خبرگزاری کار ایران

آقای خاص و بازار نقل و انتقالات منچستر یونایتد؛ مورینیو غر می‌زند!

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۷۶

ژوزه مورینیو اما این روزها هر نوع حس و حالی می تواند داشته باشد جز خوشبینی به فصل جدید، حداقل تا این مقطع از فصل.

به گزارش ایلنا، اول ناراحتی او از این بود که بسیاری از مهره‌های ترکیب اصلی‌اش را در اختیار ندارد چون 7 نفر از اعضای تیم او تا هفته آخر جام جهانی در اردوی تیم‌های ملی‌شان بودند.

 او گفت:«پیش ‌فصل‌مان خیلی بد است. تنها نکته مثبتش این است که پسرهای جوان تیم فرصتی برای تمرین کردن در کنار ما دارند. پخش‌ کنندگان تلویزیونی هم با پخش کردن بازی اول ما در فصل جدید لیگ برتر در روز جمعه، کارمان را سخت‌تر کردند. پس من نگرانم چون بازیکنان ترکیب اصلی‌ام را ندارم و بدون کلی از آنها باید کارمان را در لیگ برتر آغاز کنیم.»

در همین حال هیات مدیره هم در تلاش‌هایش برای آوردن بازیکنان جدید و پر کردن خلأ‌هایی که مورینیو به آنها اشاره داشت، با مشکلاتی مواجه بوده است. مورینیو در این باره هم گفت:« آنچه من می‌خواهم یک چیز است و آنچه قرار است رخ دهد، چیزی دیگر. من دوست دارم 2 بازیکن دیگر هم بخریم.»

اگر بخواهید سایر دردسرهای این روزهای مورینیو را بدانید لازم است بگوییم که او به خاطر تمرینات پیش فصل تیمش، مراسم فارغ‌التحصیلی دخترش را از دست داد، به تازگی خبردار شده که مصدومیت آنتونیو والنسیا عود کرده و به خاطر نداشتن دفاع راست جدید، مجبور شد با رفتن متئو دارمیان مخالفت کند و از اشلی یانگ هم درخواست کرده که تعطیلات تابستانی‌اش را زودتر به پایان برساند. با دانستن این مشکلات شاید حالا بیشتر بشود به آقای خاص به خاطر ترشرویی‌های اخیرش حق داد.

علاوه بر اینها نتایجی که من‌یونایتد در بازی‌های دوستانه اخیرش گرفته هم چنگی به دل نزده و این تیم از سه بازی اولش سه مساوی گرفته است. تصمیم مورینیو برای استفاده نکردن از 7 تا از 10 بازیکن تعویضی‌اش در بازی پنجشنبه مقابل میلان هم که نشان دهنده عدم اعتماد او به بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌اش بود هم مساله دیگری بوده که در فاصله‌ای نه چندان زیاد تا مصاف خانگی شیاطین سرخ مقابل لسترسیتی در هفته اول لیگ برتر برای آقای خاص دردسرساز شده است، دیداری که تنها 4 روز پس از بازگشت اکثر بازیکنان ملی‌پوش منچستریونایتد به تمرینات پیش فصل برگزار می‌شود.

در حالی که بسیاری از دغدغه‌های مورینیو مسائلی مشترک میان اکثر مربیان فوتبال اروپا است و همه آنها به خاطر جام جهانی در تابستان امسال درگیر چنین مسائلی بوده‌اند، دغدغه اصلی او روز به روز دارد بزرگ و بزرگتر می‌شود و آن نزدیک شدن شیاطین سرخ به پایان مهلت خرید بازیکن است. دو هفته دیگر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مانده و مورینیو هنوز از خریدهایی حرف می‌زند که هنوز محقق نشده‌اند.

با خریدهای زودهنگامی مانند دیوگو دالوت و فرد، تصور می‌شد که یونایتد در جذب بسیاری از بازیکنان مورد نظرش در بازار تابستانی امسال موفق عمل کند اما بعد از آنها، تنها یک دروازه‌بان ذخیره مانند لی گرانت به فهرست بازیکنان مورینیو اضافه شد و به همین دلیل هر روز بر میزان وحشت هواداران من‌یونایتد از محقق نشدن خواسته‌های مورینیو بیشتر می‌شود.

 اد وودوارد، نایب رئیس باشگاه منچستریونایتد و متئو جاج، مدیر امور مالی این باشگاه، با رویکردی حساب شده وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند تا مطمئن باشند که باشگاه از نظر اقتصادی با مشکل بزرگی مواجه نمی‌شود. با این حال استراتژی که آنها تا الان در پیش گرفته‌اند، نشانگر اضطراری که برای هر پنجره نقل و انتقالات لازم است را به نمایش نگذاشته است به خصوص که امسال برخلاف سال‌های قبل جام جهانی از یک سو و پایان زودتر مهلت نقل و انتقالات از سوی دیگر، باشگاه‌ها فشار و تلاش بیشتری برای رسیدن به بازیکنان مورد نظر خود پیش از آغاز فصل جدید نشان داده‌اند.

در این شرایط مورینیو برای آماده کردن تیم برای فصل جدید هم با معضل‌های بزرگی مواجه بوده است. یونایتد هنوز به خرید یک مدافع میانی دیگر نیاز دارد و شدیداً یک دفاع کناری آماده برای ورود به ترکیبش و تأثیرگذاری به محض ورود می‌خواهد هرچند که در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد که وودوارد و جاج آماده فراهم کردن نیازهای آقای خاص باشند.

در نهایت اینکه باید قبول کرد که من‌یونایتد با تیم فعلی‌اش نمی‌تواند قهرمان لیگ برتر شود و هیچ کسی بهتر از مورینیو این را درک نمی‌کند. مورینیو با اظهارات علنی‌اش در مورد نارضایتی از کم بودن خریدهای تابستانی توپ را در زمین مدیران باشگاه انداخته است و اگر او نیازهای مورینیو را برآورده نکند، آن وقت آقای خاص قطعاً ابزار لازم برای جنگیدن را نخواهد داشت. مورینیو مانند یک بمب ساعتی آماده انفجار است که با تأمین نشدن خواسته‌هایش در بازار طی دو هفته آینده منفجر خواهد شد.

منبع: کریس وکس / سایت گل

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز