خبرگزاری کار ایران

​ذوالفقارنسب: در باشگاه های ما کمیته ای برای نقل و انتقالات وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۸۵۴

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه چرخه آموزش و تربیت حرفه ای بازیکنان ما در سطح بین الملل ضعیف است و سطح کیفی مسابقات داخلی و آموزش فوتبال ما مطلوب نیست.

به گزارش ایلنا، برنامه " ورزش بدون ویرایش " رادیو گفت و گو با موضوع اینکه چرا بعد از 2 جام جهانی لژیونرهای ایرانی را در لیگ های معتبر اروپایی نداریم؟ و در ارتباط تلفنی با دکتر بیژن ذوالفقار نسب مربی فوتبال روانه آنتن شد.

دکتر ذوالفقارنسب در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: نقل و انتقال بازیکن به خارج از کشور و یا فرآیند جذب بازیکنان ایرانی در خارج از کشور  بسیار پیچیده است که در اصل می تواند منشا آن مدیریت فوتبال باشد.

وی در ادامه این مطلب افزود: فرآیند مدیریت فوتبال در سطح باشگاه ها و تیم ملی و از یک سو مدیریت نهادهایی که بازیکنان را به تیم های کشورهای خارجی منتقل می کنند چرخه سالمی نیست و یک چرخه معیوب و درآمدزا برای افراد خاص است.

این مربی فوتبال همچنین گفت: البته بسیاری از این نهادها گواهی نامه های معتبر بین المللی دارند و احساس مسئولیت می کنند اما خیلی از افراد هم هستند که در این کار واسطه گری می کنند و دلال اند. ما در این زمینه هنوز در یک فرهنگ سنتی باقی مانده ایم و وارد فرهنگ و چرخه اصلی انتفاع عادلانه که در درجه اول باشگاه و بعد بازیکن منتفع شود و آینده بازیکن باید در نظر گرفته شود نشده ایم.

دکتر ذوالفقارنسب عنوان کرد: طبق شنیده ها و اخبار، بسیاری از کارها پنهانی انجام می شود به طوریکه خود بازیکن یک سال بعد متوجه می شود که قرارداد اصلی اش چه قدر بوده است.

وی در ادامه مطلب افزود: در باشگاه های ما کمیته و یا واحدی برای نقل و انتقال بازیکن وجود ندارد. تصمیم گیرندگان در باشگاه برای همه امور یک یا دو نفر هستند.

این مربی فوتبال خاطرنشان کرد: در برخی زمان ها برخی مربیان به دلیل ویژگی های شخصیتی شان و با توجه به توان سخنوری خود مدیران را قانع می کنند و با یک دست نوشته ساده بازیکن را به یک باشگاه منتقل می کنند درصورتیکه آن بازیکن می تواند به مدت 5 سال و حتی تا 10 سال برای آن باشگاه درآمد داشته باشد و متاسفانه این مسائل لحاظ نمی شود زیرا باشگاه های ما در این زمینه رویکرد حرفه ای ندارند.

دکتر ذوالفقارنسب تصریح کرد: بخش عمده ای از این نوع باشگاه ها دولتی اند که برنامه ای برای بودجه خود ندارند. تا زمانی که وارد چرخه فوتبال حرفه ای واقعی و بخش خصوصی توانمند و آگاه نشود همواره باید با این مشکلات دست و پنجه نرم کنیم.

وی متذکر شد: تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی قبل مسن ترین تیم بود. در نقل و انتقالات بازیکن مهم ترین فاکتور برای باشگاه پذیرنده بازیکن سن بازیکن است.انتقال بازیکن از باشگاه ناشناخته در سطح بین المللی به باشگاه های تراز اول و کشورهای صاحب فوتبال مانند بلژیک و ایتالیا و انگلیس بسیار سخت است.

این مربی فوتبال اظهار داشت: متاسفانه چرخه آموزش و تربیت حرفه ای بازیکنان ما در سطح بین الملل ضعیف است وسطح کیفی مسابقات داخلی و آموزش فوتبال ما مطلوب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز