خبرگزاری کار ایران

قرعه کشی مسابقات لیگ برتر کشتی با حضور 16 تیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۴۹۶

مراسم قرعه کشی لیگ برتر کشتی در سال 97، با حضور نماینده باشگاه‌ها، رضا لایق دبیر و مسوولان کمیته لیگ فدراسیون برگزار شد. بر اساس قرعه کشی صورت گرفته، لیگ‌های کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور هرکدام با حضور 8 تیم در دو گروه 4 تیمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، از نکات جالب توجه در این رقابت‌ها 6 تیم از 8 تیم از شهرهای شمالی هستند. 5 تیم از مازندران و یک تیم هم از گلستان در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارند.

در لیگ برتر کشتی آزاد و در گروه الف بیمه رازی بابل، راه و شهرسازی گلستان، شهر بی‌نقطه ساری و رعد پدافند حضور دارند. در گروه ب هم ستارگان ساری، پتروشیمی بهشهر، آرش بابل و شهدای پاس حضور دارند. در کشتی آزاد به نظر می‌رسد که باید اسم لیگ برتر کشتی ایران را لیگ برتر مازندران نامگذاری کنند. البته در کشتی فرنگی وضع اندکی بهتر از آزاد است و 8 تیم حاضر در این مسابقات از چند شهر مختلف هستند.

 در رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی هم در گروه الف بیمه رازی، شهدای مدافع حرم، آنزان پاس ایذه و سید بابل و در گروه ب سینا صنعت ایذه، شهرداری اردبیل، شهرما شهرداری مشهد و رعد پدافند کاشان حضور دارند. از نکات مهم دیگر این قرعه کشی درخواست برخی از تیم‌ها برای برگزاری متمرکز مسابقات بود. با توجه به درخواست برخی باشگاه‌ها مبنی بر برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی به صورت متمرکز، (به دلیل برگزاری مسابقات بازی‌های آسیایی و جهانی در سال 97) این موضوع در همایش عمومی هیأت‌های کشتی سراسر کشور در چند روز آینده مطرح و در زمینه نحوه برگزاری این رقابت‌ها تصمیم گیری می‌شود. البته همین موضوع هم خاصیت لیگ برتر بودن را از این مسابقات می‌گیرد.

 خاصیت لیگ برتر به رفت و برگشت بودن آن و برگزاری در شهرهای مختلف و درگیر کردن علاقه مندان به کشتی است اما برگزاری متمرکز مسابقات در یک شهر همه این خاصیت‌ها را از بین می‌برد و به جای لیگ، تورنمنت برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز