خبرگزاری کار ایران

منصوریان: شماره 10 استقلال را برای شهباززاده کنار گذاشته‌ام/ هوادار استقلال بلیت نمی‌خرد که در خانه بنشیند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: سعی می‌کنیم 3 امتیاز را از ذوب‌آهن بگیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار با ذوب آهن اصفهان گفت: با یکی از بهترین تیم های لیگ بازی داریم که در دو سال گذشته عملکرد خوبی داشته و دوست خوبم گل محمدی است که باهم در یک مسیر آمده ایم و 45 ساله  شده ایم. سعی می کنیم به یاری خداوند سه امتیاز این بازی را بگیریم.

وی پاسخ به این سوال که رویارویی فردا آبی‌ها با نماینده اصفهانی مانند فینال جام حذفی فصل گذشته است،‌تاکید کرد: من در فینال جام حذفی نبودم ، اما به فاصله کمی دیدار ذوب‌آهن برگزار می‌شود. بعد از دربی 83 مجبور بودیم به بازیکن 11 نفر اصلی استراحت بدهیم و بازی سخت و محکمی در پیش داریم.

سرمربی تیم استقلال در مورد تعطیلی پیش رو لیگ گفت: باید نگاه ملی داشته باشیم و تلاش کنیم تیم ملی به جام جهانی برود. روال هفتگی خودمان را داریم و سه روز تمرینات ما تعطیل است و برای ما که می‌خواهیم تغییر تاکتیکی داشته باشد می‌تواند مفید باشد. در این 21 روز تعطیلی تمرین می‌کنیم و یکی دو بازی دوستانه هم خواهیم داشت و امیدوارم از تعطیلی لیگ نه باشگاه ها و نه تیم ملی ضرر نکنند.

منصوریان در مورد تساوی های زیاد استقلال در بازی های آسان، گفت: برای ما و پرسپولیس بازی آسانی وجود ندارد. تیم های مقابل ما 4 بار فرصت دیده شدن در تلویزیون را دارند و نوع بازی انتحاری را در حریفان این دو تمی می‌بینید. در مورد مساوی ها باید بگویم دیدار با صنعت نفت و ماشین سازی 5 امتیاز شیرین را از دست دادیم و زیرا کارمان در دور برگشت سخت می‌کند و مهم ترین مساله این است که بازیکنان ما آماده شرایط تغییر جریان در استقلال باشند.

وی در مورد اینکه ترکیب دفاعی اش را شناخته یا نه گفت: خط دفاع ما این است که بعد از گلزنی باید پیروز شویم و با یک گل هم باید پیروز شویم و خط دفاع ما باید روی نقطه صفر باشد. تعداد گل زده بیشتر و گل خورده کمتر داشته باشیم و تلاش می‌کنیم به نقطه آرمانی برسیم. پادوانی هم اماده است. در 21 روز تعطیلی ما سیستم دوم تیم را ازمایش می‌کنیم و تیم بعد از این تعطیلات با روش دیگری بازی خواهد کرد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه می‌توانید مثل پرسپولیس فصل گذشته موفق شوید گفت: بازی با پرسپولیس نقطه عطفی برای ما بود و بازیکن جدید زیادی در دو تیم داشتیم و دوست داشتم بازیکنانمان از این چالش به موفقیت بیرون بیایند. این بازی یک درس برای ما داشت که سنگین‌ترین بازی ما در لیگ از نظر حاشیه ای دیدار با پرسپولیس بود و فشار از روی تیم ما برداشته شد بعد از این مسابقه از هواداران استقلال و صبوری شان ممنون هستم.

وی در مورد خالی بودن جایگاه استقلالی ها در دربی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: بعد از بازی با پرسپولیس برایم عجیب بود. جایی از ورزشگاه خالی بود که محل قلب تماشاگران ما هستند و در صفحات مجازی گفتند که بخشی از تماشاگران ما بیرون از ورزشگاه ماندند. کنج ورزشگاه استقلال یعنی جایگاه های 20تا 23 قلب هواداران استقلال است و از آنجا هواداران ما پر می‌شود ولی هواداران ما پشت در ماندندم. بعید می دانم هواداران ما بلیت بخرند اما پای تلویزیون بنشینند. عادل فردوسی پور در برنامه 90 به این مساله می پردازد اگر این مساله یک رکب فوتبالی باشد خیلی زشت است.

وی در مورد اینکه تماشاگران فردا به ورزشگاه می‌آیند گفت: فردا تماشاگر زیادی به ورزشگاه خواهد آمد زیرا عید است و می‌خواهیم سه امتیاز را بگیریم

وی در مورد اولین دربی مجید حسینی و درخشش این بازیکن گفت:  در نشست خبری هم گفتم که اشتباه های حسینی و اسماعیلی مال من است و کارهای مثبت شان متعلق به استقلال است. وقتی در لحظات بازی صدایش می کردم این است که او در تقسیم انرژی مشکل دارد و باید این مساله را یادش بدهیم. در سیدمجید حسینی رگه های از کنترل بازی را می‌بینم هرچند باید این دو جوان را مراقبت کنیم تا حاشیه ها وارد زندگی شان نشوند و مثل برخی ستاره ها زندگی‌شان نابود نشود.

منصوریان درمورد خط حمله گفت: خط حمله خوبی جذب کردیم ولی آنها تجربه بازی در استقلال را نداشته اند و اگر بازهم به عقب برگردیم بازهم انتخابم کاوه رضایی، علی قربانی خواهد بود و آرش افشین هم مدتی به خاطر مصدومیت دور بوده است. بازیکنانی که با من کار کرده اند را جذب می‌کنم. افشین و کاوه رضایی و قربانی با من کار کرده اند و این افراد نیاز به آشنایی با خط حمله استقلال دارند و امیدوارم که فشار از روی مهاجمان و بازکینان ما برداشته شود.

وی در خصوص خبر بازگشت شهباززاده به استقلال به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: این مساله در حد شایعه است و دو هفته پیش برای استراحت امده بود اما شماره 10 را به کسی نداده ام و درب‌های باشگاه همیشه به روی شهباززاده باز است. 

کد خبر : ۴۱۲۲۴۷