خبرگزاری کار ایران

افشای راز حضور عجیب‌ترین عضو در کادرفنی کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۳۹

پیش از جام جهانی روسیه خبری جالب توجه و عجیب از همکاری یک مربی با کادرفنی کارلوس کی‌روش منتشر شد.

به گزارش ایلنا، حضور حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو در کنار تیم ملی فوتبال آنقدر عجیب بود که حالا می‌توان حرف‌های تازه‌ای از او و همکاری‌اش با کی‌روش شنید.

اوجاقی توضیح می‌دهد: «کی‌روش در نظر داشت بچه‌ها را از لحاظ جنگندگی، روحی روانی و برخوردهای فیزیکی فوتبال بالا ببرد. فوتبال یک بازی فیزیکی است که ده‌ها برخورد فیزیکی و مصاف‌های تک به تک دارد. کی‌روش می‌خواست در این برخورد‌ها، جنگندگی بچه‌ها بالاتر رود و از لحاظ فیزیکی به خودباوری و اعتماد به نفس بیشتری برسند. کی‌روش می‌خواست از طریق ورزش‌های رزمی به بخشی از این اهداف دست پیدا کند و در کنار تمرین‌های تیم، تمرین‌هایی انجام شود تا بازیکنان برانگیخته شوند و روحیه جنگندگی آنها بالا برود.» اوجاقی ادامه داد: «کاری که ما کردیم این نبود که من بخواهم چیزی به بازیکنان آموزش دهم، بازیکنان کارهای خود را در تیم ملی و باشگاه‌ها انجام داده بودند اما یکسری توانمندی‌هایی داشتند که خودشان از آن آگاهی نداشتند، کار ما این بود که کلید آن توانایی‌ها را برای‌شان روشن کنیم. به بازیکنان نشان دادیم که توانایی‌های زیادی دارند و پله پله یکسری کارها و حرکاتی انجام دادیم که فهمیدند این توانمندی را در برخوردهای فیزیکی دارند و چون به این توانایی رسیدند از لحاظ روانی نیز به این خودباوری رسیدند که در مقابل بازیکنان مطرح خارجی چیزی کم ندارند و می‌توانند با آنها مقابله کنند.»

سرمربی تیم ملی ووشو ادامه داد: «نتیجه این تمرین‌ها این بود که بازیکنان ما فهمیدند از لحاظ فیزیکی، توانمندی‌های زیادی در ضربه پذیری دارند و حتی برتر از رقبا هستند و آن ترس اولیه که از حریفان و آسیب‌دیدگی داشتند با این خودباوری از بین رفت. همه هدف ما این بود که با تمرین‌های رزمی کاری کنیم تا بازیکنان‌مان با اعتماد به نفس بالا به مصاف حریفان بروند. قدرت تصمیم‌گیری لحظه‌ای و سرعت عکس‌العمل فیزیکی در کمترین لحظه انجام شود که خدا را شکر این روحیه و تلاش در تک تک بچه‌هایی که با آنها کار کردیم دیده شد.»

گفتگو: طلیعه صابری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز