خبرگزاری کار ایران

روایت مدیر تیم‌های کشتی آزاد از تبعیض میان ورزشکاران سرباز:

توکلیان: علیرضا کریمی 48 ساعت قبل از بازی در پادگان پست می‌داد

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۲۰

مدیر تیم‌های کشتی آزاد پایه در مورد وضعیت سربازی کشتی‌گیران توضیحات جالبی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، قهرمانی همزمان تیم های ملی کشتی نوجوانان در رشته های آزاد و فرنگی اتفاقی بود که بعد از ۲۲ سال رخ داد. این اتفاق نوید روزهای خوب و معرفی یک نسل طلایی را در سال های آینده می دهد.

با این حال مدیر تیم های پایه کشتی آزاد معتقد است برای حفظ این ستاره ها و تداوم مدال آوری آنها در رده های بالاتر باید نگاه ویژه ای از سوی مسئولان صورت بگیرد. یکی از این مسائل خدمت سربازی است که کشتی گیران ۲ سال درگیر آن می شوند. درخواست اخیر وزیر ورزش برای معافیت ۷ بازیکن تیم ملی فوتبال هم باعث ایجاد حساسیت بیشتری در این زمینه شده است.

امیر توکلیان در این خصوص اظهار داشت: قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان در جهان نشان می دهد که فدراسیون توانسته نسل جدیدی را معرفی کند. باید این استعدادها را خوب حمایت کنیم تا در المپیک ۲۰۲۴ بدرخشند و برای ایران مدال آوری کنند. در صورتی که این استعداد را خوب پرورش دهیم، قطعا باعث افتخار برای ورزش کشور می شوند.

وی افزود: فدراسیون کشتی نشان داده در بحث رده سنی پایه خوب کار می کند و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید نگاه ویژه ای در این زمینه داشته باشند. دیدیم که بعد از قهرمانی نوجوانان در جهان وزیر ورزش و رییس جمهور پیام تبریک دادند. این قهرمانی تاریخی بود و یک خسته نباشید یا پیام تبریک هم می تواند باعث انگیزه میان کشتی گیران نوجوان شود. البته زمان رسیدن ما به تهران چون ساعت ۳ بامداد بود، به جز دبیر فدراسیون فرد دیگری را ندیدیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد ادامه داد: یکی از دغدغه های همه کشتی گیران که دارای استعداد زیادی هستند و می خواهند در رده بزرگسالان خودشان را نشان دهند، خدمت سربازی است. همین علیرضا کریمی که گفتند معاف شده، بیشتر دوران خدمتش را سپری کرده بود. یادم می آید قبل از مسابقات امیدهای جهان این کشتی گیر ۴۸ ساعت در پادگان پست می داد و با این وضعیت به این رقابت ها اعزام شد. وزارت ورزش اگر برای ورزشکاران آستین بالا می زند، باید نگاه یکسان به همه رشته ها داشته باشد.

توکلیان با اشاره به تبعیض میان سربازهای فوتبال با دیگر ورزشها گفت: خودم جزو طرفداران فوتبال هستم و حالا که این تیم در جام جهانی نتایج خوبی گرفته، به آن افتخار می کنم. با این حال می گویم اگر قانونی هست باید برای همه ورزشکاران یکسان باشد. چطور وزارت ورزش برای بازیکنی که یک دقیقه هم بازی نکرده، درخواست معافیت می کند؛ اما قهرمان های کشتی باید در پادگان پست بدهند؟ این یکسان سازی فقط در بحث سربازی نیست و در موضوع پاداش ها و سایر موارد هم باید نگاهها یکسان باشد. هنوز کشتی گیران نتوانستند به صورت کامل پاداش خود را به خاطر بالا رفتن قیمت سکه دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز