خبرگزاری کار ایران

مادرید شهر ستاره‌ها؛

سوپرجام اروپا؛ رئال مادرید – اتلتیکو در دربی مادریلنو

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۹۶

دو تیم شهر مادرید دیدار سوپرجام اروپا را در پایتخت استونی برگزار خواهند کرد و باید دید سیمئونه موفق خواهد شد مانع دستیابی به جام توسط لوپتگی در اولین گام شود یا خیر.

به گزارش ایلنا، ال‌کلاسیکو در سال‌های اخیر نماینده فوتبال اسپانیا در رده باشگاهی بود که کهکشانی‌های رئال را در برابر ستاره‌های خودساخته بارسلونا قرار می‌داد با پس زمینه‌های سیاسی- اجتماعی اما در چند سال گذشته «دربی مادریلنو» به همان اندازه اهمیت پیدا کرده چون دیگو سیمئونه قرمز و سفیدپوشان را متحول و تیمش را به یک رقیب قدرتمند برای تیم موفق‌تر و پرافتخارتر رئال تبدیل کرده است. رقابت دو تیم امشب ادامه پیدا می‌کند و رئال و اتلتیکو در تالین، پایتخت استونی برای به دست آوردن سوپرجام اروپا به مصاف هم می‌روند. برای سفیدها این نخستین بازی رسمی با مربیگری خولن لوپتگی است بعد از تابستان پرماجرایی که زین‌الدین زیدان و کریستیانو رونالدو از تیم جدا شدند؛ سیمئونه هم امیدوار است بازیکنان جدید بتوانند در ترکیب قهرمان لیگ اروپا جا بیفتند.

 

سابقه

دو تیم در رقابت‌های مختلف 219 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم رئال 109 پیروزی و سهم اتلتیکو برابر با تساوی‌ها یعنی 55 بوده. تیم سیمئونه در پنج فصل اخیر در سانتیاگو برنابئو در رقابت‌های لیگ شکست نخورده و در 10 بازی آخر تنها یک باخت داشته و چهار پیروزی به دست آورده. در اروپا دو تیم 9 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم رئال پنج پیروزی بوده و اتلتیکو دو بار برنده شده است.

 

آخرین بازی

رئال 3 بر یک میلان را برد و جام برنابئو که پیش‌فصل سنتی مادرید محسوب می‌شود، را کسب کرد. کریم بنزما، گرت بیل و بورخا مایورال گل‌های رئال را زدند و گونسالو ایگواین که به صورت قرضی از یوونتوس راهی میلان شده، تک گل میهمان را به ثمر رساند. تیم دیگو سیمئونه هم در آخرین بازی خود با یک گل مغلوب دیگر تیم بزرگ شهر میلان یعنی اینتر شد. لوتارو مارتینس تنها گل این بازی در ورزشگاه واندامتروپولیتانو را زد.

 

ترکیب دو تیم

لوپتگی احتمالا همان ترکیب جام برنابئو را به مصاف اتلتیکو می‌فرستد، تونی کروس و کاسمیرو در خط میانی و ایسکو جلوتر در نقش شماره 10 بازی خواهد کرد. لوکا مودریچ که مورد تشویق ایستاده هواداران در جریان بازی با میلان قرار گرفت، شاید جای هم‌تیمی برزیلی‌اش را بگیرد. تیبو کورتوآ شاید همچنان باید منتظر بماند که نخستین بازی‌اش را برای رئال مادرید انجام دهد چون کیلور ناباس از وقتی این بلژیکی به تیم اضافه شده همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و با تداوم بازی‌های خوبش می‌تواند رقابت جالبی با کورتوآ شکل بدهد. آلوارو اودریوسولا و خسوس وایخو دو بازیکن دفاعی رئال به دلیل مصدومیت عضلانی به این بازی نمی‌رسند. سیمئونه هم نسبت به بازی شنبه برابر اینتر، بازیکنان اصلی بیشتری به زمین می‌فرستد بخصوص آنتوان گریزمان که فرصت اندکی در آن بازی به دست آورد البته ستاره اتلتیکو بعد از قهرمانی جام جهانی مدت زیادی نیست به تمرین‌های تیم اضافه شده و بعید است آمادگی 90 دقیقه بازی را داشته باشد. توماس لمار و رودری که عملکرد خوبی در پیش‌فصل داشته‌اند شاید امشب بتوانند نخستین بازی رسمی را برای اتلتیکو انجام دهند. تغییرات بیشتری شاید در ترکیب اتلتیکو صورت نگیرد و تیم سیمئونه همان تسلیم ناپذیر سختکوش همیشگی خواهد بود.

 

ترکیب احتمالی 2 تیم:

رئال مادرید: ناباس؛ کارواخال، راموس، ناچو، مارسلو؛ کاسمیرو، کروس؛ ایسکو؛ بیل، آسنسیو، بنزما

اتلتیکومادرید: اوبلاک؛ آریاس، گودین، ساویچ، لوییز؛ کوکه، نیگس، رودری؛ لمار؛ کاستا، کالینیچ

نبرد کلیدی: بیل در برابر گودین

لوپتگی به بیل قول داده در تیم جدید مادرید بعد از جدایی رونالدو نقشی اساسی به او بسپرد بخصوص با فرم خوبی که این ولزی در تور آمریکا از خود نشان داد. این بازی شاید مشخص کند که او توانایی پاکردن در کفش‌های بزرگ فوق‌ستاره پرتغالی را دارد یا نه.

یکی از نشانه‌های امیدوارکننده از بازی بیل در پیش‌فصل رئال بازی ترکیبی و هماهنگی او بود بخصوص پاس فوق‌العاده‌ای که در جام قهرمانان بین‌المللی و بازی با لیون برای مارکو آسنسیو فراهم کرد. او حتی اگر گل نزند هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. این نگرانی وجود داشت که منچستریونایتد در روز آخر فصل نقل و انتقالات بند فسخ قرارداد دیگو گودین را فعال کند اما این اروگوئه‌ای با شرایط جدید قراردادش را تا سال 2021 تمدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز