خبرگزاری کار ایران

پایان سلطه مسی و رونالدو بر فوتبال؟

مرد سال از تیم قهرمان جام می آید...

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۳۵۲

پس از 10 سال انحصار مسی و رونالدو در گرفتن توپ طلای فوتبال، حالا حذف زودهنگام آرژانتین و پرتغال از جام جهانی این امکان را به سایر بازیکنان می دهد تا این بار کمی واقعی تر شانس رقابت برای کسب این عنوان را داشته باشند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سال 1995 که جایزه توپ طلا جهانی شد، در سه سال از  پنج باری که جام جهانی برگزار شد، توپ طلا به بازیکنی رسید که همراه با تیم ملی خود قهرمان جهان شده بود. زیدان در سال 98، رونالدو نازاریو در 2002 و فابیو کاناوارو در 2006 به این عنوان رسیدند. قبل از سال 95 نیز بابی چارلتون در سال 1966، روسی در 82 و لوتار ماتیوس در 1990 موفق شده بودند تا در یک سال هم جام جهانی را بالای سر ببرند و هم عنوان توپ طلای سال را کسب کنند.

علی رغم قهرمانی مجدد رئال در جام باشگاه های اروپا و دوگانه بارسلونا، رونالدو و مسی هیچ عنوان منحصر به فرد دیگری کسب نکرده اند و همین باعث شده است تا درخشیدن در روسیه، یک عامل مهم برای انتخاب مرد سال شود. هرچند رونالدو با هت تریک در بازی نخست مقابل اسپانیا خودی نشان داد و مسی نیز با شلیک زیبایش برابر نیجریه به قهرمان تیمش بدل شد، اما این بار گوش ها منتظر شنیدن نام جدیدی است که توپ طلای 2018 را بگیرد. هری کین، امباپه، مودریچ و آنتوان گریزمان محتمل ترین کاندیداهای فعلی این جایزه هستند. در این بین هری کین بیشترین شانس آقای گلی تورنمنت و گرفتن کفش طلای جام را هم دارد و مانند مودریچ توانسته است سه بار تا به حال بهترین بازیکن میدان شود و مودریچ نیز به همراه رونالدو با رئال قهرمان اروپا شد. از طرفی قهرمانی فرانسه می تواند شانس گریزمان و امباپه را بالا ببرد و همه این آمارها نشان می دهد که می توان به این مساله امیدوار بود که فردی جدید به جای مسی یا رونالدو برنده این ماراتن باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز