خبرگزاری کار ایران

آمارهای جالب و خواندنی از لیگ یک

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۸۶۱

پرونده لیگ دسته اول فوتبال در فصل 97-96 با صعود تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی قائمشهر به لیگ برتر و سقوط ایرانجوان بوشهر، صبای قم و راه‌آهن به دسته دوم خاتمه یافت.

به گزارش ایلنا، این در حالی است که تیم‌های بالانشین جدول، بهترین آمار را در این فصل داشتند و دو تیم قعرنشین لیگ یک، بدترین‌ها را به نام خود ثبت کردند. در اینجا به بعضی از آمارهایی که در این فصل برای تیم‌ها رقم خورده اشاره می‌کنیم:

* نفت مسجدسلیمان با کسب 65 امتیاز بهترین تیم شد. نفت مسجد‌سلیمان یکه‌تازی خود را تا پایان فصل تداوم بخشید و قهرمان لیگ دسته اول شد.

* نساجی مازندران با کسب 19 برد، بیشترین پیروزی را به نام خود ثبت کرد. جواد نکونام، از 9 بازی آخر، 23 امتیاز کسب کرد تا در رقابت با تیم هم‌استانی و سابق خودش پیروز شود و نساجی را راهی لیگ برتر کند.

* ملوان بندر‌انزلی با 16 مساوی عنوان بیشترین تساوی را به خود اختصاص داد.

* بادران با 54 گل صاحب بهترین خط حمله شد. شاگردان محمد ربیعی با وجود عملکرد بسیار خوب در پایان نیم‌فصل اول و حضور در رتبه دوم جدول، در نیم‌فصل دوم افت محسوسی را تجربه کردند.

* خونه‌به‌خونه با 4 باخت، کمترین شکست را در رقابت‌ها داشت و با 17 گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی شد. این تیم همچنین با کسب 35 امتیاز، بهترین تیم نیم فصل دوم نیز لقب می‌گیرد.

* صبای قم با یک برد و 83 گل خورده، صاحب بدترین خط دفاعی شد و با 2 امتیاز بدترین تیم نیم فصل دوم. صبا همچنین پرحاشیه‌ترین تیم لیگ یک امسال بود.

* راه‌آهن با 28 باخت، بیشترین شکست را دارد و با 4 مساوی، کمترین تساوی را مال خود کرده. این تیم با 15 گل زده، صاحب بدترین خط حمله است و با کسب 10 امتیاز، بدترین تیم.

* پرگل‌ترین دیدارها: راه‌آهن یک - فجر سپاسی 7، اکسین البرز 8 - صبای قم صفر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز