خبرگزاری کار ایران

جزییاتی تازه از چرایی امضا نشدن قرارداد

چالش روز؛ کارلوس کی‌روش به ایران بازخواهد گشت؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۳۴

کی‌روش بامداد روز پنج‌شنبه ایران را ترک کرد و به کشورش رفت اما حتی قبل از ترک ایران هم روشن نکرد که بالاخره در تیم ملی ماندنی است یا خیر.

به گزارش ایلنا، سایت فدراسیون فوتبال بعد از بازگشت کی‌روش از روسیه هیچ مصاحبه یا خبری درباره او منتشر نکرده و حتی خبر سفر او به پرتغال هم منتشر نشد. در چند روز گذشته هم مهدی تاج هیچ صحبت شفاف و روشنی درباره رسمی نشدن قرارداد با کی‌روش مطرح نکرده است. حالا این شایعه راه افتاده که آیا کی‌روش باز هم به ایران برمی‌گرد یا بازگشتی در کار نیست؟

 کارلوس در شرایطی ایران را ترک کرد و راهی لیسبون شد که نه قراردادی با او به امضا رسید و نه تکلیف این موضوع مشخص شد. با وجود تاکید چند باره رییس فدراسیون بر اینکه مشکلی برای همکاری با کی‌روش وجود ندارد و او تا پایان جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی خواهد بود اما همچنان ابهامات زیادی در این خصوص مطرح است که چرا توافقی رسمی میان فدراسیون فوتبال و سرمربی پرتغالی حاصل نشده است. در این میان بحث مدت زمان قرارداد و مسائلی مثل دستمزد برای نهایی نشدن قرارداد کی‌روش مطرح شد اما این موارد در مذاکرات صورت گرفته چندان مطرح نشده است. اگر چه این مسائل طبیعتا برای سرمربی تیم ملی اهمیت دارد اما دو نکته مهم‌تر مدنظر کی‌روش است.

در مذاکراتی که بین کی‌روش و مسوولان فدراسیون فوتبال انجام شده، موضوع اصلی مربوط به امتیازاتی است که باید به تیم ملی برسد. در این مذاکرات کی‌روش در خصوص برنامه‌هایش برای آماده‌سازی تیم ملی، اردوها و بازی‌های تدارکاتی مورد نیاز برای بهتر آماده شدن تیم ملی را به فدراسیون ارائه کرده است. پاسخ فدراسیون هم برای فراهم کردن این شرایط منفی نبوده اما هنوز این توافقات نهایی نشده و به همین دلیل کی‌روش برای استراحت کردن راهی کشورش شد تا پس از نهایی شدن نتایج از سوی فدراسیون برای ادامه مذاکرات و تمدید قرارداد به تهران بازگردد. کی‌روش می‌خواهد برنامه‌هایش برای جام ملت‌ها به صورت کامل اجرا شود و این موضوع با توجه به اتفاقات و حرف و حدیث‌هایی که پس از جام جهانی بین او و برانکو رخ داد برایش اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

چیزی که در فرصت باقیمانده تا جام ملت‌های 2019 آسیا (که دی ماه در امارات برگزار می‌شود) برای کی‌روش اهمیت دارد، بحث اردوهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه است. با توجه به اینکه میانگین سنی بازیکنان تیم ملی کاهش یافته و نفرات جدید و کم تجربه و بعضاً بدون تجربه بین‌المللی به تیم اضافه شده‌اند، کی‌روش تلاش دارد با بازی‌های دوستانه بین‌المللی بازیکنان را برای حضور در جام ملت‌ها آماده کند. هدف بزرگی که فدراسیون با حفظ کی‌روش در نظر دارد، قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست که تیم ملی به‌عنوان یکی از قدرت‌های قاره جزو مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود اما رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی مناسبی می‌خواهد. برای مثال در حال حاضر زمین تمرینی تیم ملی در اردوگاه تیم‌های ملی آماده بهره‌برداری نیست و همین مسائل در انجام برنامه‌ها نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند.

در عین حال با وجود اینکه گفته می‌شود بین تاج و کی‌روش توافقات کلی از جمله در مباحث مالی و همچنین مدت زمان قرارداد صورت گرفته اما برخی جزییات مانع امضای قرارداد شده است. ظاهرا این قرارداد از نظر مالی نزدیک به 20 درصد افزایش می‌یابد که با توجه به توفیق نسبی کی‌روش در جام جهانی چندان هم غیر طبیعی نیست اما طبق اخبار به دست آمده مرد پرتغالی برای مسوولان فدراسیون فوتبال شرط گذاشته که در صورت راهیابی تیم ملی به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا قراردادش به صورت خودکار تا پایان جام جهانی 2022 قطر تمدید می‌شود. اما رییس فدراسیون به دنبال این است این شرط را در صورت راهیابی تیم ملی ایران به فینال مسابقات عملی و اجرایی کند. شرطی که تا الان مورد موافقت دو طرف قرار نگرفته و باعث شده فعلا قرارداد کی‌روش تمدید نشود.

قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال تا پایان جولای (مرداد ماه) اعتبار دارد و فرصت برای تنظیم قرارداد جدید موجود است. با این حال آنچه باعث تعجیل فدراسیون می‌شود در پیش بودن جام ملت‌ها و لزوم برنامه‌ریزی خاص برای تیم ملی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز