خبرگزاری کار ایران

دوستان تازه وارد به بازیکنان لقب "یاغی" دادند

از انگ خیانت تا مذاکره پنهانی با سرمربی اخراجی؛ چرا کریمی از سپیدرود جدا شد؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۷۲

عضو کادرفنی سپیدرود رشت از ابعاد جدید خداحافظی علی کریمی از تیم گیلانی پرده برداشت و از مالکیت این تیم گله کرد.

آرمین بیابانی در گفت و گو با ایلنا، درباره همکاری با علی کریمی در سپیدرود رشت گفت: با علی آقا نفت تهران بودیم و افتخار داشتم به همراه ایشان به سپیدرود آمدم. این هم به دلیل رشتی بودن من نبود. در زمانی که سپیدرود به همراه علی نظرمحمدی در دسته دوم بود کمک‌هایی در قبال آنالیز داشتم. حالا هم فصل به پایان رسیده و پایان همکاری آقای کریمی با تیم را به من و آقای برزگر نسبت می‌دهند که اینطور نیست. 

بیابانی ادامه داد: ماجرای ابعاد بسیاری وسیعی دارد که بخشی از آن را تعریف می‌کنم. به عنوان آنالیزور - مربی با انتخاب آقای کریمی در سپیدرود فعالیتم را آغاز کردم. با جدایی آقای ناظمی، از باشگاه با من تماس گرفتند و اعلام کردند در هفته‌های پایانی به عنوان سرپرست فعالیت کنم و کنار تیم‌ هم حضور داشته باشم که بررسی بخش جی پی اس هم برعهده داشتم و خدا را شکر سربلند شدم. بعد از این قضیه رابطه من و باشگاه هیچ گاه مشکل پیدا نکرد به غیر از موضوع وضعیت پرداختی بازیکنان.

او ادامه داد: بازیکنان در تمرین با من صحبت می‌کند و وظیفه من این بود که فشار را از کادرفنی و بازیکنان بردارم. با ما جلسه گذاشتند و قول دادند در حضور بازیکنان 15 الی 20 درصد قراردادها را پرداخت کنند. علاوه بر این در طول مدتی که گفته بودند چک 20 درصد از قرارداد بازیکنان داده شد که برای چند ماه آینده بود و رقم قرارداد به حدود 80 درصد می‌رسید که هرگز این اتفاق رخ نداد. به طور منظم به بازیکنان پول پرداخت نشد و حدود 6 درصد به حساب بازیکنان واریز شد. این وظیفه من بود پیگیر این وضعیت باشم چون هر روز در تمرینات بازیکنان از من سوال می‌کردند. می‌گویند میانگین پرداخت تنها بازیکنان 50 درصد است که اینگونه نیست. فرض مثال بازیکنی داریم که رقم قرارداد پایینی دارد و مثلا 120 درصد گرفته و کسی که بالا قرارداد بسته حدود 35 درصد دریافت کرده است. به هر حال این وظیفه باشگاه بوده که پرداخت کند و منتی ندارد. مالک باشگاه همیشه می‌گفت که انجام می‌دهم و هیچگاه نه نیاورد اما عملی نمی‌شد. خیلی مسائل وجود دارد که نشان بدهد باشگاه برای ما کم گذاشت. برای بازی با پرسپولیس به صورت کتبی 10 روز پیش از بازی به باشگاه اعلام کردم که هتل بگیرید و ما سه روز زودتر به تهران برویم. به هر حال نمی‌دانستیم که تیم در لیگ برتر می‌ماند. باشگاه گفت نیازی نیست زودتر به تهران برویم. فصل برای دوستان سر بازی با پرسپولیس تمام شده بود. چند بازیکن در تهران تمرین کردند و چند تا هم در رشت.

بیابانی خاطرنشان کرد: بیایند بگویند ما صداقت نداشتیم، اشتباه کردیم و صحت ندارد. اصل داستان این بود که آقای کریمی برای تمدید قرارداد به آنها گفت تسویه حساب امسال بازیکنان انجام شود و ادامه مذاکره پیش برود. طوری که پیش بینی کردیم این پرداختی رقمی معادل با 3 میلیارد و 25 میلیون تومان شد. این برای همه کادرفنی، کادر پزشکی و سایر اعضا بود. البته برای چند فصل قبل هم باقی مانده که با چک‌‌های مدت دار فعلا از آن گذشته‌اند و به مدیریت مربوط می‌شود که درباره آن صحبت نمی‌کنم.

بیابانی گفت: آقای کریمی همچنان درخواست داشتند که رقمی هم برای پیش مذاکره با بازیکنان جدید آماده کنند. درست است شهر رشت پتانسیل دارد و بازیکن با رقم کمتری به تیم بیاید اما ابتدا پولی دریافت می‌کند. وقتی دوستان متوجه شدند شرایط اینگونه است، دوستان روی چیزهای دیگر متمرکز شدند. آقای کریمی به عنوان یک اسطوره فوتبال، روی تمامی اعضای کادرفنی شان حساس هستند. حالا مسئله من و آقای بزرگر به کنار، شرط گذاشتند که برخی بازیکنان پا به سن گذاشته نباید در تیم باشند. بعد می‌گویند در امور فنی دخالت نداشته‌اند. گفتند اگر در تیم باشند هم باید با شرایط خاص باشند. آقای کریمی در این مورد هم عقب ننشستند و گفتند با مسئولیت خودشان آنها را در تیم نگه می‌دارند. برای مثال محمدرضا مهدوی که آمارش را در اختیار دارم برای شما مثال میزنم. او در سه مسابقه طبق آماری که جی پی اس ما نشان می‌دهد در هر بازی نزدیک به دوازده کیلومتر دوندگی داشته است. این آمار همان بازیکنی است که آقایان می‌گویند باید از تیم بروند.

او افزود: آمار او حیرت انگیز است ولی دوستان روی این هم حساس بوندند که چرا بازیکنان مصاحبه می‌کنند و راجع به مسائل مالی صحبت می‌کنند! بزرگترهای تیم وظیفه دارند مشکلات را بیان کنند و جواب بازیکنان جوان را بدهند. دوستان چون در فوتبال تازه ورود کردند و از فضا شناخت ندارند به آنها یاغی گفتند. فضا کاملا دوستانه بوده و شما ببینید با این شرایط کدام تیم‌ها را بدون کمکاری یا حتی یک جلسه اعتصاب شکست داده است. حداقل زمانی که آدم شناخت ندارد از چهار فرد صحیح مشورت می‌گیرد. دلیل آقای تن زاده واقعا برای ما جالب بود. می‌گفت تیم را رده سیزدهم تحویل گرفتید و در همین رتبه تحویل دادید. شما بروید شانس بقای ما را نگاه کنید. به غیر از بازیکنان و هواداران سرمایه دیگری در دست کریمی نبود.

بیابانی در واکنش به اینکه تن زاده اعلام کرده او در تیم شایعه پراکنی کرده گفت: حرف زدن به هر حال کار سختی نیست. یک سوال دارم. ایشان اول بیایند دو نمونه از قول‌هایی که دادند را عملی کنند. آقای تن زاده شما همان نیستید که گفتید بعدا برای تیم پیراهن تهیه می‌کنم، پاداش آنها را می‌دهم، مطالبات را تا حداکثر توان پرداخت می‌کنم؟ زمان نشان می‌دهد من در فوتبال چکار کردم و ایشان چکار کرده. مشخص نیست هدف ایشان از ورود به فوتبال چیست. مدارک شما برای اینکه به هواداران زنگ زدم و قصد داشتم اختلال در نظم ایجاد کنم را نشان بدهید. یک خط تلفن بیشتر ندارم و پرینت آن از سال گذشته را هم در صورت لزوم نشان می‌دهم. بیایند ثابت کنند که اینکار را انجام دادم. ایشان نمی‌دانستند با چه سرمربی کار می‌کردند.

عضو کادرفنی سپیدرود عنوان کرد: مردم خودشان می‌دانند حق با کیست. به کریمی پیشنهاد داده سهام باشگاه را خریداری کند و همه می‌دانند که این مرد چه به ضررش باشد یا به سودش باشد حرف حق را می‌زنند. اگر ایشان پول دارد، بروند تسویه حساب کنند. ایشان حتی به هیئت فوتبال هم تهمت زده‌اند. می‌گفتند دو میلیارد به هیئت واگذار شده و ما یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان گرفتیم. جلوی تمامی بازیکنان این جمله را گفتند. فقط مدعی هستند و اگر خوب هستند چرا پولی ندارند. من اما از ایشان مدرک دارم. هدفشان فوتبال نبود و به دنبال چیزهای دیگری هستند. مردم رشت خیلی راحت اینها را می‌دانند.  این خیلی جالب بود. من از کدام تیم اخراج شدم؟ در داماش، نفت تهران، ملوان، بادران با مربیان نام آشنا کار کردم و یک بار هم اخراج نشدم. ایشان به جای این مطالب بروند مشاورانشان را تعویض کنند. مدارک دارند رو کنند، من اما اینطور نیستم و پیگیری قانونی می‌کنم. می‌خواهم این را بدانم که مستند دارند تهمت می‌زنند؟ من اگر به دنبال مطرح شدن بودم طی این ماه ها که در سپیدرود بودم صحبت می‌کردم. دست ایشان برای مردم رشت و علی کریمی رو شده است. او دو هفته پیش و قبل از جلسه با علی کریمی با یحیی گل محمدی صحبت کرده بود. هر روز اتفاق جدیدی از این تیم به بیرون درز پیدا می‌کند. چرا ایشان در شبکه باران حاضر نشد تا رو در رو با آقای کریمی صحبت کنند. من هم ابراز آمادگی می‌کنم که در این جلسه صحبت کنم. دردهای سپیدرود این‌هایی بود که گفتم. اگر خدایی نکرده اتفاق تلخی رخ بدهد برای هواداران جبران ناپذیر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز