خبرگزاری کار ایران

سامان سومین بازیکن گرانقیمت تاریخ سوئد؛ بالاتر از زلاتان ایبراهیموویچ

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۲۰۷

سامان قدوس طلسم حضور بازیکنان ایرانی در لوشامپیونا را شکست و به تیم کوچکی در فرانسه پیوست تا فقط دو روز بعد از اضافه شدن به فهرست بازیکنان امی‌ین در عجیب‌ترین ورزشگاه این کشور حاضر شود.

به گزارش ایلنا، حالا او بازیکن تیم امی ین فرانسه به حساب می‌آید. سامان سال 2015 میلادی بعد از یک فصل بازی در تیم سیریانسکا با مبلغ ناچیز یک میلیون کرون راهی تیم اوسترسوند شد. با انتقال سامان به لوشامپیونا پول خوبی به اوسترسوند رسید اما سیریانسکا هم در این انتقال بزرگ 15 درصد سهم خواهد داشت.

کان ماکمیچل، مدیر ورزشی باشگاه سیریانسکا می‌گوید:«این واقعیت است که ما هم سهم مالی از فروش سامان قدوس به تیم امی ین فرانسه داریم. نمی‌خواهم رقم دقیقی را اعلام کنم زیرا مبلغ فروش سامان قدوس به تیم امی‌ین را نمی‌دانم، شاید 15 درصد. باید با دانیل کیندبرخ، رییس باشگاه اوسترسوند صحبت کنم. ما امیدوار بودیم که سامان قدوس با قیمت بیشتری و حتی تا سقف 100 میلیون کرون فروخته شود زیرا او در سالیان اخیر بهترین بازیکن سوئد بود.»

 وی ادامه داد: «با سامان قدوس در ارتباط هستم و می‌دانستم به امی‌ین فرانسه می‌رود. او پسر بسیار خوبی است و روی فوتبال فقط تمرکز می‌کند. سامان قدوس در تیم سیریانسکا شکوفا شد و سپس به اوسترسوند رفت. زمانی قدوس را به خدمت گرفتیم که هیچ ‌کسی روی او حساب نمی‌کرد. او پیش ما رشد کرد و متأسفانه توانمندی‌هایش را به‌ خوبی نمی‌شناختیم. شایستگی‌های زیادی داشت و کار عالی در تیم اوسترسوند انجام داد. اطمینان دارم قدوس چند سال دیگر به تیم بزرگتری می‌رود.»

سایت SVT سوئد گزارش می‌دهد الکساندر ایساک هنگام خروج از فوتبال سوئد و پیوستن به تیم بوروسیادورتموند با قیمت 80 میلیون کرون به فروش رفت و بعد از زلاتان ابراهیموویچ 92 میلیون یورویی، رتبه سوم گرانقیمت‌ترین انتقال‌های فوتبال سوئد به سامان قدوس می‌رسد. در این میان دانیل کیندبرخ، رییس باشگاه اوسترسوند معتقد است سامان قدوس پیشنهادهای بهتر مالی هم داشت و می‌توانست رکورد ایساک را هم بشکند: «تیم‌های زیادی علاقه‌مندی خود را برای جذب سامان قدوس ابراز کرده بودند و گزینه‌های متعدی پیش روی او بود اما در نهایت تیم امی‌ین را انتخاب کرد چون خوب بود. سامان با قلبش به این انتخاب رسید.»

رییس باشگاه اوسترسوند ادامه داد:«پیشنهادهایی داشتیم که بسیار جذاب‌تر بودند اما این یک حراجی بزرگ است و گمانه‌زنی‌های سومین انتقال گرانقیمت فوتبال سوئد شاید اشتباه باشند. هر چند ما می‌توانستیم درآمد بیشتری از فروش سامان قدوس کسب کنیم اما ناامید نیستیم. هرگز نمی‌توانم بابت انتخابی که سامان قدوس داشت ناامید باشم. او یک انسان عالی است و ارتباط بسیار خوبی با هم داریم. پیوند عمیقی میان ماست و بدین‌خاطر نمی‌توانیم بابت از دست‌دادنش زاری کنیم.»

کیندبرخ درباره شکایت باشگاه اوئسکا اسپانیا به فیفا از اوسترسوند و قدوس هم گفت:«آنها چیزهایی را می‌گویند که به طور واضح نشان می‌دهد دروغ هستند. رفتار آنها با سامان قدوس و باشگاه اوسترسوند خسته‌کننده است و ارزشی ندارد. آنها می‌توانند به کارهای خود فکر کنند اما نوع ارتباط‌ باشگاه اوئسکا اسپانیا با ما شرم‌آور است. این مساله‌ای است که میان من و باشگاه می‌ماند.» با وجود مشکلاتی که بین باشگاه سوئدی و اسپانیایی پیش آمد به نظر می‌رسد مسوولان امی‌ین امید زیادی به خرید ایرانی خود دارند و البته خود سامان هم از انتخابش کاملا راضی است.

کریستوف پریسه، سرمربی تیم امی‌ین درباره جذب ملی‌پوش ایرانی گفت:«خوشحالیم که می‌توانیم به سامان قدوس بابت ورودش به این تیم خوشامد بگوییم. او بازیکنی است که نگرش ذهنی جمعی دارد و وقتی به زمین نگاه می‌کنیم این خصیصه در بازی سامان قدوس قابل مشاهده است. این مساله برای من بیشترین اهمیت را دارد.»

وی ادامه داد: «قدوس آمار خوبی دارد و علاوه بر گلزن‌ بودن، پاس گل هم می‌دهد. وی قابلیت بازی در چند پست تهاجمی را دارد. او در رده همان بازیکنانی است که ما می‌خواستیم. این هم واقعیتی است که مورد توجه قرار گرفتن سامان قدوس از سوی چندین باشگاه نشان‌دهنده خوب‌ بودنش است.»

قدوس هم درباره حضور در این تیم فرانسوی گفت: «امی‌ین بهترین باشگاه برای من بود. در شرایط بدنی بسیار خوبی قرار دارم چرا که در لیگ سوئد تا همین هفته پیش به میدان رفتم و از آمادگی خوبی برخوردار هستم. اینجا آمدم تا برنده شوم. امی‌ین از مدت‌ها قبل من را می‌خواست و باید نشان می‌دادم که برای تیم بسیار ارزشمند هستم و می‌توانم خودم را نشان دهم. رفتن به امی‌ین بهترین گزینه پیش روی من بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز