خبرگزاری کار ایران

دست خالی اما امیدوار

ایران به این معجزه نیاز مبرم دارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۸۵۹

فوتبالدوستان ایرانی این روزها نیاز به ظهور یک شگفتی در جام جهانی نیاز مبرم دارند.

به گزارش ایلنا، جام جهانی فوتبال برای ما ایرانی‌ها فراتر از یک رویداد ورزشی ست. گزارش‌های ارسالی از روسیه و شور و شوق هواداران تیم ملی از یک طرف و حال و هوای مردم و رسانه‌های داخلی از سوی دیگر نشان از اهمیت فوق تصور این رقابت‌ها برای ایرانی‌ها دارد. این امر بقدری ذهن ملت ما را درگیر خود کرده است که روند صعودی قیمت‌ها که سرعتی چشمگیر‌تر از همیشه به خود گرفته است برخلاف گذشته به سوژه اصلی فضای مجازی و نقل محافل تبدیل نشد و کماکان حواشی حضور شاگردان کی‌روش در روسیه بحث اصلی کشور بوده و هست.

اگر بخواهیم بر مبنای منطق فوتبال به بازی‌های تیم‌مان در روسیه بپردازیم بدون تعارف باید از هم اکنون چمدان شاگردان کیروش را بسته دیده و آن‌ها را در جمع اولین حذف شده‌های جام بدانیم چرا که بذری برای موفقیت این تیم نکاشته‌ایم که انتظار رویش دانه داشته باشیم. نه اردوی مناسب با‌ شأن یک تیم حاضر در بزرگترین همآورد فوتبالی دنیا، نه دیدار تدارکالتی آنچنانی و نه حتی حمایت ظاهری مدیران و دست اندرکاران ورزشی و غیر ورزشی! انتقادات شدید بعضی اهالی فوتبال از سرمربی پرتقالی هم بدون توقف ادامه داشته و گویا قسم خورده‌اند تا او را زمین نزنند به این رویه خود ادامه دهند.

اما در میان علاقمندان ایرانی منطق چندان محلی از اعراب ندارد. این روزها با هر کسی درباره نتایج تیم ملی صحبت میکنی متفق‌القول شکست مراکش و نباختن به پرتقال و اسپانیا را پیش‌بینی کرده و ایران را در مرحله بعد تصور میکنند. و چه رویای شیرین و دوست داشتنی است این صعود تاریخی به دور بعد که اگر محقق شود نه به واسطه برنامه‌ریزی‌های فدراسیون و حمایت‌های مسئولین که به خاطر تلاش بازیکنان و تدابیر تاکتیکی کادرفنی خواهد بود. امیدی که فوتبال دوستان ایرانی به موفقیت تیم ملی بسته‌اند صرفاً یک درخشش در روسیه 2018 نیست بلکه به سان معجزه‌ای شگرف التیام بخش دردها و زخم‌هایی ست که بر پیکره این مردم وارد آمده است. مردمی که فوتبال را جایگزین بسیاری از شادی‌های فراموش شده‌شان کرده‌اند. مردمی که به این شگفتی نیاز مبرم دارند.

 

سید مهدی فاطمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز