خبرگزاری کار ایران

سازمان لیگ و بی توجهی به تبلیغات محیطی؛ به درآمد امیدی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۴۴۸

برخی تصاویر منتشر شده از ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، تنها چند ساعت پیش از آغاز بازی استقلال - ذوب‌آهن از جای خالی تبلیغات محیطی در اطراف این ورزشگاه خبر می‌داد.

به گزارش ایلنا، گرچه تصاویر ارسالی در اصفهان در حین بازی، تبلیغاتی از اپراتور تلفن همراه را در اطراف زمین نشان می‌داد اما واقعیت ماجرا این است که سازمان لیگ و حامیان مالی تبلیغات محیطی، صبح پنج‌شنبه در جلسه‌ای درباره تبلیغات محیطی بازی ذوب آهن - استقلال، بر سر برخی مسائل مالی و حقوقی دچار اختلاف نظر شده بودند و همین اختلاف نظرها باعث شد که سازمان لیگ چاره‌ای نداشته باشد جز اینکه قید همکاری با این حامیان مالی را بزند و برای خالی نبودن عریضه از تبلیغات اپراتور تلفن همراه استفاده کند.

یکی از اعضای سازمان لیگ ضمن تأیید اختلاف نظر پیش آمده بین نماینده سازمان لیگ و حامی مالی تبلیغات محیطی دلیل کار نشدن این تبلیغات را همین اختلافات مالی و حقوقی می‌دانست. نکته جالب اما این بود که وقتی از صادق درودگر، به‌عنوان مشاور کمیته بازاریابی سازمان لیگ درباره دلیل خالی بودن جای تبلیغات محیطی در ورزشگاه فولادشهر پرسیدیم، با عصبانیت این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید که تبلیغات اپراتور تلفن همراه به‌عنوان تبلیغات محیطی در این بازی کار شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

موضوع قابل توجه اینجاست که از این فصل برخلاف دوره‌های گذشته، سازمان لیگ مسوولیت اجرای تبلیغات محیطی را عهده‌دار شده و به صورت مستقیم در این زمینه با شرکت‌هایی قرارداد خواهد بست که متقاضی حضور و دیده شدن در فوتبال هستند. در سال‌های گذشته این وظیفه برعهده شرکت‌هایی گذاشته می‌شد که از طریق مزایده تبلیغات محیطی را با بالاترین قیمت در اختیار می‌گرفتند اما همواره این شرکت‌ها در عمل به تعهدات خود ناکام بودند و حالا سازمان لیگ خود این مسوولیت را عهده‌دار شده ‌است. صادق درودگر که به‌عنوان رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ انتخاب شده بود، مسوولیت رسیدگی به این موضوع را برعهده داشته اما حالا با توجه به سمت جدیدش در پست مدیریت باشگاه تراکتورسازی، ادامه همکاری‌اش با سازمان لیگ عملاً امکان‌پذیر نیست.

هرچند که خود او مدعی است که به‌عنوان مشاور با این کمیته همکاری می‌کند که با توجه به مشغله‌های فراوان باشگاه تراکتورسازی، مطمئناً حتی در قامت مشاور هم نمی‌تواند آنطور که باید در کمیته مهم بازاریابی سازمان لیگ فعالیت کند!  ضمن اینکه بعد از انتخاب درودگر به‌عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، شخص دیگری در سمت رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ جایگزین نشده است. آن هم در این برهه حساس که برای نخستین بار، مسوولیت اجرای تبلیغات محیطی برعهده خود سازمان لیگ قرار گرفته است! تا پیش از این، سازمان لیگ از درصد بالایی که شرکت‌های واسطه برای اجرای این تبلیغات برمی‌داشت، گلایه داشت و به همین خاطر واگذاری مسوولیت اجرای تبلیغات به سازمان لیگ، نویدبخش افزایش درآمد حاصل از تبلیغات محیطی برای فوتبال بود. حالا اما با شرایط فعلی و براساس آنچه در دو هفته اخیر مسابقات در تبلیغات محیطی دیدیم، تیم‌های فوتبال این فصل هم نباید روی درآمد حاصل از تبلیغات محیطی حساب ویژه‌ای باز کنند، چرا که سازمان لیگ و کمیته بازاریابی‌اش برنامه مشخصی برای کسب بیشترین بهره از این تبلیغات را ندارند.

زمانی که قرار شد مسوولیت درآمدزایی از تبلیغات محیطی برعهده سازمان لیگ قرار بگیرد، صادق درودگر به‌عنوان رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ گفته بود: «از این به بعد قراردادها با سازمان لیگ منعقد می‌شود. شماره سازمان لیگ در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد و پول‌ها به این حساب می‌آید و توزیع می‌شود. به هر صورت با این روش می‌توانیم هر 2 ماه به باشگاه‌ها پرداخت داشته باشیم تا شرایط‌شان تغییر کند.» حالا با این وضعیت باید دید آیا براساس وعده‌های داده شده، سازمان لیگ می‌تواند درآمد حاصل از تبلیغات محیطی را هر دو ماه یک بار به باشگاه‌ها پرداخت کند؟ هرچند که بعید است این فصل درآمد باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی تغییر چندانی داشته باشد.

گزارش: بهناز میر مطهریان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز