خبرگزاری کار ایران

هری کین؛ از رونالدو تا مسی و آلن شیرر/ مردی که می خواهد سلطان باشد ....

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۹۴

هری کین بالاتر از بزرگانی چون مسی و رونالدو بهترین گلزن سال 2017 فوتبال اروپا شد.

به گزارش ایلنا، مسی در ال کلاسیکو یک گل زده بود و بالاتر از هری کین در صدر بهترین گلزن سال قرار گرفته بود؛ یعنی همان قصه هفت ساله اخیر که مانند توپ طلا ها، عنوان بهترین گلزن از بین مسی و رونالدو مشخص می شد.

گلزن محبوب و جوان اسپرز، فرصت داشت، توان از خود نشان دهد، گل بزند و خودش را بهترین گلزن سال معرفی کند و این عنوان بزرگ را به نام خود اختصاص بدهد و طلسم هفت ساله دو غول جهان را پایان بدهد.

همه آمده بودند، از همسرش تا پدر و مادرش، طرفداران با بنر های در دست امید داده بودند تا او بتواند گلزنی کند، عبور از قصه بزرگان کند، آلن شیرر همان ماشین گلزنی و افسانه ای بریتانیا هم آمده بود؛ هری ردنپ هم حضور داشت، تونی آدامز هم بود؛ آری تونی آدامز همان کسی بود که برای اولین بار پای هری کین را به هایبوری باز کرده بود، همان کودکان خردسالی که ابتدای هر بازی در کنار بازیکنان وارد بازی می شوند، و هری هم یکی از آن ها بود که دست به دست کاپیتان آدامز وارد بهشت هایبوری شده بود.

بنر ها چنین نشان می دادند:

angel scorE(فرشته گلزنی )

/Alan shearer, the ... Harry Kane's praises now ) 

 ( آلن شیرر؛ هری کین را ستایش می کند) 

بازی که آغاز شد؛ طرفداران این مهاجم 24 ساله را آقای گل خطاب کردند، همانی که در دو فصل اخیر عنوان بهترین گلزن لیگ جزیره را تصاحب کرده است، او در روزی که تاتنهام با پیروزی پُر گل ساوتهمپتون را لِه کرد، توانست سه گل را  به ثمر برساند، و دومین هت تریک خودش را در دو بازی اخیر انجام بدهد.

هری اولین گلش را که زد با مسی برابر شد و دومی را که در درون دروازه حریف جای داده بود، چنان خوشحالی کرد که به چهره سرد او نمی خورد. کین بعد از آن سومی را زد؛ وقتی که  لنز دوربین ها به اشک های شوق همسرش و خانواده اش و حتی طرفداران زوم شده بود. کین حالا 56 گله شده و با دو گل بیشتر از مسی افسانه ای، عنوان غیر رسمی بهترین گلزن سال 2017 را به خود اختصاص داد. بالاتر از رونالدو، لواندوسکی و کاوانی. او همچنین رکورد آلن شیرر بزرگ را هم شکست تا در یک بازی به قصه بسیاری خاتمه داده باشد.

*هری کین و مسی ....

به جمله دی کانیو خیره می شویم. او گفته بود: دروازه فقط از تعدادی تیر های عمودی و یک افقی ساخته شده است، اما برای یک فوتبالیست به منزله ورود به بهشت است.

هری کین 56 گل را در طی 52دیدار به ثمر رساند و این در حالی بود که ستاره آرژانتینی بارسلونا در 64 بازی موفق به ثمر رساندن 52 گل شده است، پس بهشت از آن کین است.

*هری کین و رونالدو....

روزگاری، تاتنهام مقابل رئال مادرید مورینیو با چهار گل نابود شده بود و آن زمان او هفده سال سن داشت و از لیتون اورینت راهی لندن شده بود. آن زمان از رونالدو بهترین گلزن اروپا یاد می شد، اما به آمار ها که نگاه کنیم رونالدو از هجده سالگی تا بیست و چهار سالگی در طی 196 بازی در لیگ توانسته بود 84 بار گلزنی کند. هری کین نسبت به رونالدو عملکرد فوق العاده ای داشته و در بریتانیا دروازه ها را به آتش کشیده بود. هری کین طی 131 بازی در لیگ توانسته 101 گل را به ثمر برساند، آماری بسیار بهتر نسبت به بزرگ مادریدی ها که زمانی در تئاتر رویا ها خود نمایی کرده بود، کسی که توپ طلای 2017 را تصاحب کرده بود...

 

*هری کین و آلن شیرر.....

مگر می توان شیرر را از یاد ها به فراموشی سپارد، او در تاریخ به وجه یک گلزن تمام عیار شده است و اسطوره ای که زمانی با زوج ترسناکش کریس ساتن در بلکبرن در سال 1994_ 1995 که پنجاه و سه بار توپ را از خط دروازه ها عبور داده بودند و آلن شیرر بزرگ در طول آن سال با زدن 36 گل بهترین گلزن در طی یک سال را به نام خود به ماندگاری سپرده بود که این رکورد روز گذشته در ومبلی در دیدگاه چشمانش شکسته شد. کسی که با 260 گل بهترین گلزن تاریخ لیگ انگلستان است و راستش خیلی سخت است که تصور کنیم حتی ستاره ای مثل هری کین می تواند این رکورد را هم از او پس بگیرد.

نویسنده : ابوالفضل کریم آبادی ( صدر )

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز