خبرگزاری کار ایران

وینفرد شفر و استقلال در دیگ مشکلات؛ بدون بهانه جویی و با خلاقیت

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۳۱۷

همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت. همه آنهایی که در ورزشگاه نشسته بودند، داشتند لذت می‌بردند. تازه هواداران داشتند حظ بازی خریدهای جدید را می‌بردند که یکدفعه ورق برگشت، کمتر از بیست و چهار ساعت از بازی استقلال و تراکتور نگذشته بود که حکم محرومیت دو بازیکن استقلال روی خروجی سایت‌ها رفت.

 به گزارش ایلنا، کمیته اخلاق به دلیل رفتار زشت دو بازیکن جوان استقلال در بازی ذوب و استقلال آنها را به مدت یک ماه محروم کرد، همین نکته کافی بود که کام استقلالی‌ها تلخ شود. البته این بار نقدی به کار مسوولان کمیته اخلاق وارد نبود. بازیکنان استقلال باید تاوان کار خود را می‌دادند.

هر چند این تاوان تلخ و سنگین بود اما در کنار این رفتار زشت که سزایش محرومیت بود، تیم استقلال دو بازیکن جوان خود را در اختیار نخواهد داشت. اگر هم به این دو بازیکن، فهرست مصدومان استقلال را اضافه کنید، متوجه می‌شوید که شفر همانقدر که می‌تواند روی داشته‌هایش حساب باز کند به همان اندازه هم باید دلواپس نداشته‌هایش باشد اما آنچه از شفر مربی متفاوتی ساخته این است که به جای بهانه‌گیری روش درست استفاده کردن از داشته‌هایش را می‌داند.

تیم استقلال با جذب 3 بازیکن جدید روند خوبی طی را کرده و در دیدار برابر تراکتورسازی نمایش بی‌نقصی را نشان داد. مرتضی تبریزی در نخستین حضورش در لیگ برتر گل زد و بازی خوبی هم انجام داد. حضور هواداران استقلال در بازی با تراکتورسازی نشان می‌دهد که چقدر از عملکرد تیم‌شان حداقل تا اینجای کار رضایت دارند. استقلالی‌ها روی نیمکت بازیکنانی چون اللهیار صیادمنش، سجاد آقایی و رضا آذری را هم داشتند که به آنها بازی نرسید. مهدی قائدی هم در اردوی تیم امید حضور دارد. ضمن اینکه مارکوس نیومایر و الحاجی گرو هم به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند.

مهم‌تر از همه اینکه، استقلال چند بازیکن مصدوم هم دارد که اگر برگردند، هم فهرست استقلال را پر می‌کنند و هم اینکه قدرت تیمی بالا می‌رود. سیدحسین حسینی به دلیل مصدومیت سه هفته اول لیگ را از دست داد اما از هفته چهارم مشکلی برای بازی کردن ندارد. محمد دانشگر در بازی با ذوب‌آهن اخراج شد و البته برای بازی با پارس جنوبی جم دوباره به ترکیب برمی‌گردد. میثم تیموری، داریوش شجاعیان، مرتضی آقاخان، روزبه چشمی و محسن کریمی بازیکنانی هستند که مصدوم بوده و هر کدام به بازه زمانی برای بازگشت به تمرین‌ها نیاز دارند. البته چشمی زودتر از موعد آماده شده و شاید در بازی با السد قطر هم به میدان برود.

اینها شرایطی است که به یکباره استقلال را می‌تواند تبدیل به پرمهره‌ترین تیم فصل جاری کند. هرچند شاید تا یکی‌،دو ماه آینده با رسیدن مصدومان استقلال، شرایط این تیم به لحاظ مهره‌ای عالی شود اما فعلا با توجه به دو محروم و چندین مصدوم همچنان به لحاظ بازیکن باید دست به عصا راه برود. در این میان آنچه هوادار استقلال را امیدوار می‌کند بازی خوب تازه‌واردهایی مثل تبریزی است که از همین حالا گل زدن را آغاز کرده است.

 از طرفی هم نکته جالب در مورد فهرست بازیکنان استقلال این است که روش سینوسی انتخاب و قرارداد بستن با بازیکنان شرایط این تیم را نسبت به تیم‌های دیگر متفاوت کرده است؛ فهرست پر حرف و حدیث که نقاط سیاه و سفیدش به یک اندازه توانست هوادار را امیدوار و همچنین ناامید کند. شفر اما کارش را بلد است. او همیشه می‌تواند دوستداران استقلال را شگفت‌زده کند، بدون بهانه‌جویی و با خلاقیت در مربیگری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز