خبرگزاری کار ایران

ارزانی شاگرد گواردیولا شد؛ ما هیچ ما نگاه

جام جهانی در خرم آباد / ستاره‌ای که بدرخشید و ماهِ من سیتی شد!

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۹۳

دنیل ارزانی به منچستر سیتی انگلستان پیوست. بدون تردید بعد از شنیدن و یا دیدن این خبر خیلی از ما حس و حال دوگانه ای پیدا کردیم. هم خوشحال شدیم و هم کمی ناراحت. هم افتخار کردیم و هم ابروانمان در هم تنید و مکدر شدیم ...

به گزارش ایلنا، 12 سال قبل در کوچه پس کوچه های خرم آباد پسری با دندان های شیری و اول دبستانی وقتی که با توپ پلاستیکی  هم محله ای هایش را با هیکل نحیفش جا می گذاشت؛ به تصمیم خانواده مهاجرت کرد و راهی سرزمین کانگروها شد. 

سال گذشته بود که خبر قد کشیدنش را همه ایران فهمیدند. وقتی که خبر رسید یک پدیده دو رگه ایرانی استرالیایی در اِی لیگ، همه را میخکوب خود کرده و با لباس آبی آسمانی ملبورن سیتی دلبری می کند. همان موقع بود که همه به جنب و جوش افتادند. یک دورگه دیگر پیدا شده بود. این یکی اتفاقا بیشتر از قبلی ها ایرانی بود و فارسی را به روان ترین شکل ممکن حرف می زد و پدر و مادرش هر دو ایرانی بودند. اما دنیل قرار نبود راه فریدون زندی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، دنیل داوری و ... را ادامه دهد. کی روش هم پالس مثبت چندانی برایش نفرستاد اما رسانه های استرالیایی حسابی برایش سنگ تمام گذاشتند. مارک بوسنیچ و دیگر پیشکسوتان فوتبال استرالیا هم اصلا دوست نداشتند بعد از حماسه ملبورن بار دیگر از ایران شکست بخورند و به همین دلیل با دوره کردن دانیال او را به حضور در تیم ملی کشورشان راضی کردند.

جام جهانی در خرم آباد / ستاره‌ای که بدرخشید و ماهِ من سیتی شد!

در جام جهانی 2018 روسیه پسر سبزه خرم آبادی بزرگ شده سیدنی، رکورددار شد و با 19 سال عنوان جوان ترین بازیکن جام را به نام خودش ثبت کرد. در هر سه بازی مقابل فرانسه، دانمارک و پرو به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و به نوعی قرار بود فرشته نجات تیمش باشد. گل نزد اما نمایش قابل قبولی داشت و برت فان مارویک هلندی هم به شدت از جوان تیمش راضی بود. دنیل در بازی های پیش از جام هم یکی دو گل فوق العاده به ثمر رسانده بود و با بهترین شرایط ممکن فصل را به پاین برد. هم در ملبورن درخشید و هم در اولین جام جهانی اش یکی از خوب های تیم استرالیا به شمار می رفت.

جام جهانی در خرم آباد / ستاره‌ای که بدرخشید و ماهِ من سیتی شد!

کمی بعد یک افتخار دیگر به ارمغان آمد. دنیل جایزه هری کیول فوتبال استرالیا را مال خود کرد. جایزه هری کیول هر ساله به بهترین بازیکن زیر 23 سال فوتبال استرالیا داده می شود و این بار سهم این لرِ غیور بود که بتواند صاحب آن شود.

هیچ کس فکرش را نمی کرد؛ شاید حتی خود دنیل اما یک انتقال بزرگ رقم خورد. ابتدا شایعه اش در تمام رسانه های اروپایی پیچید. من سیتی خواهان ارزانی شد! بازیکنی که در ملبورن سیتی به تازگی فیکس شده بود و در تیم ملی استرالیا هم جزو 11 بازیکن اصلی نبود به یک باره توانسته بود گواردیولا را متقاعد کند تا لباس تیمش را بر تن کند. چد ساعت قبل این انتقال نهایی شد. دنیل به یک باره از پله یک به 100 پرید. اصلا این جام جهانی از آن لرستانی ها بود. امیری به پیکه لایی زد و به ترابوزان رفت؛ بیرانوند پنالتی رونالدو را گرفت و حالا مشتری های زیادی دارد و ارزانی هم راهی من سیتی شد.

جام جهانی در خرم آباد / ستاره‌ای که بدرخشید و ماهِ من سیتی شد!

حالا قرار بر این شده تا دنیل با قراردادی قرضی ولی بلند مدت به سلتیک اسکاتلند برود و تا پخته شدن در فوتبال اروپا، برای تیم اول فوتبال اسکاتلند توپ بزند و زیر نظر برندن راجرز، سرمربی اسبق لیورپول مشق فوتبال کند.

حالا ما خوشحالیم از اینکه این پسر ایرانی الاصل این گونه پیشرفت کرده و ته دلمان هم ناراحتیم که چرا چنین ستاره و استعدادی را به راحتی از دست دادیم و زیاد بابت گرفتنش تلاش نکردیم. چند ماه بعد شاید در فینال یا نیمه نهایی جام ملت ها با او رودر رور شدیم. پس تا آن روز موفق باشی دنیل..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز