خبرگزاری کار ایران

تیم ملی فقط خوب دفاع می‌کرد ولی در حمله برنامه نداشتیم‌

نامجومطلق: حمله‌های کی‌روش عجیب نیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۱۲۹

پیشکسوت استقلال عقیده دارد که کی‌روش اگر می‌‌خواهد بماند باید در سیستم تیمش تغییراتی ایجاد کند تا بتواند در جام ملت‌ها قهرمان شود.

به گزارش ایلنا، مجید نامجومطلق می‌گوید با سیستم دفاعی نمی‌شود همیشه نتیجه گرفت. ما باید تغییر سیستم دهیم و در زمان حمله هم برنامه داشته باشیم. نامجومطلق در خصوص حفظ ستاره‌‌های استقلال هم گفت باشگاه باید برای حضوری قدرتمند در فصل بعد آنها را حتما حفظ کند.

ارزیابی شما از گروه ایران در جام جهانی چیست و آیا عملکرد ایران مثبت بود؟

گروه ایران به لحاظ اسمی خیلی بزرگ بود. قهرمان اروپا، قهرمان جهان و قهرمان آفریقا در گروه ایران بودند و برای همین اسم گروه را گذاشته بودند گروه مرگ. من به شخصه در این گروه مراکش را بهتر از همه دیدم و لیاقت صعود داشت ولی در بازی با ایران دچار بدشانسی شد و نتوانست به مرحله بعد صعود کند. اسپانیا و پرتغال هم تیم‌های همیشگی نبودند و شما دیدید به رغم صعود دشوار از این گروه در مرحله بعد خیلی زود با جام خداحافظی کردند.

اما در مورد تیم خودمان باید بگویم به غیر از سیستم دفاعی که انتخاب کرده بودیم، دیگر خوب نبودیم. در فاز تهاجمی و زمانی که صاحب توپ بودیم برنامه‌ای برای گل زدن نداشتیم. اما باید بگویم به لحاظ آماری عملکرد ما مثبت بود. مساوی با پرتغال، شکست یک بر صفر مقابل اسپانیا و برد مقابل مراکش به لحاظ آماری خیلی خوب است ولی وقتی شرایط بازی را می‌بینید چنگی به دل نمی‌زند. فقط مهم این بود که مردم خوشحال شدند.

فکر می‌کنید با کی‌روش در جام ملت‌ها قهرمان شویم و آیا تضمینی هست که مثل 2015 که همه می‌گفتند کی‌روش باشد قهرمان می‌شویم ولی نشدیم، دوباره به همان سرنوشت دچار ‌شویم؟

از لحاظ حرفه‌ای تضمین کلمه اشتباهی در ورزش به خصوص فوتبال است. ما باید واقع‌بین و حرفه‌ای باشیم. ابتدا باید ببینیم تیم ملی ما شرایط رشد داشته و در این هفت سال با کی‌روش چقدر رشد داشته‌ایم که می‌خواهیم در جام ملت‌ها قهرمان شویم. ما با کی‌روش در یکسری سیستم‌ها مثل سیستم دفاعی رشد داشته‌ایم و به راحتی دروازه‌مان باز نمی‌شود و متعاقبا راحت نمی‌بازیم مثل مرحله مقدماتی جام جهانی و حتی خود جام جهانی. ما وقتی در لاک دفاعی هستیم سخت گل می‌خوریم و در فوتبال امروز دنیا داشتن یک دفاع خوب یک اصل مهم است. اما فوتبال فقط دفاع نیست. شما باید زمان حمله و زمانی که توپ دارید برنامه داشته باشید که متاسفانه ما در این خصوص هنوز ضعیف هستیم. تیم ملی باید از این بابت هم رشد کند. مردم در مورد تیم ملی و کی‌روش کمی احساسی برخورد می‌کنند ولی باید منطقی به این مساله نگاه کرد. ما مقابل اسپانیا 20 دقیقه فوتبال بازی کردیم و نشان دادیم که می‌توانیم فوتبال بازی کنیم بنابراین چرا باید در لاک دفاعی باشیم. در آسیا با این شیوه نمی‌توان قول قهرمانی داد. ما باید در آسیا حمله کردن هم بلد باشیم و گل بزنیم. معلوم نیست که سبک دفاعی در آسیا جواب بدهد. بنابراین اگر کی‌روش هم می‌خواهد بماند این تیم به تغییر نیاز دارد.

بدین ترتیب یعنی قرارداد کی‌روش تمدید شود؟

جامعه فوتبال و مردم دوست دارند که او بماند و در حال حاضر با توجه به شرایط بهترین گزینه است. اما باید ببینیم دنبال چه هستیم. با این سبک و سیاق گفتم سخت است که در آسیا نتیجه بگیریم. کره، ژاپن، عربستان و استرالیا در جام جهانی نشان دادند که تیم‌های آماده‌ای هستند و مقابل آنها در جام ملت‌ها کار سختی داریم. کی‌روش اگر تمدید کند و بماند باید حتما در فاز حمله و گل زدن برنامه داشته باشد.

جدا از بحث فنی او باز هم برنگشته حمله به مربیان باشگاهی را شروع کرد و هنوز هم دارد ادامه می‌دهد؟

این رفتار از کی‌روش عجیب نیست. از روز اول که آمد روحیه حمله کننده‌ای داشت و با این اخلاق او خو گرفته‌ایم. اگر غیر از این باشد تعجب می‌کنیم. من فکر می‌کنم فدراسیون باید ورود کند و به او تذکر دهد تا اخلاق و رفتارش درست شود. او نباید این قدر انتقاد کند بالاخره بحث باشگاه‌ها هم بحث منافع ملی است. استقلال و پرسپولیس که در غرب آسیا و نیمه نهایی بازی‌های مهمی دارند و برنده شدن سخت است. لذا باید به این دو تیم هم رسید. کی‌روش حق ندارد که به  باشگاه و مربیان حمله کند.

گویا او از اینکه کارشناسان و مربیان باشگاه‌ها گفته بودند بازیکنان لیگ داخلی از لژیونرها بهتر بودند، ناراحت شده و به همه حمله کرده است؟

اینکه مربیان داخلی و کارشناسان گفته‌اند بازیکنان لیگ خودمان بهتر بودند دروغ نیست بلکه خیلی هم درست است. وحید امیری، امید ابراهیمی، مجید حسینی، بیرانوند و چشمی از بهترین‌ها بودند. لژیونرها زیاد خوب نبودند برای همین او باید واقعیت را بپذیرد که لیگ ایران خوب است.

استقلال هنوز نتوانسته قرارداد ستاره‌هایش را تمدید کند و همین باعث دلخوری شفر شده، به نظر شما باشگاه چقدر مقصر است؟

متاسفانه همین طور است. نمی‌دانم باشگاه چرا این قدر تعلل می‌کند. شفر حق دارد. او روز اول لیست داده و باشگاه قول داده که آنها را حفظ می‌کند ولی وقتی تمرین‌ها را شروع کرده نصف نفرات او نیستند و همین تمریناتش را خراب کرده است و حق دارد که اعتراض کند. مربی‌های آلمانی در نظم و دیسیپلین شهره هستند برای همین انتظار داشت که تمرینات را با بازیکنان کامل شروع کند. باشگاه باید خواسته‌های او را فراهم کند تا او هم بتواند نتایج مناسب بگیرد.

ابراهیمی و حسینی به احتمال قوی رفتنی هستند. چقدر نبود آنها به استقلال فصل بعد ضربه خواهد زد؟

ابراهیمی و حسینی از ستون‌های اصلی استقلال هستند و نبود آنها مطمئنا به تیم ضربه خواهد زد. باشگاه باید هر طور شده آنها را حفظ کند. البته آنها هم حق دارند با توجه به درخششی که در جام جهانی داشتند به اروپا بروند.

در همین برهه خبر از رفتن افتخاری به گوش می‌رسد. آیا رفتن او به صلاح است یا نه؟

در این برهه که تیم مشغول نقل و انتقالات است رفتن افتخاری به صلاح نیست. مدیریت باشگاه باید ثبات داشته باشد و بتواند با آرامش کامل کار کند. این شایعات به ضرر تیم است و با به هم خوردن جو کار سخت خواهد شد. اگر می‌خواهند مدیرعامل را هم عوض کنند باید بعد از زمان نقل و انتقالات باشد.

جباروف و تیام هم که هنوز نیامده‌اند؟

واقعا من نمی‌دانم باشگاه با این‌ها چگونه قرارداد بسته است که حالا دارند برای تیم کلاس می‌گذارند. جباروف داستانش فرق می‌کند ولی روزی که تیام را آوردند، گفتند یک و نیم ساله قرارداد بسته ولی حالا رفتار او چیز دیگری را نشان می‌‌دهد. اگر او قرارداد دارد باید سریعا به تمرینات برگردد ولی اگر ندارد یعنی اینکه باشگاه دروغ گفته و در این خصوص سهل‌انگاری کرده است. بازیکنی مثل تیام معلوم بود بعد از درخشش مشتریان زیادی پیدا می‌کند. بنابراین باشگاه باید موضع رسمی خودش در این خصوص را شفاف اعلام کند. در مورد جباروف هم با اینکه سن بالایی دارد به درد تیم خواهد خورد چون فصل قبل هم کیفیت بالای خودش را نشان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز