خبرگزاری کار ایران

گمشده در معرکه سویا؛ فصل نحس رئال مادرید

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۹۲۱

یک سال قبل، رئال مادرید به نخستین دوگانه قهرمانی اروپا و لیگ اسپانیا بعد از 58 سال نزدیک می‌شد. سفیدها توانستند برای نخستین بار از قهرمانی اروپا دفاع کنند و آنچه شیرینی آن را دوچندان می‌کرد، این بود که توانستند بالاتر از بارسلونا لالیگا را نیز فتح کنند.

به گزارش ایلنا، این بار اما تکراری در کار نیست. اگرچه تیم زین‌الدین زیدان می‌تواند برای سومین بار پیاپی لیگ قهرمانان را ببرد اما مدت‌ها است که لالیگا را از دست داده و بعد از یک باخت ناامیدکننده دیگر در بازی چهارشنبه شب مقابل سویا، این رقابت‌ها برای رئال تمام شدنی نیست.

نمایش روحیه بخش مادرید در ال‌کلاسیکو به نظر می‌رسید به موقع تیم را در آستانه بازی‌های باقیمانده فصل و بخصوص فینال لیگ قهرمانان راه انداخته باشد اما تمام خوشبینی‌ها بعد از تساوی 2 بر 2 در نوکمپ، بر باد رفت وقتی در سانچس پیس‌خوان با 3 گل عقب افتادند در حالی که دقایق زیادی تا پایان نمانده بود و با این بازی اسفناک شایسته چنین باختی بودند.

در چنین بازی‌هایی است که موفقیت یک تیم غیرقابل فهم‌تر می‌شود. چطور تیمی با این دفاع ضعیف همچنان در بالاترین سطح رقابت باشگاهی اروپا یکه تازی می‌کند؟ و چطور فصل قبل لالیگا را بردند؟ یک عامل مهم، پرسنل است. تیم رئال مادرید بزرگ و پرقدرت است و خیلی از نیمکت‌نشین‌های این تیم در تیم‌های طراز اول دنیا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند. سفیدها عمق بسیار خوبی دارند که به معنای هرزرفتن استعدادها نیز هست.

اما تیم رئال در این فصل به اندازه قبل قوی نیست. آلوارو موراتا پشتیبان فوق‌العاده‌ای برای کریم بنزما محسوب می‌شد و فصل را با گل‌های بیشتری نسبت به هم تیمی فرانسوی‌اش به پایان رساند در حالی که خامس رودریگس هم پاس گل‌ها و گل‌های حیاتی برای تیم فراهم می‌کرد و در چنین مسابقاتی کاملا مفید بود. هر دو در تابستان رفتند.

جای خالی تجربه پپه در دفاع کاملا محسوس است در حالی که خریدهای تابستانی، دنی سبایوس، تئو ارناندس و خسوس وایخو به ندرت فرصت بازی پیدا کرده‌اند. در واقع هیچ تیمی در لالیگا به اندازه رئال مادرید از بازیکنان جدید خود کم استفاده نکرده که این گویای خیلی چیزها است.

سبایوس بااستعداد است اما در معرکه پیس‌خوان متحیر بود و برابر سویا که مصمم است آخرین سهمیه لیگ اروپا را بگیرد، رئال از نظر دفاعی یک فاجعه بود. وایخو، ناچو و تئو ناآرام بودند ضمن اینکه کاسمیرو و ماتئو کوواچیچ نمی‌توانستند سپر لازم را مقابل آنها ایجاد کنند و حتی مارکو آسنسیو و لوکاس واسکس هم بی‌اثر بودند. بدون لوکا مودریچ، تونی کروس، ایسکو، مارسلو، کریستیانو رونالدو، کیلور ناباس و دیگران، تیم دوم رئال آسیب‌پذیر به نظر می‌رسید.

سویا 3 بر صفر پیش افتاد و با وجود آنکه با گل‌های بورخا مایورال و سرخیو راموس (کاپیتان مادرید در دومین تلاش از روی نقطه پنالتی موفق بود هرچند با یک گل به خودی شب سختی را سپری کرد) فاصله کم شد اما تیم زیدان با آنچه شایستگی‌اش را داشت، بازی را به پایان رساند: هیچ.

در حالی که دو بازی مانده، انتظار می‌رفت رئال برای قهرمانی مبارزه کند در عوض، آنها 18 امتیاز از بارسلونا کمتر دارند که دو هفته قبل قهرمانی را جشن گرفته. رئال شاید فینال لیگ قهرمانان را در پیش داشته باشد اما فصل نحسش در لالیگا تمام شدنی نیست.

منبع: سایت گل / بن هیوارد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز