خبرگزاری کار ایران

می‌توان به پرسپولیس خوش بین بود؟/ کامبک‌های جالب توسط سرخ‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۷۸

قرمزها برای تجربه جبران یک بازی باخته در دیدار برگشت، بیش از دو دهه انتظار کشیدند.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در شکل جدید رقابت‌های باشگاهی آسیا که نام لیگ قهرمانان را بر آن نهاده بودند، دست‌کم در سال‌های ابتدایی حضور پررنگی نداشت. تا چند سال پیش هم بازی یک هشتم نهایی به صورت تک بازی انجام می‌‌شد و این تیم فرصتی برای جبران باخت رفت در دور برگشت نداشت. قرمزها اما در یک سال گذشته دو بار تساوی‌های خطرناک و حتی شکست‌هایشان در بازی رفت را با پیروزی در دیدارهای برگشت جبران کردند. یک بار برابر الاهلی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2017 و یک بار هم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2017 برابر الجزیره امارات. آنها فقط حریف الهلال نشدند و از حضور در فینال فصل پیش بازماندند.

حتی آن شکست یک گله در قطر هم می‌توانست تبدیل به یک امتیاز شود اگر پرسپولیسی‌ها کمی دقت می‌کردند. پرسپولیس اما باخت. البته با یک گل که قابل جبران است. اتفاقی که اگر در بازی برگشت رخ بدهد و تیم برانکو صعود کند، نخستین تیم ایرانی خواهد بود که دو دوره پیاپی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌ است.

 دور از ذهن هم نیست البته. پرسپولیسی‌ها در ۷۵ درصد از بازی‌های حذفی‌شان در آسیا در حالی که بازی رفت را باخته‌ بودند، در بازی برگشت به پیروزی رسیده و صعود کرده‌اند. تنها ناکامی آنها در بازی‌های رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته بود که از پس الهلال برنیامدند و حذف شدند وگرنه کارنامه‌شان پر است از بازگشت‌های تاریخی در دوره‌های مختلف رقابت‌های آسیا.

پرسپولیس در پانزدهم مرداد ۱۳۷۲ در سومین حضورش در جام برندگان جام آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم السالمیه کویت رفت. قرمزها که تا پیش از آن بازی به هیچ تیمی از کشورهای عربی نباخته بودند، با یک گل  مقابل السالمیه شکست خوردند تا کار سختی برای صعود به مرحله بعدی داشته باشند.

پرسپولیسی‌ها در بازی برگشت که یک هفته بعد در کویت برگزار شد، با نتیجه ۲ بر یک و با گل‌های حسن شیرمحمدی و بهزاد داداش‌زاده از سد السالمیه گذشتند و خود را رساندند به مرحله بعد. قرمزهای پایتخت که یک فصل پیش از آن با شکست مقابل نیسان ژاپن نایب قهرمان جام برندگان جام آسیا شده بودند، بعد از حذف السالمیه در دو بازی رفت و برگشت، مقابل العربی قطر تن به شکست دادند و حذف شدند.

 روز اول شهریور ۱۳۷۵ پرسپولیس استانکو در مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه‌های آسیا باید در خانه آلیمای قزاقستان به میدان می‌رفت.

بازی عجیبی که ۳ بر صفر به سود قزاق‌ها به پایان رسید اما بازی برگشت از آن هم عجیب‌تر بود. دو تیم روز نهم شهریور و در حالی که روی سکوهای ورزشگاه آزادی جای سوزن انداختن نبود، دوباره مقابل هم ایستادند و حتی از دست رفتن پنالتی کریم باقری هم نتوانست مانع پیروزی پرسپولیس شود.

برای صعود، آنها باید دست‌کم ۴ گل می‌زدند اما با نتیجه ۵ بر صفر میهمان خود را شکست دادند که گل‌های آن بازی را علی دایی (دو گل)، کریم باقری، رضا ترابیان و افشین پیروانی زدند.

 در آن فصل، پرسپولیس با استانکو به نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کرد اما در این مرحله با شکست ۳ بر یک مقابل پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی از رسیدن به فینال باز ماند و در بازی رده‌بندی با پیروزی ۴ بر یک مقابل الزورا عراق به مقام سوم رسید.

قرمزها برای تجربه جبران یک بازی باخته در دیدار برگشت، بیش از دو دهه انتظار کشیدند. پرسپولیس در شکل جدید رقابت‌های باشگاهی آسیا که نام لیگ قهرمانان را بر آن نهاده بودند، دست‌کم در سال‌های ابتدایی حضور پررنگی نداشت.

تا چند سال پیش هم بازی یک هشتم نهایی به صورت تک بازی انجام می‌‌شد و این تیم فرصتی برای جبران باخت رفت در دور برگشت نداشت. قرمزها اما در سال گذشته دو بار تساوی‌های خطرناک و حتی شکست‌هایشان در بازی رفت را با پیروزی در دیدارهای برگشت جبران کردند؛ نمونه‌اش بازی فصل پیش برابر الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2017. جایی که بازی رفت با تساوی 2 - 2 به پایان رسید و بازی برگشت را تیم برانکو سه بر یک برد و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

بازی رفت و برگشت با الجزیره امارات در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های این فصل هم یک نمونه از همین بازگشت‌های تاریخی پرسپولیس بود.

قرمزها که با صدرنشینی از مرحله گروهی صعود کرده بودند، به الجزیره‌ خوردند اما خوش‌شانسی‌شان این بود که میزبانی بازی رفت به امارات رسید و قرار بازی برگشت را در تهران گذاشتند.

 در بازی رفت شاگردان برانکو به یک امتیازی که تساوی ۲ بر ۲ به آنها هدیه کرده بود، دلخوش بودند اما خروج اشتباه علیرضا بیرانوند روی ضربه ایستگاهی الجزیره‌ در دقیقه ۹۶ باعث شد خلیفه الحمادی دروازه پرسپولیس را باز و این تیم را با دست خالی بدرقه کند.

تساوی بدون گل نیمه نخست بازی برگشت نگران‌کننده بود اما در نیمه دوم ورق برگشت. احمد نوراللهی در دقیقه ۶۳ بازی با یک شوت دیدنی از پشت محوطه‌ جریمه دروازه الجزیره را باز کرد اما در دقیقه ۷۰ گل خورد تا دوباره خطر حذف شدن را بیخ گوشش حس کند که این پایان کار نبود چرا که سیدجلال حسینی با گل دقیقه ۸۹ خود پرسپولیس را به یک چهارم نهایی رساند.

حالا هم پرسپولیس است و شکستی یک گله برابر الدحیل و بازی برگشتی که قرار است در تهران برگزار شود اما آیا تیم برانکو توان بازگشت از بازی برابر بهترین تیم فعلی غرب آسیا را هم دارد که ما خوشبین بمانیم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز