خبرگزاری کار ایران

سوالات مهمی که کی روش باید در 90 پاسخ بدهد (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۳۵

سرمربی تیم ملی پس از مدتها در برنامه نود حاضر می شود و درباره مسائل مختلفی صحبت می کند.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که به تازگی با فدراسیون تا پایان جام ملت ها به توافق رسیده است امشب در برنامه 90 شرکت می کند تا رو در روی فردوسی پور درباره تیم ملی و اتفاقات پیرامون آن صحبت کند.

کی روش پس از جام جهانی برای اولین بار است که بدین صورت چشم در چشم مردم ایران قرار می گیرد و باید به خیلی از ابهامات پاسخ دهد تا بسیار از مسائل روشن شود و نگاه ها به آینده تیم ملی کاملا مثبت شود.

ای کاش در برنامه امشب شرایطی به وجود بیاید تا مسترسی کیو پاسخگوی ابهامات موجود باشد و به سوالاتی که ذهن فوتبالدوستان را مشغول کرده جواب مناسبی بدهد. انتخاب بازیکنان کمترین حق یک سرمربی است اما به هر حال طی این مدت ابهاماتی کلی راجع به چند بازیکن خاص به وجود آمده است. چه بهتر که به این سوالات پاسخ داده شود  تا برای همیشه پرونده اش بسته شود.

اما چه سوالهایی باید در 90 امشب از کی روش پرسیده شود:

1-محمدرضا خانزاده با تیم ملی در دو جام جهانی حضور داشته اما یک دقیقه هم به میدان نرفته است. دلیل دعوت از این بازیکن چیست و او چه برتری نسبت به بازیکنانی نظیر شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، عزت پورقاز و... دارد؟

2-کی روش پس از جام جهانی اتهاماتی را علیه برانکو بیان کرد اما به صورت دقیق از آن ها پرده برداری نکرد. چقدر خوب می شود اگر کی روش از اقتدامات برانکو علیه او در این برنامه صحبت کند.

3-کی روش در گوشه دیگری از صحبت هایش گفته بود که در ایران یا جای اوست یا جای برانکو. حالا که برگشته و برانکو هم در پرسپولیس است. چه اتفاقی رخ می دهد؟

4-چند سال قبل رحمتی صحبتی کرد و به نوعی برای مدتی از تیم ملی کناره گیری کرد و کی روش برای مبارزه با بازیکن سالاری او را برای همیشه از تیم ملی دور کرد اما همین اتفاق به مراتب بدتر از سوی سردار آزمون رخ داد و باز هم او به تیم ملی دعوت شد. دلیل تغییر موضع کی روش در چیست؟

5-وقتی برای اولین بار پیشنهاد 6 ماهه فدراسیون به دست کی روش رسید او این پیشنهاد را بی احترامی دانست اما حالا با همان مدت راضی به ماندن شده است. چه اتفاقی افتاد که سرمربی تیم ملی راضی شد این پیشنهاد را قبول کند؟

6-کی روش در این مدت پیشنهادهای خارجی زیادی از کشورهای مختلف داشت. چرا به هیچ کدام از این پیشنهادات جواب مثبت نداد؟

7-وقتی علت عدم دعوت وریا غفوری از اقای سرمربی پرسیده شد ایشان به تغییر پستش در استقلال اشاره کرد. حالا او دوباره دعوت شده در حالی که بازهم در استقلال هافبک راست است اما به عنوان یک مدافع کناری در اردوی تیم ملی حاضر می شود. علی قلی زاده هم وقتی در باشگاهش یک وینگر بود به عنوان مدافع چپ در تیم ملی حاضر شد. این تناقض ها درباره بازیکنان از کجا نشات می گیرد.

8-نظر سرمربی تیم ملی ایران درباره خداحافظی رضا قوچان نژاد؟ و اینکه چرا این مهاجم تاثیرگذار و تاریخ‌ساز فوتبال ایران اینگونه تصمیم به خداحافظی گرفت و با واکنشی از سوی کی روش همراه نشده است؟

9-برنامه تیم ملی برای قهرمانی در آسیا و پایان دادن به طلسم چهل و چند ساله چیست؟

10-مدتی قبل کی روش درخواست داده بود که با حضور در برنامه نود درباره علی کریمی و اظهاراتش صحبت کند. حالا این اتفاق رخ می دهد؟ گفتنی ها درباره کی روش به چه صورت خواهد بود؟

11-صادق محرمی در پرسپولیس عملکرد قابل قبولی داشت اما به تیم ملی دعوت نشد. حالا با انجام چند بازی در دیناموزاگرب او راهی اردو شده است. چه اتفاقی رخ داد که او به یک باره لایق حضور در تیم ملی شد؟ در این بازه سه ماهه چه پیشرفتی از سوی او در لیگ کرواسی اضافه شده و آیا کی روش عملکرد او را دنبال کرده است که اکنون باعث دعوتش شده است؟

12-از جوانگرایی در تیم ملی صحبت شد. سید جلال حسینی هم به همین دلیل دعوت نشد. چرا این جوانگرایی در پست های دیگر انجام نمی شود و بازیکنان مسن و باتجربه همچنان حضور دارند؟ مسعود شجاعی و اشکان دژآگه و پژمان منتظری با همین شرایط سنی در اردوی تیم ملی حاضر هستند.

13-افشین پیروانی مدعی شده که شما از پرسپولیس بازیکن دعوت نمی کنید و به خاطر همین هم هست که امثال شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، سید جلال حسینی، کمال کامیابی نیا و علی علیپور جایی در لیست تیم ملی ندارند. آیا واقعا چنین ادعایی درست است؟

14: آیا واقعا سرمربی تیم ملی از همراهان و کادر و بازیکنان خود درخواست کرده بود که علیه برانکو مصاحبه انجام دهند و تمرد آنها از این موضوع باعث اخراج و کنار گذاشتن آنها شده است؟


مطرح شدن این سوال ها به خاطر زیر سوال بردن توانایی کارلوس کی روش نیست. او همان کسی است که تیم ملی را برای اولین بار دو مرتبه متوالی به جام جهانی برد و توانست با 4 امتیاز در آستانه صعود از گروهش قرار دهد. اما به هر حال سوالات و ابهاماتی وجود دارد که تنها خود کارلوس می تواند با دادن پاسخ هایی صریح، ماجرا را خاتمه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز