خبرگزاری کار ایران

آماری جذاب از دربی اروپایی رئال مادرید – اتلتیکو

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۱۰۲

لوپتگی در اولین چالش بزرگ خود روی نیمکت رئال مادرید به دنبال فتح سوپرجام اروپا در مصاف با همشهری اش است.

به گزارش ایلنا، رئال مادرید با سرمربی جدید خود امیدوار است به جام اروپایی دست یابد و این در حالی است که بعید است دیه گو سیمئونه و تیمش حریف آسانی برای او تلقی شوند.

دوران پسارونالدو

آیا بعد از رونالدو حیات پرافتخار رئال مادرید ادامه پیدا می‌کند؟ این سوالی است که لوپتگی و تیمش باید از خودشان بپرسند بعد از آنکه ستاره پرتغالی مادرید را به مقصد تورین ترک کرد و با قراردادی 105 میلیون یورویی به یوونتوس رفت. دوران بعد از رونالدو که با 22 گل در شهرآورد مادرید رکورددار است، خیلی زود آغاز شد و این نخستین فرصت برای تیم تغییرشکل یافته رئال است بخصوص اینکه لوپتگی مصمم است با یک شروع خوب و کسب جام، دورانش در رئال مادرید را آغاز کند. اگر پیش‌فصل را ملاک قرار دهیم -که معمولا تاثیری در عملکرد فصل تیم ندارد- می‌توانیم تصور کنیم رئال تیم هیجان‌انگیزی است که با اعتماد به نفس بازی می‌کند و بار سنگین حضور یک فوق‌ستاره در تیم را به دوش نمی‌کشد.

خریدهای جدید اتلتیکو

اتلتیکو با آنکه کم سرو صدا در فصل نقل و انتقالات به فعالیت پرداخت اما شاید موفقترین عملکرد را در میان تیم‌های اسپانیایی در این تابستان داشت. سیمئونه نقاط کلیدی تیمش را تقویت کرد و برخی نام‌های آینده دار را به تیمش افزود: رودری در خط میانی ویارئال در فصل قبل یک صخره بود. توماس لمار مورد توجه خیلی از تیم‌های اروپایی قرار گرفت اما در نهایت اتلتیکو او را از موناکو جذب کرد و ژلسون مارتینز در 23 سالگی فوق‌العاده بااستعداد است.

اما شاید مهم‌ترین قرارداد تیم با کسی بود که قبل از این هم برایشان بازی می‌کرد. آنتوان گریزمان در نهایت تصمیم گرفت قراردادش را تا 2023 تمدید کند و در این راه به گودین، خوانفران، لوکاس و رائول خیمنس ملحق شود.

تماشای ترکیب بازیکنان قدیمی و جدید در تالین جذاب خواهد بود اما انتظار نداشته باشید سبک بازی تیم تغییر کند. سیمئونه همچنان حکمرانی می‌کند و تیمش مثل همیشه محکم و مبارز است.

آمار شهرآورد  اروپایی

اگرچه رئال یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های هجومی اروپا محسوب می‌شود و فصل قبل توانسته 94 گل در لالیگا بزند اما این تیم گل هم زیاد می‌خورد. در 9 بازی پیاپی از دسامبر تا فوریه گذشته این تیم نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در مجموع 44 گل خوردند و شش تیم از آنها آمار دفاعی بهتری داشت از جمله اسپانیول که در رده یازدهم قرار گرفت. آن طرف اتلتیکو یکی از بهترین خطوط دفاعی اروپا را در اختیار دارد و فصل قبل با دریافت تنها 22 گل جایزه بهترین خط دفاعی برای سومین بار متوالی به این تیم رسید البته تیم سیمئونه در گلزنی چندان موفق نبوده و فصل قبل تنها 58 گل زده است.

در 43 دوره برگزاری سوپرجام اروپا این نخستین بار است که دو تیم همشهری مقابل هم قرار می‌گیرند.

سال‌ها سوپرجام در موناکو برگزار می‌شد اما این روند تغییر کرده و در سال‌های 2017-2013 به ترتیب پراگ، کاردیف، تفلیس، تروندهایم و اسکوپیه میزبان این مسابقه بوده‌اند.

در 42 دوره قبلی سوپرجام 23 بار تیم قهرمان جام باشگاه‌ها/ لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شده و 19 بار تیم برنده جام برندگان جام یا جام یوفا یا لیگ اروپا به‌عنوان قهرمانی رسیده‌اند.

برای چهارمین بار در پنج سال اخیر دو تیم اسپانیایی در سوپرجام اروپا به مصاف هم می‌روند. رئال مادرید شش بار در سوپرجام بازی کرده که چهار قهرمانی داشته و اتلتیکو هر دو حضورش در این جام را برده است در سال‌های 2010 و 2012.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز