خبرگزاری کار ایران

دردسرهای زوج رویایی استقلال برای شفر

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۱۵۸

دو هافبک دفاعی استقلال نمایش فوق العاده ای در این فصل داشته اند.

به گزارش ایلنا، بعد از گذر از تیر ماه طلسم شده و عذاب‌آور، استقلال در مرداد ماه به تیم موفقی تبدیل شده. دو تساوی مقابل پیکان و ذوب‌آهن و البته برد قاطع برابر تراکتورسازی، از استقلال تیمی در حد مدعی قهرمانی ساخته. تیمی که ستاره‌های بسیاری در اختیار دارد. از مهدی رحمتی و حسین حسینی درون دروازه گرفته تا پژمان منتظری و آرمین سهرابیان در خط دفاع، علی کریمی، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی در خط میانی و مرتضی تبریزی، وریا غفوری و حتی روح‌ا... باقری در خط حمله. در استقلال، این تیم پرستاره که فوتبال را جذابتر و با برنامه‌تر از قبل بازی می‌کند، تلاش دو بازیکن کمتر از بقیه به چشم آمده است. فرشید باقری و علی کریمی که زوج مرکز خط هافبک استقلال را در سه بازی اخیر تشکیل داده‌اند. کریمی که شایعه‌های بسیاری درباره آسیب دیدگی شدید او منتشر شد، نه مصدومیتی را تجربه کرده و نه کجدار و مریز به زمین رفته. در سه بازی اخیر، نشانه‌هایی از مصدومیت در کریمی مشاهده نشده و این، شفر را به حضور مداوم او در ترکیب استقلال امیدوار کرده است.

 وظایف کریمی در استقلال خلاصه شده در دریافت توپ از مدافعان، ارسال آن به کناره‌ها و البته پاس به فرشید اسماعیلی تا او برای مهاجمان موقعیت بسازد.

 کاپیتان سابق سپاهان البته گاها نفوذ هم کرده و به‌عنوان نمونه روی گل دوم استقلال مقابل تراکتورسازی، حمله را با ارسال پاسی تودر به وریا غفوری آغاز کرده و مرتضی تبریزی آن را به سرانجام رسانده.

کریمی در استقلال شرح وظایف ویژه‌ای دارد. او باید جلوی مدافعان را پوشش بدهد و کمتر از این منطقه خارج شود. کریمی، وقتی پست خود را ترک می‌کند و جلوتر می‌رود که فرشید باقری، او را پوشش بدهد. این دو هافبک دفاعی با انجام فقط سه بازی در کنار هم، به هماهنگی کامل رسیده و درک متقابلی از بازی یکدیگر دارند. تاثیر این هماهنگی را هم می‌توان در انتقال به موقع توپ از دفاع به بازیکنان حاضر در فاز تهاجمی مشاهده کرد.

فرشید باقری که دو فصل قبل شایعه جدایی‌اش از استقلال شنیده می‌شد، در ماه‌های اخیر به قدری درخشیده و کم نقص بازی کرده که حالا به بازیکنی کلیدی برای وینفرد شفر تبدیل شده. باقری کمتر پاس اشتباه می‌دهد، بازیسازی می‌کند و البته در توپ‌گیری هم موفق است. او مکمل خوبی برای علی کریمی در مرکز خط هافبک استقلال است، طوری که نه جای خالی امید ابراهیمی حس می‌شود و نه امید نورافکن که گاهی در این پست بازی می‌کرد.

کادر‌فنی استقلال، دو فصل قبل از روزبه چشمی به‌عنوان زوج امید ابراهیمی در مرکز خط میانی استفاده کرد. چشمی به بهترین شکل ممکن جلوی خط دفاع را پوشش می‌داد و به هافبک‌های حریف اجازه نمی‌داد از توپ‌های برگشتی استفاده کنند. چشمی بعد از ظهور فرشید باقری، فصل قبل را در دفاع مرکزی سپری کرد و حالا هم کسی انتظار ندارد به محض بازگشت، در پست هافبک دفاعی بازی کند.

کریمی و باقری در خط میانی باقی می‌مانند و چشمی در صورت بازگشت به مرکز خط دفاع می‌رود تا با پژمان منتظری، محمد دانشگر و آرمین سهرابیان رقابت کند. در سه دیدار اخیر، پژمان منتظری کامل بازی کرده، دانشگر در دو بازی ثابت بوده و سهرابیان هم یک بار در قلب خط دفاع حضور داشته. استقلال دو گل مقابل ذوب‌آهن دریافت کرده و در دو بازی هم دروازه‌اش بسته مانده.

چشمی اگر از آسیب‌دیدگی رها شود و به تمرین استقلال برگردد، احتمالا همراه با پژمان منتظری زوج خط دفاع استقلال را تشکیل خواهد داد.

زوجی که در مقاطعی از فصل قبل هم درخشید و استقلال مشکلی را در نبود مجید حسینی حس نکرد. آن وقت محمد دانشگر و آرمین سهرابیان روی نیمکت می‌نشینند و منتظر تغییر در خط دفاع می‌مانند تا شاید نوبت به آنها نیز برسد. هر چند سهرابیان نشان داده در دفاع چپ هم توانایی بازی و حتی درخشش را دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز