصورش را داشت. حالا هم این رسول خادم است که می‌تواند تشخیص بدهد که چه کسی در کجا می‌تواند مفید باشد. بنابراین او از حق طبیعی و قانونی یک مربی استفاده کرده و اتفاقا تفاوت مربیان در چنین مواردی مشخص می‌شود که گاهی مربیان بزرگ با نگاه خود می‌توانند تشخیص بدهند چه کسی به درد چه وزنی و به درد چه مسابقه‌ای می‌خورند.

این حق طبیعی رسول خادم است که تعدادی از کشتی‌گیران که شاید شانس بیشتری برای رسیدن به فرم مورد نظر او را داشته باشند را به اردوی تیم ملی دعوت کند و به طور اختصاصی با آنها کار کند. این همان کاری است که روزی نامش گلخانه‌ای بود.

اینجا یک سوال مهم وجود دارد که حق کشتی‌گیران شایسته چه می‌شود و در یک ماه مانده به مسابقات جهانی، کشتی‌گیرانی که به اردو دعوت نشده‌اند چگونه باید این شرایط پر اضطراب را تحمل کنند؟ کشتی‌گیری که نگران زحمات خود در ماه‌های گذشته است چگونه باید در محل زندگی خود به فکر رسیدن به سکوهای جهانی باشد؟ البته فدراسیون اعلام کرده که به زودی دیگر نفرات هم به اردو دعوت می‌شوند اما با اینحال این نگرانی‌ها وجود دارد.

چرا کسی نگران نیست اتفاقی که برای رضا یزدانی قبل از المپیک ریو رخ داد حالا برای محمدجواد ابراهیمی رخ دهد؟ رسول خادم ظاهرا فراموش کرده که رضا یزدانی به خاطر حضور در انتخابی اردوی تیم ملی را ترک کرد تا در جویبار تمرین کند و بعد هم در همانجا آسیب دید و با همان آسیب دیدگی راهی ریو شد.

در کنار این موارد مهم البته چند نکته وجود دارد و آن اصرار به برگزاری انتخابی تیم ملی در سال‌های اخیر است. در سال‌های گذشته قانون انتخابی در بسیاری از موارد دست مربیان را می‌بست اما الان مشاهده می‌شود که چنین نگرانی وجود ندارد و سرمربی تیم ملی راحت می‌تواند انتخاب خود را بر اساس آنچه که در اردوها و تورنمنت‌ها رخ می‌دهد، انجام بدهد. این باز بودن دست مربی است که باعث می‌شود تا گره‌ها را باز کند. دیگر انتخابی مثل گذشته باعث حذف کسی نمی‌شود و حالا کشتی‌گیری مثل کمیل قاسمی با حضور در یک تورنمنت بین‌المللی و یا رضا یزدانی با حضور در مسابقات لیگ برتر این شانس را برای خودش قایل می‌شود که می‌تواند به اردوی تیم ملی برسد. حتی کشتی‌گیرانی در حد اسماعیل نجاتیان و عزت‌ا... اکبری هم با وجود ناکامی در انتخابی شانس حضور در اردوی تیم ملی را دارند.

حالا دیگر کمتر رگ گردن کسی در دفاع از حق کشتی‌گیری ورم می‌کند و حالا بر خلاف چند سال گذشته که مدال طلا مهم نبود و همه به فکر برقراری عدالت بودند، این مدال طلا است که مهم است که به یکباره کریمی را به یک وزن بالاتر می‌فرستد و آب از آب هم تکان نمی‌خورد و حالا همان کریمی گزینه اول وزن 92 کیلوگرم برای مسابقات جهانی می‌شود.

در کشتی فرنگی این شرایط جالب توجه‌تر هم هست. کشتی‌گیری مثل سعید عبدولی بدون حضور در انتخابی و تورنمنت به یکباره در یک ماه مانده به مسابقات جهانی شانس حضور در این مسابقات را با برگزاری دو مسابقه درون اردویی پیدا می‌کند. یا مهدی علیاری بدون هیچ انتخابی و با حضور در یک تورنمنت بین‌المللی در ترکیه حالا نفر اول وزن 97 کیلوگرم شده است.

گزارش: محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز