خبرگزاری کار ایران

دلبری آگوئرو از گواردیولا (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۸۹۳

منچسترسیتی با یک بازی برتر 2 بر صفر چلسی را برد و قهرمان سوپرجام انگلیس شد که بین قهرمان لیگ برتر و جام حذفی انگلیس برگزار می‌شود، با توجه به فاصله 30 امتیازی دو تیم در فصل قبل شاید قابل پیش‌بینی بود که سیتی مقتدرانه این بازی را ببرد، همین اتفاق هم افتاد.

به گزارش ایلنا، سایت خبرگزاری فرانسه به پنج نکته درباره این بازی که پیش درآمد شروع لیگ برتر محسوب می‌شود، پرداخته است:

ظرفیت و قابلیت فودن

فیل فودن را به خاطر پاس‌های نرم و فنی‌اش با آندرس اینیستا مقایسه می‌کنند و در این بازی ثابت شد این نسبت برای هافبک 18 ساله سیتی گزاف نیست. او که ستاره تیم زیر 17 سال انگلیس در قهرمانی جهان بوده، فصل قبل 10 بازی برای سیتی انجام داد اما می‌تواند پدیده این فصل تیم پپ گواردیولا باشد. پپ که پیش از این او را هدیه‌ای برای باشگاه توصیف کرده بود، می‌گوید حالا پختگی لازم برای لیگ برتر را دارد و در بازی با چلسی او را در ترکیب اصلی قرار داد. او نشان داد سال‌های درخشانی در پیش دارد و گل بازی‌اش پاس به سرخیو آگوئرو بود که به گل اول سیتی و مهاجم آرژانتینی انجامید.

 

ژورژینیو خارج از دسترس

هافبک تیم ملی ایتالیا را فوق‌ستاره بازسازی تیم چلسی با مربیگری مائوریتزیو ساری می‌دانستند اما در معرفی به فوتبال انگلیس یک شکست کامل بود. گفته می‌شود ژورژینیو با کنارزدن پیشنهاد سیتی به دنبال مربی سابقش در ناپولی با 57 میلیون پوند به چلسی آمده، هنوز زود است که بگوییم گواردیولا خیلی شانس آورده اما ژورژینیو با این بازی طرفداران تیم خودی را مجاب نکرد. دقایق زیادی از بازی نگذشته بود که دو بار در مناطق خطرناک توپ را لو داد و وقتی فودن به آگوئرو پاس گل داد، از جایی نشات گرفت که ژورژینیو از آن غافل شده بود. با گذشت زمان کمی بهتر شد و ساری باید امیدوار باشد که استرس بازی اول او را از کار انداخته.

 

آگوئرو گرم می‌شود

آگوئرو در تمام قهرمانی‌های سیتی در لیگ برتر نقشی کلیدی داشته و فصل قبل هم متفاوت نبود که مهاجم آرژانتینی بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد. دلبری از گواردیولا شاید بزرگترین دستاورد آگوئرو بود هرچند مربی اسپانیایی درباره توانایی او برای انطباق با سیستمی که مهاجمان پرتحرک می‌خواهد، تردید داشت. آن نگرانی اولیه با اشتهای بی‌پایان آگوئرو برای گلزنی از بین رفت و با زدن گل اول بعد از 13 دقیقه نخستین بازیکن تاریخ سیتی شد که 200 گل برای این تیم زده. 13 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم هم گل زد تا گواردیولا طراوت او را در این مقطع از فصل که خیلی از مهاجمان دیگر هنوز بیدار نشده‌اند، بستاید.

 

ساری بال هنوز کار دارد

 ساری که تنها سه هفته است کار خودش را شروع کرده ناامید بود مثل هوادارانی که به اطوار آنتونیو کونته کنار زمین وقتی تیمش نتیجه نمی‌گرفت، عادت کرده بودند. مربی سابق ناپولی که به‌عنوان پادزهر کونته تندخو استخدام شده، اعتراف می‌کند که چلسی هنوز ناپخته است چون برنامه پرمشغله پیش‌فصل باعث شده نتواند فلسفه هجومی تیمش که ناپولی را در ایتالیا جذاب کرده بود، جا بیندازد. او که سیستم بازی چلسی را از 1-2-4-3 کونته به 3-3-4 تغییر داده، باید روی دفاعی که کاملا نامنظم به نظر می‌رسد، کار بیشتری کند ضمن اینکه ارتباط در خط میانی نیاز به اصلاح دارد و مهاجم رو به موت تیم، آلوارو موراتا به عملیات احیا محتاج است. بازگشت ادن آزار بعد از تعطیلات جام جهانی مایه امید زیادی است.

 

سیتی صیقلی و یکدست

بعد از فصل پررکورد قبل، سیتی ثابت کرد هنوز باانگیزه است و می‌خواهد بعد از منچستریونایتد سال 2009 نخستین تیمی شود که از قهرمانی‌اش در لیگ برتر دفاع می‌کند. به دست آوردن بیشترین امتیاز، پیروزی و گل، استانداردهای ایستلندز را بی‌نهایت بالا برده اما با انگیزه‌هایی که گواردیولا در تیم ایجاد می‌کند، به نظر می‌رسد مصمم هستند که این فصل هم جام ببرند. پیروزی همچنان برای پپ و بازیکنانش لذتبخش است و با وجود نداشتن زمان لازم برای هماهنگی و تمرین بعد از جام جهانی، شیوه بازی‌شان مقابل چلسی برای رقبا ترسناک بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز