خبرگزاری کار ایران

ستاره ایرانی الاصل به دنبال بازگشت به منچسترسیتی

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۳۲۰

رایان تفضلی را فراموش نکنید، مدافعی که چند ماه قبل از جام جهانی 2018 مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفت اما سرمربی تیم ملی محمدرضا خانزاده را به او ترجیح داد.

به گزارش ایلنا، تفضلی البته برای بازی در تیم ملی چراغ سبز نشان داده بود. آن‌ هم با این صحبت‌هایی که به زبان آورد: «اول از همه، به اصل و نسبم افتخار می‌کنم. برای من افتخار است که برای ملت فوتبالدوست ایران بازی کنم. بازی تحت هدایت کارلوس کی‌روش یک رویا است، چرا که او از بهترین مربیان دنیاست. من یک مدافع مرکزی هستم و می‌توانم به رشدم به‌عنوان دفاع وسط در فوتبال انگلیس ادامه دهم. من نیاز به بازی در لیگی بالاتر از لیگ یک انگلیس دارم و می‌توانم بسیاری از اهداف را در پست مدافع مرکزی برآورده کنم. بازی برای تیم ملی ایران شگفت‌انگیز است.»

 تفضلی که فصل موفقی را در لیگ یک انگلیس سپری کرده و روی هم 33 بازی انجام داده بود، وقتی جام جهانی را از دست رفته دید ترجیح داد در پتربورو بماند و این بار برای صعود به چمپیونشیپ تلاش کند. رایان 26 ساله که یکی از بازیکنان کلیدی پتربورو در فصل قبل بود، به تمام پیشنهادهای خود پاسخ منفی داد، درست برخلاف جک ماریوت- آقای گل لیگ یک – که 27 گل به ثمر رساند و با انتقال 3 میلیون پوندی پیراهن دربی کانتی در چمپیونشیپ را پوشید.

پتربورو فصل قبل از 46 بازی، 64 امتیاز به دست آورد اما فاصله‌اش با منطقه صعود 7 امتیاز بود. چارلتون آخرین تیمی بود که پا به پلی آف گذاشت و البته این شانس نصیب پتربورو نشد. تیمی که در هفته‌های پایانی لیگ یک، جا‌به‌جایی ویژه‌ای در کادر فنی انجام داد و استیو اوانز 55 ساله را جایگزین گرنت مک‌کان کرد. تغییری که البته نتوانست رویای صعود را برای پتربورو برآورده کند.

برای این فصل، پتربورو با اوانز و بازیکنانی جدید برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده تا مجوز صعود به یک دسته بالاتر را به ‌دست بیاورد. این تیم یکی از پنج تیمی است که در پایان هفته دوم، صددرصد امتیازها را گرفته و نام خود را به‌عنوان یک مدعی جدید مطرح کرده. پتربورو هفته اول و در ورزشگاه خانگی(آباکس) و در حضور 6439 تماشاگر موفق شد بریستول‌ سیتی را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. در روزی که مت گودن و مارک اوهارا برای پتربورو گل زدند، تفضلی 90 دقیقه در خط دفاع بازی کرد و کم اشتباه هم بود.

پتربورو در هفته دوم لیگ یک، به خانه روچدال رفت. ورزشگاه کراون اویل آره‌نا میزبان این بازی بود که در نهایت با برد 4 بر یک پتربورو به پایان رسید. گامینگز، مت گودن و اوهارا(2 بار ) برای پتربورو گل زدند و البته تفضلی هم مثل بازی قبل 90 دقیقه در ترکیب حضور داشت.

پتربورو با استفاده از خط حمله‌ای قوی و متشکل از مت گودن و اوهارا و البته خط دفاعی که هدایتش را رایان تفضلی برعهده دارد، برای همه مدعیان حاضر در لیگ یک انگلیس خط و نشان کشیده و در قامت یک مدعی وارد بازی‌ها شده. این تیم کوچک که سال‌ها سابقه حضور در دسته‌های پایین‌تر فوتبال انگلیس را دارد، همراه با بارنزلی، دانکستر، گیلینگهام و پورتسموث، پنج تیمی هستند که در پایان هفته دوم 6 امتیاز به دست آورده و در رده‌های اول تا پنجم جدول رده‌بندی قرار دارند.

رایان که تا امروز به تیم ملی ایران دعوت نشده، با توجه به سن و سال پژمان منتظری و جلال حسینی و نبود جانشین‌هایی مناسب برای این دو، امیدوار است در فهرست بعدی کی‌روش حضور داشته باشد. مدافعی که با توجه به فیزیک مناسب و تجربه‌ای که از بازی در انگلیس اندوخته، قادر است یکی از بازیکنان ایران در جام ملت‌های آسیا در امارات باشد. بنابراین اگر رایان را در اردوی بعدی تیم ملی دیدید تعجب نکنید. اردویی که قرار است با تایید کی‌روش برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز