خبرگزاری کار ایران

کیهانی و آینده‌ای امیدوار کننده برای طلای جهانی

رکورد "پسر باد" ایران، بهتر از زمان قهرمان اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۸۵۶

در دور آخر بود که حسین کیهانی فرار بزرگش را آغاز کرد. وقتی دونده ایرانی ریتمش را سریعتر کرد، هیچکدام از رقیبان نتوانستند پا به پای گام‌های بلند او حرکت کنند. او پیچ آخر را هم با همان سرعت پشت سر گذاشت و لحظه به لحظه از تعقیب‌کنندگانش دور می‌شد.

به گزارش ایلنا، صد متر آخر برای کیهانی بیشتر یک فرمالیته بود و همزمان با عبور از مقابل جایگاه شادی‌اش را شروع کرد. می‌دانست که دیگر هیچ چیزی نمی‌تواند مانع مدال طلای او شود.

کیهانی فینال سه هزار متر بامانع را آنقدر سریع دوید که رکورد بازی‌ها در این ماده را جابه‌جا کرد. او با زمان 8:22:79 دقیقه از خط پایان عبور کرد و رکورد بازی‌ها را سه ثانیه و ده صدم ثانیه ارتقا داد. نزدیکترین رقیب کیهانی دونده قطری، یاسر بقارب بود که با حدود شش ثانیه اختلاف از خط پایان گذشت.

کیهانی هرچند سال گذشته هم به قهرمانی آسیا رسید، ولی پیش از سفر به جاکارتا نام او در بین مدعیان کسب مدال طلا خیلی مطرح نبود.

فینال فرصتی برای او بود که ثابت کند پیش‌بینی‌ها درباره او اشتباه بوده. استراتژی کیهانی این بود که در تعقیب گروه اصلی باقی بماند. او تا قبل از دور آخر بعد از دونده‌های ژاپن، قطر و بحرین حرکت می‌کرد، ولی بعد از زنگ فقط او و دونده قطری بودند که برای طلا رقابت می‌کردند. در ادامه یاسر بقارب هم نتوانست در برابر ریتم سریع گام‌های کیهانی دوام بیاورد و دونده ایرانی در 200 متر پایانی بدون رقیب بود.

او وقتی از خط پایان گذشت و با پرچم ایران دور افتخار می‌زد، رو به دوربین گفت: «اینجا آسیاست. آفریقایی‌ها جایگاهی ندارند.» کنایه به کشورهای آسیایی که به دونده‌های آفریقایی تابعیت می‌دهند تا مدال بگیرند.

زمانی که کیهانی در پیست جاکارتا ثبت کرد، با رکورد جهان فاصله زیادی دارد، ولی بهتر از زمان مسابقات قهرمانی اروپای ماه گذشته است. محی‌الدین مخیسی فرانسوی در برلین با زمان 8:31:66 دقیقه به مدال طلا رسید. مخیسی دونده گمنامی نیست و 4 بار در این ماده قهرمان اروپا شده، با این حال کیهانی توانست رکوردی بهتر از آخرین زمان او ثبت کند. حالا او 5000 متر را در پیش دارد و اگر در این فینال هم همین انگیزه و انرژی را داشته باشد، می‌توان امید داشت که دو و میدانی ایران در دوی استقامت به دومین طلا هم برسد. کیهانی درباره فینال پنج‌شنبه می‌گوید: « ان‌شاءا... در ۵ هزار متر هم بتوانم نتیجه خوبی بگیرم و دل مردم را شاد کنم. نخستین بار است که در مسابقات رسمی در ۵ هزار متر شرکت می‌کنم. تاکنون مسابقات بزرگی در پنج هزار متر نداشته‌ام با این حال برای موفقیت در این مسابقه هم تلاش می‌کنم.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز