خبرگزاری کار ایران

کمپ استقلال جیز است و نباید در موردش حرف زد

فتح‌ا...زاده :شفر مثل کارگردان در تیم است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۷۴

علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل سابق استقلال معتقد است در پیروزی‌های اخیر استقلال نقش شفر از همه پررنگ‌تر بوده و او مثل یک کارگردان از بازیکنان بازی می‌گیرد تا این تیم به موفقیت برسد.

به گزارش ایلنا،علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل سابق استقلال معتقد است در پیروزی‌های اخیر استقلال نقش شفر از همه پررنگ‌تر بوده و او مثل یک کارگردان از بازیکنان بازی می‌گیرد تا این تیم به موفقیت برسد.

با فتح‌ا...زاده مدیرعامل محبوب آبی‌ها درمورد شرایط این تیم، شانس قهرمانی استقلال و همچنین آینده این جوانان صحبت کردیم.

درخصوص برد استقلال مقابل تراکتورسازی صحبت کنید.

خیلی عالی بود. خیلی کیف کردم. بازی استقلال را دیدم فکر کردم این بازیکنان پنج سال است که کنار یکدیگر در حال بازی کردن هستند. این درایت شفر را نشان می‌دهد. زدن سه گل به این تراکتور کار سختی بود اما استقلال توانست از عهده آن بربیاید. این در حالی است که نصف تیم ملی از استقلال رفته‌اند اما چون شفر به کارش وارد است، چهارتا جوان را کنار هم جمع کرد که آنها در استقلال با جان و دل بازی می‌کنند. این پیروزی دلچسب را به هواداران تیم تبریک می‌گویم.

در مورد هواداران صحبت کردید. نقش آنها چقدر تاثیرگذار است؟

قطعا تاثیرگذار است. این بردها مال هواداران است. اگر آنها نبودند معلوم نبود استقلال بتواند اینقدر قدرتمندانه بازی کند. از آنها می‌خواهم همچنان از تیم حمایت کنند.

اما در ورزشگاه درگیری‌هایی هم بین هواداران دو تیم به وجود آمد.

خیلی متوجه این قضیه نشدم و فکر می‌کنم اگر اتفاقی هم افتاده باشد قطعا کمیته انضباطی به این مساله رسیدگی خواهند کرد.

این روزها بحث لیدرپروری در فوتبال ایران و باشگاه‌ها داغ است. شما به عنوان مدیرعامل سابق استقلال چه دیدگاهی در این باره دارید؟

باید بپذیریم باشگاه‌های بزرگ دنیا هم لیدر و کانون مشوقین دارند اما نباید این اتفاق از چارچوب استاندارد خود خارج شود و هر کسی یک سازی بزند. مسوولان باید همفکری کنند تا اینگونه اتفاقات دیگر در ورزشگاه‌ها نیفتد. فوتبال برای اوقات فراغت است و مردم می‌آیند که از دیدن آن لذت ببرند اما ما کم‌کم داریم از متن فاصله می‌گیریم و به حاشیه می‌رسیم. این اتفاقات در همه شهرها در حال رخ دادن است و این خطر بزرگی است. من کلا به قضایا مشکوکم چون به نوعی بحث‌هایی خارج از فوتبال در حال ورود به مستطیل سبز است. فدراسیون باید بیشتر به این مسایل ورود کند. بحث‌های قومیتی در فوتبال ایران باب شده که خیلی هم بد است. ما همه ایرانی هستیم؛ کرد، لر، ترک، بلوچ و شمالی همه مال یک کشور و عزیز هستیم. هرکس هم بخواهد اینگونه مسایل را وارد فوتبال کند باید با آن برخورد شود.

خوب است این اتفاقات در ورزشگاه‌ها را به شما نسبت ندادند!

این هم از عجایب روزگار بود! در این یکی ما بی‌گناه بودیم. جالب است استقلال از سال 94 بدهکار است، هیچ‌کس هیچ حرفی نمی‌زند. هیچ‌کس این کمپ 300 میلیاردی که ما برای استقلال گذاشتیم را در موردش حرفی نمی‌زند. انگار این کمپ جیز است و مسوولان از صحبت در مورد آن می‌ترسند.

افتخاری همیشه در مصاحبه‌اش می‌گفت برای بازیکنان خارجی پول نداریم اما در مدیریت جدید، استقلال چندین بازیکن خارجی را جذب کرده است!

من نباید جواب این سوال را بدهم. آقای افتخاری خودش باید در این زمینه پاسخگو باشد. یا پول بوده و یا نبوده. زمان ما که با سه میلیارد پولی که وزارت به ما می‌داد، بقیه‌اش را می‌دادیم و با 25 میلیارد تیم می‌بستیم و قهرمان می‌کردیم اما وزارتخانه پولش را نمی‌داد و ما بدهکار می‌شدیم. البته مهم نیست، هوادار خودش همه چیز را می‌فهمد. فکر می‌کنم مدیران قبلی رفتند و بدهی‌هایش خواهد ماند. چیزی که من شنیدم 10میلیارد از اسپانسر این فصل پیش پیش گرفته شده، هفت میلیارد هم بدهی مانده که اگر من بودم سه بار اعدامم می‌کردند.

فکر می‌کنید استقلال چه رتبه‌ای را کسب کند؟

من فکر می‌کنم استقلال هم بازیکنان خوبی گرفته و هم شفر کارش را بلد است. نباید نقش او را در موفقیت استقلال کمرنگ کنیم. بعضی از این بازیکنانی که به استقلال آمده‌اند در سطح آن جداشده‌ها نبودند اما شفر آنقدر روی‌شان کار کرد که شرایط خوبی را به دست آوردند. مربی خوب مثل یک کارگردان در تیم است. از بازیکنان خوب بازی بگیرد، نتیجه‌اش موفقیت تیم خواهد بود. این یک نوع تکنیک در فوتبال است.

شما خودتان آذری هستید. شرایط تراکتور را چطور می‌بینید؟

زنوزی به فوتبال آمده تا با خرید بازیکنان اسمی به تیمش روحیه بدهد. زود است بخواهیم در مورد خریدهای تراکتور اظهارنظر کنیم. به نظرم دژآگه در بازی اول بد نبود اما نیاز به زمان دارد. پیش‌بینی من این است که تراکتور باید به دنبال جذب بازیکنان جوان هم باشد.

در مورد جوانان صحبت کردید. استقلال هم چند جوان را جذب کرده است.

این جوانان بنزین‌های سبز استقلال هستند و در آینده قطعا شرایط بهتری را پیدا خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز