خبرگزاری کار ایران

مشترکات جالب سرخابی ها/

تهران در انتظار زلزله بزرگ؛ "درجام" به جای برجام!

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۱۲

سرخابی ها برای ماندن درجام باید دوشنبه و سه شنبه آتی در ورزشگاه آتی به برد برسند.

به گزارش ایلنا، به قول پیمان یوسفی چشم و هم چشمی استقلال از روی دست پرسپولیس، باعث شد هر دو تیم پرطرفدار پایتخت در بازی ماقبل پایانی این فصل خود در خارج از خانه شکست بخورند و کارشان برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی به اما و اگر و ان قلت های فراوان بیفتد.

فلش بک مختصری به دو بازی مذکور می زنیم. پرسپولیس به مصاف آسانترین قرعه ممکن در مرحله یک هشتم رفت و در یک بازی پراشتباه و در شبی که در بدترین فرم خود قرار داشت؛ با نتیجه 3-2 به الجزیره باخت. تیمی که در دو بازی رفت و برگشت از پس تراکتورسازی نگون بختِ این روزها برنیامد و هر دو امتیاز شاگردان ساغلام به یمن حضور تیم هنک تن کاته بود. ضعف عجیب در ساختار دفاعی در غیاب سید جلال حسینی از هویداترین نکات این مسابقه بود.

تهران در انتظار زلزله بزرگ؛ "درجام" به جای برجام!

استقلال هم در شبی که به نظر می رسید برای غلبه بر ذوب آهن، شایستگی لازم را دارد با یک گل شکست خورد و باخت تلخی را زیر زبان خود مزمزه کرد. سومین باخت آبی پوشان با شفر که برای بار دوم مقابل ذوب آهن تکرار شد و تردیدها را برای پایان شیرین این فصل پر از پستی و بلندی را افزایش داد. نبود یک تمام کننده مانند تیام در نوک پیکان استقلال از مهمترین نیازمندیهای تیم آبی پوش پایتخت در فولادشهر بود.

هنوز کار تمام نشده است. حداقل 90 دقیقه دست نخورده در حضور 78116 نفر برای سرخابی های پایتخت باقی مانده است. هیچ به شباهت های زیاد دو تیم در این روزها دقت کرده اید؟

هم استقلال و هم پرسپولیس بازی رفت خود را با اختلاف یک گل در خانه رقبایشان باختند و این یعنی شانس خوبی برای کامبک دارند. درست است که پرسپولیس موفق شده دو گل در خانه رقیب بزند و برای صعود به یک برد 1-0 یا دو بر یک احتیاج دارد اما آبی پوشان برای صعود باید با اختلاف دو گل به پیروزی برسند اما توجه به شرایط روحی و فنی دو تیم نشان می دهد که قدرت دو تیم برای انجام این کار در این برهه، در یک قواره است.

یکی از مشکلات مشترک دو تیم غیبت برخی از ستارگانشان است. کمال کامیابی نیا و داریوش شجاعیان دچار مصدومیت های شدیدی شدند و قطعا بازی برگشت را از دست می دهند. در دیدار رفت هم نبود سید جلال در خط دفاعی پرسپولیس و مامه بابا تیام در خط حمله استقلال حسابی دردسر ساز شد. حالا در این میان غایب های محتمل دیگری هم هستند که ممکن است کار هر دو تیم را برای بازگشت سخت کند.

حال به یک امتیاز مشترک دو تیم باید بپردازیم. هر دو در خانه خودی و در ورزشگاه‌ازادی این فرصت را دارند تا به مسابقات بازگردند. پرسپولیس در این فصل در ورزشگاه آزادی سه بازی انجام داده و سه برد به دست آورده و هیچ گلی هم نخورده است. استقلال هم در دو بازی خود ضمن رقم زدن بیشترین آمار تماشاچی، دو بازی داشته که حاصل آن یک برد و یک تساوی بوده و هیچ وقت شکست نخورده است. پرسپولیس دوشنبه شب ساعت 19:30 دقیقه و استقلال سه شنبه شب ساعت 20:45 دقیقه باید پذیرای دو تیم الجزیره و ذوب آهن باشند. بی شک در هر دو دیدار ورزشگاه پر می شود و جو سنگینی علیه رقبا به وجود می آید. با ذکر این نکته که ذوبی ها در آزادی تنهای تنها هم نخواهند بود.

تهران در انتظار زلزله بزرگ؛ "درجام" به جای برجام!

یکی دیگر از مهمترین مشکلات سرخابی ها در این مرحله، گل خوردن در دقایق پایانی بود. پرسپولیس در دقیقه 92 روی یک ارسال و اشتباه بیرانوند در خروج گل خورد و استقلال هم با پنالتی دقیقه 93 جورج ولسیانی در برابر ذوب آهن شکست خورد. اگر آن دو گل در دقایق پایانی وارد دروازه تیمهای برانکو و شفر نمی شد؛ الان آنها بودند که به عنوان تیم سرتر وارد میدان برگشت می شدند.

نهایتا و در کنار همه مشترکات این دو تیم سرگروه در دور مقدماتی، باید به این نکته هم اشاره کرد که علی رغم شانس بیشتر سرخپوشان برای برگشت، استقلال از وضعیت بهتری برخوردار است. جو حاکم در اردوی سرخپوشان چندان ایده آل نیست. انتقادها از برانکو کمی شدت گرفته و قطعا نتیجه نگرفتن در بازی با الجزیره تبعات فراوانی را به همراه خواهد داشت و در سوی مقابل، هواداران استقلال به صورت 100 درصدی پشت سر شفر هستند و به تازگی با امضای قرارداد او با استقلال، آنها وارد فاز جدید از همکاری شده اند و حالاحالاها باهم کار دارند و احیانا حذف در برابر ذوب آهن نمی تواند چالشی بین آنها به وجود بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز