خبرگزاری کار ایران

سطلانی‌فر: وزنه‌برداری همیشه موجب شادی مردم شده است/ امیدواریم قبل از المپیک 2020 سهمیه جدیدی بگیریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۴۷۳

وزیر ورزش و جوانان کشورمان در مورد شرایط وزنه‌برداری صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جمع وزنه‌برداران گفت: توفیق پیدا کردیم و به اردوی وزنه‌برداری آمدیم. هر زمانی که ما آمدیم و با ورزشکاران صحبت کردیم آنها به مسابقات رفتند و افتخار آفریدند. وزنه‌برداری همیشه موجب شادی مردم شده است. لازم است از آنها، کادر فنی، رئیس فدراسیون و همه که برای رشد رشته‌های ورزشی تشکر می‌کنم. آقای مرادی گفت ما هر دوره بازی‌های آسیایی یک مدال طلا آوردیم اما ما در المپیک بعد از انقلاب غیر از مدال سعیدمحمدپور 6 مدال طلا داشتیم.

وی ادامه داد: آقای مرادی هر جایی که می‌رویم می‌گوید این پروژه 20 سال است مانده، در فلان پروژه اتفاقی نیفتاده است، تجهیزات وزنه‌برداری از المپیک سیدنی تا الان همین طور مانده است. به هر حال این توفیقی که پیدا کردیم به عنوان خدمتگزار مردم در وزارت که مخاطب میلیونی دارد، موجبات عزت مردم را فراهم می‌کند ارزش دارد شب و روز تلاش کنیم.

وزیر ورزش گفت: از زمانی که صالحی امیری آمد با یک همدلی و همگرایی نزدیک و همین طور همکاری فشرده آرامش در ورزش کشور ایجاد شده است. در ماه‌های گذشته شاهد پیروزی‌های مختلف در همه رشته‌ها بودیم. در فوتبال همان اتفاقی که در وزنه‌برداری افتاد و ما قهرمان شدیم، در فوتبال با وجود اینکه در گروه مرگ بودیم و همه فکر می‌کردند زنگ تفریح می‌شویم با دلاوری و سلحشوری و همین طور هماهنگی با فدراسیون و وزارت، کار آبرومندانه انجام شد.

سلطانی‌فر یاداور شد: کار وزنه‌برداری سنگین است و علی مرادی قول 3 برابر مدال طلا را داده است. این را می‌گویم دوستان حساب کار خودشان را بکنند و ما هم انشالله قول می‌دهیم اگر آن چیزی که بهداد گفت و به نتیجه رسیدیم باید جایزه دیگری بدهیم، این کار را می‌کنیم. تلاش می‌کنیم همان طور که 2 ماه قبل جایزه 2 سال قبل را دادیم این بار هم بتوانیم در مراسمی همه ورزشکارانی که افتخارآفرینی کردند را تجلیل کنیم.

وزیر ورزش عنوان کرد: با هماهنگی خوبی که هست و با رویکرد مثبت صالحی‌امیری در زمینه برطرف کردن مشکلات به عنوان پازل هماهنگ کار می‌کنیم. همان طور که در ستاد بازیهای المپیک و آسیایی همه رشته‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم و کار پشتیبانی با هم انجام شد، می‌بینیم وضعیت کاروان خوب است. با همین هماهنگی کار را جلو می‌بریم.

سلطانی فر در خصوص تجهیزات، عنوان کرد: با همدیگر صحبت کردیم بعد از بازی‌های آسیایی بتوانیم ما و کمیته کمک کنیم تا بخش قابل توجهی از نیازهای وزنه‌برداری را با توجه به منابع‌مان حل کرده و کار ویژه‌ای کنیم. تلاش می‌کنیم تجهیزات جدیدی بیاوریم تا برای وزنه‌برداران در زمان تمرین مشکلی ایجاد نشود. قول هم گرفتیم و از شما وزنه‌برداران هم قول می‌گیریم که تعداد مدال‌ها اضافه شود هر چند از نظر پاداش برای ما هزینه‌بر خواهد شد.

وی ادامه داد: اشکالی ندارد همین قدر که دل مردم با قهرمانی وزنه‌برداران شاد می‌شود و خنده به لب‌هایشان می‌آید، احساس ارتقاء غرور ملی ارزشمند است با مسائل مادی قابل قیاس نیست. با سوابقی که وزنه‌برداران دارند امیدوارم نتیجه‌ای بی سابقه بگیریم و 3 مدال کسب کنیم.

سلطانی‌فر همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزنه‌برداری جزو رشته‌های پرمدال در المپیک و بازی‌های آسیایی بوده است. غیر از مدال طلای سعید محمدپور که قبل از او 4 نفر المپیک بودند، 6 مدال بعد طلا در المپیک داشته‌ایم. ما امسال در مسابقات آمریکا قهرمان شدیم و امیدواریم همین ترکیب در بازی‌های آسیایی نتایج خوب با مدال‌های خوشرنگ بگیرد و باعث ارتقاء ما در جدول شود.

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نیز افتخارآفرین بودیم و این نشان می‌دهد پشتوانه خوبی داریم. باید تلاش شود در اوزان پایین مثل گذشته که شاهد افتخارآفرینی نصیری بودیم، قهرمانانی را داشته باشیم. یکی از مشکلاتی که داریم حذف سهمیه‌مان در المپیک است که فعلا دو سهمیه داریم. هم ما و هم کمیته اعتراضات خود را مطرح کرده‌و پیگیری موضوع هستیم.امیدواریم قبل از المپیک 2020 سهمیه جدیدی بگیریم و با آمادگی وزنه‌برداران باعث افتخار ایران شویم.

سلطانی‌فر در خصوص اینکه ورزشکاران درباره پاداش‌هایشان مشکلاتی دارند و خبر خوب شما چیست؟، عنوان کرد: ما برابر آیین‌نامه پاداش‌ها را پرداخت کردیم. صحبت‌های وزنه‌برداران این است در آیین‌نامه بند جدید بیاوریم اگر تیمی قهرمان جهان شد علاوه بر پاداش انفرادی که همه دریافت کردند پاداش تیمی هم بگیرند. این در آیین‌نامه مصوب ما نیست اما می‌توان در کمیته مربوطه در وزارت و نقطه‌نظرات کمیته المپیک این موضوع را بررسی کنیم. اگر بتوانیم منابع را تامین کنیم این کار را انجام می‌دهیم اما فعلا بر اساس آیین‌نامه موجود پاداش پرداخت شده است.

وزیر ورزش همچنین درباره شعار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: از بین شعارهایی که مطرح شده بود امروز در آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌ها مطرح شد. این ستاد برای بازی‌های المپیک 2020 هم طراحی شده که عالی‌ترین مرجع برای اردوها و تمرینات ورزشکاران است. این جلسات را با همکاران کمیته ادامه می‌دهیم. شعارها همه قشنگ بود اما دوستان گفتند شعار "یک ایران یک صدا" شعار خوبی است. ما ایران را به عنوان یک ملت می‌بینیم که یک صدا، یک ایده و یک هدف دارند. همه ایرانیان در همه جهان تپ قلب‌شان برای عزت ایران است.

سلطانی‌فر در پایان درباره مصوبه جدید مجلس در خصوص ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته‌ها صحبت نکرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز