خبرگزاری کار ایران

امید ما به شما زیر ۲۱ ساله ها است

معرفی نفر به نفر طلسم شکنان فوتبال ایران/ از جاکارتا تا توکیو، بدون توقف

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۱۵۲

بازیکنان تیم امید ایران کار خود را در بازی های آسیایی زودتر از بقیه اعضای کاروان ایران آغاز می کنند.

به گزارش ایلنا، 4 سال پیش بود که تیم ملی فوتبال امید ایران پیش از آغاز رسمی بازی های آسیایی اینچئون، با هدایت نلو وینگادا به دهکده مسابقات قدم گذاشت. تیمی که قرار بود هر طور شده مدال کسب کند و به همین خاطر بود که در آستانه آغاز بازی ها، 7 بازیکن سرشناس به آن اضافه شدند.

کاوه رضایی، مرتضی پورعلی گنجی، محمدرضا خانزاده، شهریار شیروند، محسن مسلمان، مهدی شریفی و یعقوب کریمی نفراتی بودند که لحظه آخری به تیم مرد پرتغالی اضافه شدند تا مدالی زرین بعد از 12 سال برای ایران در رشته فوتبال کسب کنند اما نتیجه بدست آمده فاجعه ترین نتیجه تاریخ ایران بود. آن تیم قبل از اینکه بازیها رسما آغاز شود حذف شدند؛ آن هم در گروهی که دو تیم ویتنام و قرقیزستان حضور داشتند. باخت 4-1 به ویتنام و تساوی مقابل قرقیزستان ماحصل کار این تیم بود. مسلمان و پورعلی گنجی گل های تیم ملی را به ثمر رساندند.

شاید باور نکنید اما در آن تیم ستاره هایی چون محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، یوسف وکیا، وحید حیدریه، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، بهنام برزای، امیرارسلان مطهری، مرتضی آقاخان، علی کریمی، احسان پهلوان و شاهین ثاقبی حضور داشتند.نفراتی که حالا به ستاره های لیگ ما تبدیل شده اند.

برای حضور در در هجدهمین دوره اما تفکرات تغییر کرد. این بار دیگر در آخرین لحظات اسکلت تیم تغییر نکرد و نگاه، به این تیم کوتاه مدت نبود. بازیکنان زیر 21 سال هستند و برای مسابقات مقدماتی که سال 2020 به انجام می رسد بسته شده اند. نفراتی که نسبت به دوره قبل اسم و رسم کمتری دارند اما به زودی می توانند نسلی طلایی برای ما تشکیل دهند و بعد از چهل و اندی سال ما را به المپیک برسانند؛ آن هم در سالی که با میزبانی ژاپن، سهمیه‌ باقی مانده قاره کهن به عدد دو رسیده است.

در ادامه نفر به نفر با بازیکنانی آشنا می شویم که قرار است مانند هر دوره پیش از کاروان اصلی به دهکده مسابقات قدم بگذارد و این بار تا آخرین روز یعنی یازدهم شهریور ماه در اندونزی باقی بماند.

معرفی نفر به نفر طلسم شکنان فوتبال ایران/ از جاکارتا تا توکیو، بدون توقف

مهدی امینی:(پیکان)

دروازه بان اصفهانی فوتبال ایران که به نوعی مسن ترین بازیکن تیم امید هم به حساب می آید. مهدی امینی 22 ساله به تازگی از نصف جهان به تهران نقل مکان کرد تا ذخیره وحید شیخ ویسی باشد. البته که این قراراد به صورت قرضی خواهد بود. امینی در تیم ملی نوجوانان هم سابقه بازی دارد و در جام جهانی کوچک درخشش ویژه ای داشت.

محمد آقاجانپور:(پدیده)

بازیکن بابلی و 21 ساله باشگاه پدیده مشهد یکی دیگر از حاضرین در اردو هست. بازیکنی که در تیمهای جوانان سایپا و پیکان بازی کرده و بعد از بازی در تیم بزرگسالان آلومینیوم اراک حالا عضو تیم پدیده مشهد است. او در تیم جوانان هم سابقه بازی دارد.

محمد مسلمی پور:

فصل پیش بود که با بازی های فوق العاده اش و با تصمیم یحیی گل محمدی جای رضا شربتی را در ترکیب اصلی تراکتور گرفت. این بازیکن راست پا و تبریزی حرف های زیادی خواهد داشت و می تواند در سال های آتی گزینه حضور در تیم ملی بزرگسالان باشد.

مهدی رحیمی:

با اینکه فقط 19 سال دارد اما به حدی پخته و باهوش عمل کرد که در سپاهان نگون بخت لیگ هفدهم یکی از معدود نکات مثبت به شمار می رفت و کم کم به ترکیب اصلی راه پیدا کرد. رحیمی با استعداد بالایی که دارد می تواند نماینده خوبی برای فوتبال اصفهان در این مسابقات باشد. او اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان سپاهان در تاریخ 21 مهر 96 مقابل سیاه جامگان انجام داد و سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان را هم دارد.

علیرضا آرتا:

دیگر بازیکنی که در خط دفاع به تیم کرانچار کمک می کند علیرضا آرتا خواهد بود. مدافع راست پایی که با 21 سال سن از مس کرمان به این تیم راه پیدا کرده است و از بازیکنان لیگ یکی به حساب می آید. آرتا سابقه حضور در تیمهای پایه مس را هم در کارنامه خود دارد.

محمد سلطانی مهر:

روزنامه گاردین سال 95 او را در بین 60 استعداد برتر دنیا قرار داد. این جوان 19 ساله و تهرانی برای سایپا بازی می کند. هافبک دفاعی تیم خودروساز تهرانی سابقه حضور در تیمهای پاس و گهر را هم در کارنامه خود دارد و احتمال می رود در این فصل توسط علی دایی هم به بازی گرفته شود. او بی تردید یکی از مهره های تاثیرگذار تیم زلاتکو در جاکارتا خواهد بود.

یونس دلفی:

شاید اگر کمی ذوق و سلیقه در مسئولین برگزاری لیگ برتر بود می شد یونس دلفی را پدیده لیگ هفدهم نامید. بازیکنی که استقلال خوزستان را یک تنه در لیگ برتر نگه داشت؛ آن هم با 17 سال سن. بازیکن اهل شوش فوتبال ایران که فصل قبل به دنبال ترانسفر به بشیکتاش بود حالا باید این بار منجی تیم امید باشد و بدرخشد. این بازیکن جزو 10 بازیکن برتر نوجوان جهان هم نام گرفت و در لیگی که گذشت 7 گل را وارد دروازه رقبا کرد.

محمدامین اسدی:

مروان فلینی فوتبال ایران کسی نیست جز محمد امین اسدی. مهاجم خوش قد و بالایی که در پرسپولیس توپ می زند و از تیمهای پایه این تیم به لیست اصلی راه پیدا کرد. او برای تیم ب، در 65 بازی 22 گل زد اما هنوز فرصت حضور در تیم بزرگسالان را پیدا نکرده است.

محمد مهدی مهدی خانی:

یکی دیگر از هافبک های تیم ملی از باشگاه پدیده مشهد می آید. بازیکن 21 ساله تیم مشهدی با سبقه حضور در تیمهای پایه سایپا و نیروی زمینی و همچنین تیمهای ملی جوانان و امید یکی از مسافران اندونزی به حساب می آید.

محمدرضا آزادی:

با گل فوق العاده اش به سایپا در لیگ هفدهم و در ورزشگاه دستگردی اعلام وجود کرد و نشان داد می تواند یکی از مهاجمان نام اشنای فوتبال ایران در سال های نه چندان دور باشد. بازیکن 19 ساله و شماره 19 تراکتور که اهل نقده نیز هست از پایه های تراکتور و با نظر یحیی به تیم اصلی راه پیدا کرد.

مهدی قائدی:

راجع به او نباید صحبت خاصی کرد. خیلی زود به یک ستاره تبدیل شد و بدون اینکه گلی بزند محبوب سکوهای آبی شد. جوان بوشهری و 166 سانتی متری که همه کار کرده و هیچ کار نکرده است. بعد از آن تصادف ترسناک و حواشی که برایش به وجود آمد با سوپرگل به عراق در بازی دوستانه اعلام وجود کرد. باشوی استقلالی ها فصل سخت و دشواری را پیش رو دارد. داستان او و استقلال از 13 مرداد 96 شروع شد؛ وقتی که به جای امید نورافکن وارد زمین شد. او در 20 بازی برای ایران جوان 10 گل زد و حالا باید دید در استقلال چه زمانی نخستین گل خود را می زند.

معرفی نفر به نفر طلسم شکنان فوتبال ایران/ از جاکارتا تا توکیو، بدون توقف

شهاب عادلی:

پرسپولیس نقش مهمی در معروف شدنش داشت. در لیگ شانزدهم و وقتی که فراهانی مصدوم شد و گلر دوم هم اخراج شد به زمین آمد و دو گل خورد؛ فصل بعد اما با حضور افاضلی گلر یک شد و نمایش فوق العاده ای در برابر پرسپولیس داشت و کلین شیت کرد. این دروازه بان حالا گلر شماره دوی سپاهان در لیگ هجدهم شده است و باید با پیام نیازمند رقابت کند. بلندقدترین فوتبالیست اعزامی ایران به جاکارتا با 195 سانتی متر برای فیکس شدن تلاش می کند؛ آن هم با کسی که جایش را در سپاهان گرفته است. عادلی در جام جهانی جوانان هم حضور داشت و از تیمهای پایه صبا و مقاوامت رشد کرد.

سید ابوالفضل رزاق پور:

مدافع 20 ساله پیکان که مجید جلالی از او در لیگ قبل استفاده کرد و همین مساله تجربه اش را بالا برده است. این بازیکن از جوانان نساجی کارش را شروع کرد و 13 بازی هم برای این تیم انجام داد. او در تیمهای جوانان و امید ایران بازی کرده و با سابقه خوب به اندونزی می آید.

رضا جبیره:

در بازی با سیاه جامگان در مشهد و دو سال قبل بود که با گلی سرنوشت ساز، خودش را به آبادانی ها شناساند. این بازیکن که با صنعتی ها قرارداد دارد اهل روستای تنگ سپوی کهکیلویه و بویر احمد است. در لیگ شانزدهم 10 بازی کرد وسه گل زد اما در لیگ هفدهم با اینکه دو بازی بیشتر انجام داد اما موفق به گلزنی نشد.

احمدرضا احمدوند:

هم مهاجم است، هم وینگر راست و هم وینگر چپ. یکی از هشت خرید جوان استقلال در فصل نقل و انتقالات بود. او در جوانان استقلال رشد و نم پیدا کرد و سپس برای تیمهای مقاومت و سایپا هم توپ زد.او با 20 سال سن و به عنوان نماینده باشگاه استقلال به این رقابت ها قدم می گذارد.

امیر روستایی:

فصل قبل بود که به همراه فراز امامعلی توسط مجید جلالی در خط حمله به کار گفته شد و یک گل را هم به ثمر رساند. این مهاجم 20 ساله در تیمهای جوانان پرسپولی سو پیکان توپ زده است. این بازیکن در تیم ملی جوانان هم بازی کرده است و حالا یکی از گزینه های اصلی خط حمله خودروسازان در فصل جدید است.

سینا زامهران:

کمی بعد تر از برادر بزرگش، حسین به فوتبال ایران شناسانده شد. این بازیکن 21 ساله تیم پدیده مشهد فصل قبل 6 بار به میدان رفت اما گلی به ثمر نرساند. این بازیکن دو سال قبل از تیمی انگلیسی پیشنهاد داشت اما هیچ وقت هیچ انتقالی صورت نگرفت و در ایران ماند.

شاهین عباسیان:

نماینده سرپل ذهابی فوتبال ایران سال گذشته به پرسپولیس پیوست. این دفاع راست خوش قد و بالا و 21 ساله در تیم ملی نوجوانان هم بازی کرده است. او سابقه بازی برای تیم زیر 15 ساله ها را هم دارد. 6 سال بازی در فولاد پیش از آمدن به پرسپولیس کارنامه عباسیان را تشکیل می دهد.

محمد خدابنده لو:

بازیکن 19 ساله و راست پای پیکان یکی دیگر از نفراتی است که به اندونزی می رود. او در فصلی که گذشت خیلی کم برای پیکان به میدان رفت اما جزو نرفات اصلی لیست بود. بازی در جوانان پیکان و سایپا گوشه ای از کارنامه خدا بنده لو را تشکیل می دهد.

عارف آقاسی:

عارف آقاسی کلاه سرخی آخرین بازیکنی است که درباره اش حرف میزنیم. بازیکن سابق تیم ملی جوانان و کنونی باشگاه تراکتورسازی که محرومیت نقل و انتقالاتی پرشورها او را هم به تیم اصلی فرستاد تا در خط دفاعی بازی های خوبی را انجام دهد. این بازیکن 21 ساله در تیمهای فولاد نوین، فولاد و حالا تراکتورسازی بازی کرده است.

معرفی نفر به نفر طلسم شکنان فوتبال ایران/ از جاکارتا تا توکیو، بدون توقف

به جز این بازیکنان نفرات دیگری هم حضور داشتند که می توانستند در لیست نهایی حضور داشته باشند اما این اتفاق رخ نداد: حمیدرضا طاهرخانی (پرسپولیس)، رضا جعفری (سایپا)، مهران درخشان مهر (ذوب آهن)، علی طاهران (تراکتورسازی)، محمد خرم الحسینی (گسترش فولاد)، علی شجاعی و نیما میرزازاد (نساجی) و عارف غلامی (فصل گذشته سپاهان)

در آخر باید دید این تیم یکدست می تواند بعد از 16 سال ایران را قهرمان بازی های آسیا کند یا خیر. البته که مهمترین ماموریت این تیم و سرمربی کرواتش، رسیدن به المپیک برای چهارمین بار و بعد از 44 سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز