خبرگزاری کار ایران

ایران در جام جهانی روسیه از نگاه شینهوا

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۰۸۶

سایت شینهوا در آستانه جام جهانی به بررسی شرایط تیم ملی ایران در روسیه و مقابل حریفانش پرداخته است.

به گزارش ایلنا، سایت شینهوا نت درباره چالش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اینطور می‌نویسد:

«تیم ایران پیش از این نیز به جام جهانی راه یافته اما هیچ وقت از دور گروهی صعود نکرده است. ایران قصد دارد که این تابستان در روسیه تاریخ را از نو بنویسد اما برای این کار نیاز دارد که با حریفان قدرتمندی همچون ‌اسپانیا و پرتغال در گروه B مبارزه کند. خط دفاعی غیر قابل نفوذ ایران نقطه قوت این تیم است.

ایران پیش از این نیز طوری در مقابل حریفانش در مرحله مقدماتی دفاع کرده که آنها را خسته کرده است. حتی زمانی که ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با آرژانتین روبه‌رو شد، توانست بسیار مقاومت کند تا جایی که لیونل مسی در زمان ‌اضافه توانست بالاخره خط دفاعی ایران را بشکند.

معمولا هافبک‌ها و مدافعان ایران از تیم‌های قوی در لیگ این کشور مانند دو تیم استقلال و پرسپولیس هستند. کارلوس کی‌روش مربی پرتغالی ایران می‌تواند بر روی این بازیکنان قوی تکیه کند.

آنها از نظر فیزیکی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و رکورد خوبی را پیش از این بر جای گذاشته‌اند. برخی از مهاجمان تیم‌ ‌ملی ایران در باشگاه‌های اروپایی تجربه کسب کرده‌اند و می‌توانند به صعود ایران از مرحله گروهی کمک کنند.

سردار آزمون، مهاجم ۲۳ ساله ایران که لقب مسی ایرانی به او داده شده است پیش از این ۲۳ گل برای ایران به ثمر رسانده است و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا ۱۱ گل زده است.

ایران در جام جهانی روسیه از نگاه شینهوا

علیرضا جهانبخش، دیگر ستاره فوتبال ایران است. این بازیکن در جام جهانی روسیه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و برای تیم آلکمار هلند ۲۱ گل در لیگ به ثمر رساند. او نخستین بازیکن آسیایی است که این مقدار گل را در یک لیگ اروپایی زده است.

کریم انصاری فرد دیگر بازیکن ایرانی است که در خط حمله ایران، این تیم را یاری می‌کند و بسیار با استعداد است. او در تیم المپیاکوس فعال است.

کارلوس کی‌روش احتمالا از ترکیب 1-3-2-4 در جام جهانی استفاده می‌کند. رسانه‌های ایران می‌گویند این مربی پرتغالی قصد دارد بعد از مسابقات جام جهانی، ایران را ترک کند.

بهترین شانس امتیازآوری برای ایران در گروه B در بازی مقابل مراکش است زیرا دو تیم دیگر یعنی پرتغال و ‌اسپانیا تیم‌های سخت گروه هستند. در سال‌های اخیر ایران رنک خوبی در آسیا داشته و بالاتر از کره جنوبی و ژاپن قرار گرفته است اما کی‌روش به احتمال زیاد از شیوه دفاع و ضد حمله برای گرفتن نتیجه‌ مقابل تیم‌های اروپایی استفاده خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز