خبرگزاری کار ایران

وقتی آمار خلاف ادعای سرمربی پرتغالی را نمایان می‌کند

آقای کارلوس کی‌روش چه دفاعی از عملکرد تیم ملی دارید؟ (تحلیل روز)

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۳۰

نمایش ژاپن مقابل بلژیک، تیمی که به گواه کارشناسان فوتبال جهان حتی می‌تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی جام جهانی باشد، تلفیقی از جسارت، شجاعت و میل به پیروزی بود.

به گزارش ایلنا، گرچه چشم بادامی‌ها به تلخی با جام جهانی وداع کردند اما فوتبالدوستان جهان هرگز بازی آنها را در برابر یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر فوتبال جهان از یاد نخواهند برد. ژاپن حتی می‌توانست برنده بازی با بلژیک باشد، آنها ابتدا با 2 گل هاراگوچی و اینویی در دقایق 48 و 52 از بلژیک پیش افتادند اما در نهایت بازی را 3 بر 2 باختند.

مسابقه‌ای که در آن دقایق پایانی می‌توانست با پیروزی به پایان برسد اما کله‌شقی چشم بادامی‌ها در ارائه بازی صرفا هجومی باعث شد بلژیک در واپسین ثانیه‌های این بازی تیر خلاص را بر پیکر بچه‌های سرزمین آفتاب وارد آورده و برنده این میدان لقب بگیرد. شاید اگر ژاپنی‌ها قدری بلد بودند به مانند ایرانی‌ها بازی دفاعی و تخریبی را در میدان بزرگ جام جهانی به اجرا بگذارند و مانند ایرانی‌ها بلاک‌کننده‌ها و تکل‌زننده‌های قهاری بودند، بی‌گمان برنده بازی بزرگ مقابل بلژیک لقب می‌گرفتند و یک گام دیگر در این بازی‌ها به جلو پیش می‌رفتند اما اصرار بیش از حد آنها به بازی تهاجمی و حضور مداوم در زمین حریف موجب شد بازنده این بازی لقب بگیرند.

البته در گل اول بلژیک به ژاپن آثاری از اشتباه فردی در رفتار کاواشیما، دروازه‌بان ژاپن هویدا بود و این دروازه‌بان که موقعیت‌های کمی را هم از بلژیکی‌ها نگرفت، نتوانست در آن لحظه عملکرد مطلوبی داشته باشد. ژاپن از ابتدای مسابقات با تفکری کاملا هجومی گام به میدان گذاشته بود که ماحصل آن به ثمر رساندن 6 گل به تیم‌های کلمبیا، سنگال و بلژیک بود که عملکرد درخشانی از سوی یک تیم آسیایی در جام جهانی محسوب می‌شود اما همین تیم در 4 بازی خود مجموعا 7 گل دریافت کرد که عملکرد مطلوبی به حساب نمی‌آید. آنچه اما ژاپن را قدمی جلوتر از فوتبال ایران قرار داد همین جسارت‌های هجومی بود که با خود از کشورش به روسیه برد و در آنجا نیز تحسین کارشناسان را برانگیخت.

آقای کارلوس کی‌روش چه دفاعی از عملکرد تیم ملی دارید؟ (تحلیل روز)

***

آماری که از ژاپن در بازی با بلژیک به دست آمده نشان می‌دهد این تیم علاوه بر میل بسیار خود به ایجاد موقعیت و کشاندن بازی در زمین حریف، مجموعا 453 پاس ارسال کرده که 374 پاس آن سالم بوده است. حال اگر به تعداد پاس‌های سالم تیم ملی فوتبال ایران در 3 بازی مرحله گروهی بنگریم، می‌بینیم که تیم ملی ایران در مجموع 3 بازی تنها 64 پاس سالم بیشتر از همین بازی ژاپن مقابل بلژیک ارسال کرده که آمار حقیرانه‌ای محسوب می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران در بازی با مراکش از مجموع 194 پاسی که داشت 129 پاس سالم در کارنامه خود ثبت کرد. در بازی با اسپانیا نیز مجموع پاس‌های ایران به عددی بالاتر از 219 نرسید که از این میزان پاس تنها 152 پاس سالم بود. در بازی با پرتغال نیز ایران وضعیت آنچنان روبه‌راهی در مالکیت توپ نداشت. مجموع پاس‌های ایران در این بازی نیز به 226 رسید که 155 پاس آن سالم بود. حال همین ژاپن که در رنکینگ پیش از جام جهانی پایین‌تر از تیم ملی فوتبال ایران قرار داشت در مهم‌ترین و سخت‌ترین بازی‌اش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال 374 بار پاس سالم ارسال کرده است که این وضعیت نشان می‌دهد تیم ملی فوتبال ایران هرگز روی مالکیت توپ کاری اساسی انجام نداده و باید تا شروع جام ملت‌های آسیا روی این نقص کار کند.

***

تیم ملی فوتبال ایران به واقع در فاز دفاعی تیم بی‌نقصی است و حتی می‌تواند نام خود را در میان بهترین تیم‌های حال حاضر فوتبال جهان ببیند اما برای داشتن تیمی بهتر لازم است که کارلوس کی‌روش برنامه‌های تاکتیکی خود را تا جام جهانی تغییر دهد تا احتمال قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا افزایش یابد. تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا یقینا برابر تیمی همچون ژاپن که از ارائه بازی هجومی ابایی ندارد و پیوسته حمله می‌کند و درصد پاس‌های سالمش نیز بسیار چشمگیر است با مشکلاتی مواجه خواهد شد. حال ممکن است این وضعیت مقابل کره جنوبی، استرالیا و حتی عراق و عربستان هم تکرار شود که باید برای آن برنامه‌ریزی فنی مناسبی داشت.

حمیدرضا عرب

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز