خبرگزاری کار ایران

استقلالی‌ها امیدوار باشند؛ رای سوپرکاپ تغییر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۰۸۴

در شرایطی که سازمان لیگ و بعد از آن کمیته انضباطی رای به شکست استقلال در سوپرکاپ داده بودند، به نظر می‌رسد اعتراض آبی‌ها در کمیته استیناف به ثمر رسیده است.

به گزارش ایلنا، با گذشت بیش از یک ماه از زمانی که قرار بود سوپرکاپ برگزار شود، رای مربوط به عدم حضور استقلال در این دربی باعث حواشی زیادی شده است.

ماجرای حوصله سر بر نتیجه سوپر جام هنوز ادامه دارد و شاید این بار استیناف تصمیم دیگری درباره نتیجه اعلام شده از سوی کمیته انضباطی که 3 بر صفر به سود پرسپولیس بود، بگیرد. این هم از اتفاقات عجیب فوتبال ایران است که تصمیم‌گیران نمی‌توانند رأیی را قطعی و نهایی کنند و پروسه تصمیم‌گیری درباره نتیجه یک بازی ماه‌ها به درازا می‌کشد. گرچه شاید این بار نظر استیناف طوری باشد که موجب خوشحالی استقلالی‌ها شود اما نمی‌شود از کنار فقدان قاطعیت در فدراسیون فوتبال به سادگی گذشت. اگر باشگاه استقلال بدون دلیل موجه در دیدار سوپر جام حاضر نشده باید بازنده این بازی شود و اگر دلیل موجهی در کار است چرا اینقدر در تصمیم‌گیری زمان صرف می‌شود؟ آیا این وضعیت اصالت فوتبال حرفه‌ای را زیر سوال نخواهد برد؟ استقلالی‌ها ماه‌ها قبل از برگزاری سوپرجام از زمان برگزاری این بازی مطلع بودند.

 

اظهاراتی که امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اهدای سوپرجام به پرسپولیس داشته شاید در ظاهر توقعی بیجا تلقی شود اما خواسته تازه مدیرعامل باشگاه استقلال چندان هم بی‌پایه و اساس نیست. در حالی که به نظر می‌رسید باشگاه استقلال در مدت زمان تعیین شده از سوی کمیته استیناف برای ارسال تجدید نظر، درخواستش را به این کمیته ارسال نکرده اما چهارشنبه هفته گذشته نامه‌ای ممهور به مهر و با سربرگ باشگاه استقلال به سازمان لیگ رفته و قرار است این سازمان درباره درخواست تازه باشگاه استقلال مبنی بر تغییر نتیجه سوپرجام در روزهای آتی تصمیم بگیرد.

 گفت‌وگوی کوتاه با صالحی، رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پرده از تلاش‌های تازه باشگاه استقلال در راستای بازگرداندن نتیجه سوپرجام برمی‌دارد.

 صالحی وقتی با این سوال مواجه می‌شود که باشگاه استقلال چرا توقع دارد جامی به پرسپولیس اهدا نشود این پاسخ را به ایران ورزشی می‌دهد: «به دلیل اینکه آنها به رای اعتراض کرده‌اند.»

 از صالحی می‌پرسیم، مگر گفته نشد که باشگاه استقلال هیچ اعتراضی در زمان تعیین شده به رای کمیته انضباطی درباره نتیجه سوپرجام نداشته است؟ صالحی در پاسخ می‌گوید: «اینطور نیست. استقلالی‌ها اعتراض کردند و چهارشنبه هفته گذشته اعتراض رسمی باشگاه استقلال به کمیته استیناف رسید و قرار است ما طی روزهای آتی نتیجه را اعلام کنیم.»

 آن روز کی خواهد بود؟ آیا زمان قطعی برای اعلام رای در نظر گرفته شده است؟ پاسخ صالحی به این سوال شفاف نیست: «نه، زمانی برای اعلام نتیجه در نظر گرفته نشده و مشخص نیست که چه زمان رای را اعلام می‌کنیم.»

 این تغییرات در حالی ممکن است نتیجه بازی سوپر جام را دستخوش تحولاتی کند که همین آقای صالحی هفته پیش در گفت وگویی که با ایران ورزشی داشت اعلام کرد که استقلالی‌ها هنوز هیچ شکایتی به ماجرای سوپرجام نداشته‌اند. آن روز تصور می‌شد که باشگاه استقلال کار را به حال خود رها کرده و از خیر سوپرجام گذشته تا یک باخت مفت و مجانی در تاریخ بازی‌های شهرآورد به ضرر این باشگاه ثبت شود اما اظهارات تازه آقای رییس پرده از ماجرایی تازه بر می‌دارد و این احتمال دور از ذهن نیست که باشگاه استقلال از شکست در بازی سوپرجام رها شود و نتیجه برگردد.

البته باید دید فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال که می‌گویند به مسائل حقوقی مشرف است و اصول کاغذ بازی‌های قضایی را می‌داند در اعتراض خود به رای کمیته استیناف چه ادله‌ای را بیان کرده است. مدیران سابق باشگاه استقلال که دلایل موجهی را ارائه نکردند و هر آدم عاقلی پی به دلایل غیرموجه آنها می‌برد بدون شک حق را به سازمان لیگ می‌داد. مدیران سابق استقلال به بهانه‌های واهی حضور در اردوی خارجی و آماده نبودن، از حضور در بازی سوپرجام سر باز زده بودند که کمیته انضباطی هم بدون ملاحظه کاری این باشگاه را محکوم اعلام کرد. حال شاید فتحی مسائلی را در اعتراض تازه این باشگاه به کمیته استیناف مد نظر قرار داده باشد که منجر به نتایج تازه‌ای شود. هرچند که صالحی از نتیجه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند اما خبر‌های تایید نشده از کمیته استیناف حاکی از بازگرداندن نتیجه و برگزاری بازی مجدد دارد. گفته می‌شود شاید استیناف باشگاه استقلال را با جریمه مالی مواجه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز