خبرگزاری کار ایران

افشای واقعیت یا فرار رو به جلو؟

حمله همه جانبه به هزینه‌های سپاهان

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۱۷

این روزها صحبت در مورد هزینه‌های باشگاه سپاهان در اکثر مصاحبه‌های افراد باشگاه‌های مختلف دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان در فصل هجدهم به قصد جبران نتایج دو فصل اخیر و ناکامی در لیگ هفدهم خیلی زود وارد بازار نقل و انتقالات شد و علاوه بر جذب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی، نفرات زیادی به عنوان بازیکن به خدمت گرفت تا چهره جدید و متفاوتی در فصل جدید به خود بگیرد.

نکته جالب توجه در مورد سپاهان این است که در هفته‌های اخیر حمله‌های همه‌ جانبه‌ای به این باشگاه بابت هزینه‌هایش از سوی تیم‌های مختلف صورت گرفته که مشخص نیست ریشه و منشاء آنها کجاست بر چه اساسی یکباره این تخریب‌های متحدالشکل انجام شده‌اند.

پس از داریوش یزدی از استقلال خوزستان و مجید جلالی از پیکان، احمدرضا درویش مدیرعامل سایپا هم امروز صحبت‌های مشابهی در مورد هزینه‌های بالای سپاهان مطرح کرد که البته با واکنش عوامل باشگاه همراه بود.

سپاهان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی و تیم‌های سازمان یافته لیگ برتر که به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای بارها از سوی شخصیت‌های مختلف ورزشی مثال زده می‌شود، طبیعتاً در هزینه‌ها با تیمی که برای ماندن در لیگ برتر می‌جنگد تفاوت دارد و این موضوع در تیم‌های مختلف دنیا هم دیده می‌شود که قطب‌های فوتبال هر کشور جزو گران‌ترین تیم‌های آن لیگ هستند.  با این وجود یک مقایسه سرانگشتی نشان می‌دهد که هزینه‌های سپاهان نسبت به سایر تیم‌ها آنقدر هم عجیب و غریب و خارج از عرف نبوده است.

در لیگ برتر 4 تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و صنعت نفت از مربیان خارجی استفاده می‌کنند که با توجه به قیمت دلار هرچقدر هم ارزان باشند بازهم قراردادشان نسبت به مربی ایرانی نجومی خواهد بود. در این میان سپاهان از مربی داخلی استفاده کرده است. با وجود اینکه قلعه‌نویی از گران‌ترین مربیان ایرانی محسوب می‌شود ولی بازهم بعید است دستمزدی در حد برانکو، شفر، توشاک یا حتی سرجیو دریافت کرده باشد.

در جمع بازیکنان این تیم هم خریدهایی که به اصطلاح بمب بازار نقل و انتقالات محسوب شوند، دیده نمی‌شود. سپاهان در دروازه خود ابراهیم عالمه سوری را رد کرده و پیام نیازمند را به جای او آورده است که از پدیده‌های لیگ قبلی محسوب می‌شد ولی هنوز به قدری اسم و رسم پیدا نکرده که دستمزد نجومی برایش هزینه شود.

در خط دفاع هم سپاهان با حفظ نفرات قبلی، ایران‌پوریان و خالد شفیعی را به خدمت گرفته است که هیچکدام در سال‌های اخیر در بین بازیکنان گران قیمت لیگ نبودند و البته به اعتبار رابطه خوب با امیر قلعه‌نویی جذب سپاهان شدند. این موضوع در خط هافبک و در مورد خرید مهدی کیانی هم صادق است.

سپاهان کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده را هم در خط حمله به خدمت گرفته است. استنلی فصل گذشته در شرایط بد مالی ذوب آهن به این تیم پیوست که قیمت او در سایت ترانسفرمارکت 150 هزار دلار عنوان شده بود که جزو ارزان‌ترین بازیکنان خارجی لیگ محسوب می‌شود و سجاد شهباززاده هم بعد از 2 سال بازی نکردن بعید است دستمزد سنگینی از سپاهان طلب کرده باشد.

بختیار رحمانی هم جزو آخرین خرید‌های پیش فصل سپاهان بود که در فهرست مازاد ذوب آهن قرار داشت و به نوعی بیرون مانده بود و در نهایت در شرایطی با سپاهان قرارداد بست که باید تا نیم فصل بیرون مینشست و جدایی صالحی اقبال خوب او بود که شانس بازی در اختیارش قرار دارد.

آخرین نفری که سپاهانی‌ها جذب کردند هم ولادیمیر کومان مجارستانی بود. بازیکنی که گفته می‌شود حدود 200 هزار دلار خرج روی دست سپاهان گذاشته و در مورد خرید او هم مدت‌ها بحث و جدل در داخل باشگاه وجود داشت و با پافشاری کادرفنی به این تیم آمد.

مقایسه این خریدها با 3 قطب دیگر فوتبال ایران یعنی استقلال، تراکتورسازی و حتی پرسپولیسِ محروم از نقل و انتقالات نشان می‌دهد حمله به هزینه‌های سپاهان در این شرایط نه منطقی است و نه اخلاقی. ضمن اینکه سپاهان یکی از حسابگرترین باشگاه‌های لیگ برتر در پرداخت به بازیکنان بوده و به ندرت شنیده شده پرونده‌ای از مطالبات نفرات سابق و حال حاضر این باشگاه در کمیته انضباطی یا مراجع بین‌المللی باز شده باشد.

اگر سپاهان در سال‌های اخیر هم در نتیجه‌گیری و هم جذب تماشاگر جزو تیم‌های سرآمد لیگ برتر بوده نباید مورد هجمه قرار بگیرد و اگر قرار است به باشگاهی حمله شود بهتر است آنهایی که با بدهی‌های چند صد میلیاردی در فیفا، فوتبال ایران را شهره کردند یا باشگاه‌های صنعتی که نه تماشاگر دارند و نه نتیجه می‌گیرند مورد حمله قرار داد که هزینه‌هایشان به نوعی دور ریز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز