خبرگزاری کار ایران

کی روش - تیم ملی؛ به قهرمانی امیدوار باشیم؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۴۴۹

ما و کی‌روش و یک داستان جذاب دیگر: قهرمانی جام ملت‌های آسیا بعد از 40 سال.

به گزارش ایلنا، اما این داستان شیرین ماجراهایی دارد که حتی با جام جهانی متفاوت است؛ پس از جام جهانی و برای فصل جدید فوتبال باشگاهی، بازیکنان و ستاره‌های فوتبال ملی با این نگرش که کارلوس کی‌روش علاقه خاصی به لژیونرها دارد، یکی پس از دیگری سر از تیم‌های اروپایی در آورده‌اند و حالا جمع کردن این گروه برای یک ماجراجویی بزرگ به دغدغه اصلی سرمربی تیم ملی تبدیل خواهد شد.

امروز برای نخستین بار بعد از جام جهانی گروهی از بازیکنان لیگی دور هم جمع شدند. در این فهرست 29 نفری اخیر، حضور بازیکنانی مثل صادق محرمی و قلی‌زاده نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی همچنان با رویکرد سابق کارش را دنبال می‌کند و گرایش بیشتری به لژیونرها دارد. در اردوی دیروز خبری از لژیونرها نبود. آنها به دلیل تعطیلی لیگ‌های دنیا برای بازی‌های ملی به ایران می‌آیند اما چنانچه کی‌روش برای روزهای بیشتری این بازیکنان را بخواهد، با مخالفت باشگاه‌های اروپایی مواجه می‌شود.

مهم‌ترین دغدغه کی‌روش دو ماه دیگر شروع می‌شود. زمانی که تیم ملی اردوی بلند‌مدت خود را برای سفر به امارات و حضور در جام ملت‌ها شکل می‌دهد. علیرضا جهانبخش و سعید عزت‌اللهی دو بازیکنی که به لیگ انگلیس رفته‌اند- یکی لیگ برتر و برایتون و دیگری ردینگ در چمپیونشیپ- حتی در تعطیلات ژانویه هم نمی‌توانند به اردوی تیم ملی بیایند. در خوشبینانه‌ترین حالت آنها یک هفته مانده به آغاز جام ملت‌ها می‌توانند خود را به اردوی تیم ملی برسانند چراکه لیگ انگلیس تنها لیگی در اروپاست که به مسابقات باشگاهی فوتبال هم به چشم سرگرمی نگاه می‌کند و تعطیلات سال نو را بهترین فرصت برای آنهایی می‌بینند که کمتر در طول سال به استادیوم می‌روند.

این دو بازیکن کلیدی یک طرف، سایر لژیونرهای تیم ملی هم به جز روزهای فیفا نمی‌توانند به ایران بیایند و در اردوهای کی‌روش حاضر باشند. این دغدغه به این شدت شاید یک دوره در دوران سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ وجود داشت که بازیکنانی نظیر رحمان رضایی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، فریدون زندی و حتی علی دایی تنها 72 ساعت قبل از بازی‌های ملی به اردوی تیم ملی ملحق می‌شدند که کار را حسابی برای برانکو سخت کرده بود. حالا کی‌روش با همان مشکلات دست به گریبان است و باید دید برای ساختن تیمی که قهرمانی جام ملت‌ها را پس از 40 و اندی سال می‌خواهد، چگونه برنامه‌ریزی می‌کند؟‌! سال‌ها این بحث وجود داشته که تیم ملی با اردوهای بلند‌مدت به لیگ و ایجاد حرارت در فوتبال باشگاهی آسیب زده اما این‌بار اغلب بازیکنانی که سرمربی تیم ملی مد نظر دارد، سر از تیم‌های اروپایی در آورده‌اند و در اختیار گرفتن آنها با دعوا و درگیری میان سرمربی تیم ملی و باشگاه‌های ایرانی ممکن نیست.

کارلوس کی‌روش همواره در این سال‌ها با نتایج خود از هواداران دلبری کرده اما تقابل‌های او با برانکو و امیر قلعه‌نویی هم کم توی ذوق مخاطبان فوتبال نزده‌ است، این‌بار باید دید کی‌روش در تقابل با مربیان باشگاهی چه شیوه‌ای را در پیش می‌گیرد چون از یک سو لژیونرها جز روزهای فیفا نمی‌توانند به اردو بیایند و از سوی دیگر مربیان باشگاهی هم برای در اختیار گذاشتن بازیکنان خود در مقاطع حساس مشکلات خودشان را دارند که قابل درک است. شاید دعوت از تنها یک بازیکن - علیرضا بیرانوند - از پرسپولیس نشانه‌ای باشد از رویکرد کی‌روش که می‌خواهد با لژیونرها کارش را پیش ببرد اما پرسش اصلی اینجاست که لژیونرها با حداقل تمرین چگونه به هماهنگی ایده‌آل می‌رسند، چگونه به حدی از انسجام تیمی می‌رسند که از پس ژاپن، کره جنوبی و شمالی، استرالیا، چین و لیپی در شرق آسیا و ازبکستان، عربستان، عراق، قطر و امارات میزبان در غرب آسیا، که همگی تیم‌های منسجم نسبتا با امکاناتی هستند بربیایند و جام ملت‌ها را به خانه بیاورند؟ این چالش جذاب و دوست‌داشتنی هر روز و هر روز داغ و داغ‌تر می‌شود و به‌رغم تمام مشکلات، ما به تیم‌ ملی و کی‌روش امیدواریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز