خبرگزاری کار ایران

سه تیم باشگاهی با دست خالی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کردند

تاج: محیط ورزشگاه‌ها باید طوری شود که خانواده‌ها نیز در آن حضور داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۸۵

رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع سالیانه هیئت فوتبال استان خراسان رضوی پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال، در گردهمایی روسای هیات‌های فوتبال شهرستان‌های خراسان رضوی صحبت هایی را انجام داد که در ادامه مشروح آن خواهد آمد:

 

بانوان باید ورزش کنند، اینکه بگویند بی‌بند و باری، معنایی ندارد

این توفیق را داشتم که در این مجمع شرکت کردم. خوشحالم که چنین مجمعی سالانه برگزار می‌شود و کار بسیار خوبی است. اینجا دو موضوع به ذهن من می‌آید که اولین تأکیدم در بخش بانوان است. نیمی از کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند که آنها باید ورزش کنند. اینکه بگویند بی‌بند و باری، معنایی ندارد و اتفاقاً حضور بانوان را در ورزش بسیار مفید می‌دانم. روز گذشته بدرقه تیم ملی فوتسال بانوان برای حضور در دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بود. ما سال 2015 در چنین شرایطی به قهرمانی رسیدیم و اگر می‌خواستیم در بخش بانوان میلیاردها پول برای تبلیغ بدهیم، نمی‌توانستیم به این اندازه مفید باشیم که در آسیا اول شدیم. امسال نیز تیم برای دومین بار به مسابقات رفته است و این تیم را هم برای قهرمانی بسته‌ایم، چون خود من روی این موضوع حساس هستم. ما هم در فوتبال و هم در فوتسال بانوان چهار رده سنی داریم که همه آنها باید جدی گرفته شوند.

 

 قرار بود اگر حق پخش تأمین نشود، از 20 اسفندماه بازی‌ها پخش نشود

دومین بحثی که می‌خواهم در خصوص آن صحبت کنم، بحث درآمدهاست. ما همیشه با بحث بودجه مواجه هستیم. تیم‌داری در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، فوتبال، فوتسال، ساحلی و همه اینها به بودجه منتهی می‌شود. این بحث جدا نشدنی است و باید روی بحث بودجه نیز حساس بود. در قانون مصوب مجلس آمده که هیچ نهاد یا مؤسسه دولتی نباید به فوتبال حرفه‌ای کمک کند و البته این قانون هم وجود دارد که صداوسیما باید حقوق فوتبال را بدهد. حالا ما یک بند را اجرا می‌کنیم، اما هنوز یک بند دیگر را اجرا نکرده‌ایم. یک بند آن که کمک نکردن است، همه زود گوش داده‌اند و آن را انجام می‌دهند. ما یک بخش قانون که باید اجرایی می‌شد، هنوز اجرا نکرده‌ایم. البته این را بگویم و جای خوشحالی دارد که در آخرین مذاکرات‌مان با صداوسیما، به نتیجه‌ای رسیده‌ایم. خوشبختانه مبادله‌ای شده و این بار از حرف جلوتر رفته‌ایم. قرار این بود اگر حق پخش تأمین نشود، از 20 اسفندماه بازی‌ها پخش نشود. به نظرم بسیار بد بود که صداوسیما و فدراسیون نتوانند این مشکل را حل کنند و خدا را شکر که موضوع به خوبی پیش رفت و تبادلی در این زمینه صورت گرفت. امسال هم که شروع سال اجرای این بودجه است، مبلغی که در این زمینه به فدراسیون فوتبال می‌رسد، از نظر ما خوب است.

 

ما یکی از کم بودجه‌ترین فدراسیون‌ها هستیم

قدرتی در کشور به اسم فوتبال وجود دارد که مأموریتی همچون صداوسیما را انجام می‌دهد. همچنین ما بخش سومی داریم به اسم اپراتورها که این سه را با هم ادغام کرده‌ایم و به نظرم تعامل آنها به جای خوبی می‌رسد. قرار است ما بحث بودجه را حتماً بررسی کنیم، چون همه جای دنیا درآمد فوتبال را پرداخت می‌کنند. این موضوع و قراردادها را هم تمام دستگاه‌های نظارتی بررسی کرده و دیده‌اند. ما همه بندها را برای همه باز گذاشته‌ایم تا مورد بررسی قرار بگیرد و همه چیز معلوم است. این قراردادها به دادسرا نیز رفته تا قراردادهای مالی بررسی شود.چند سال است که گفته‌اند هیچ دستگاهی کمکی به فوتبال نکند و از جایی هم که باید درآمدزایی می‌شد، این اتفاق رخ نداد. مشخص است که این مسئله باعث ایجاد مشکل می‌شود. چرا باشگاه‌های ما با مشکلات مالی برخورد کنند؟ ما یکی از کم بودجه‌ترین فدراسیون‌ها هستیم و صعودمان به جام جهانی با این اعداد و ارقام، واقعاً کار بزرگی بود. مهم‌ترین مشکل هر هیئت فوتبالی هم همین بودجه است. برای ورزش کلی بودجه در نظر گرفته‌اند، اما نامی از فوتبال در این میان نیست و سهم فوتبال از بودجه ورزش بسیار کم است.

 

سه تیم باشگاهی با دست خالی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رفته‌اند

ما بزرگ‌ترین همایش‌های انسانی را برگزار می‌کنیم. کدام یکی از بازی‌های ما در راه جام جهانی کم بازدید بود؟ مسابقات فوتسال را ببینید که همه سالن‌ها پر می‌شود. فقط یک‌سری اختلاف داریم که باید راه حلی برای آن پیدا کنیم. در بودجه مشخص نشده است که چقدر از آن باید به فوتبال برسد. هر زمانی که لازم بوده، ورزشگاه‌ها پر بود. حتی در بازی‌های بدون حساسیت پدیده و سیاه‌جامگان که وسط هفته برگزار می‌شد، هفت هشت هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌رفت، در حالی که بازی‌ها نیز همزمان بود. رادیو و تلویزیون بیشتر برنامه‌های خود را با فوتبال پر می‌کنند. مثل برنامه نود که برنامه بسیار خوبی است و همین برنامه را ببینید که وقتی لیگ تعطیل باشد، تعطیل می‌شود. یعنی بزرگ‌ترین برنامه تلویزیون با فوتبال در ارتباط است و بازهم پای ما وسط می‌آید، اما در بخش بودجه ما دیده نمی‌شویم که این در نوع خود بی‌نظیر است! در حالی یک بند قانون گفته‌اند کمک نشود و یک بند دیگر گفته‌اند بودجه را تأمین کنید.ما یک مقدار درد و دل کردیم و غیر فوتبالی حرف زدیم، اما امیدوارم که در این قانون بودجه فوتبال هم لحاظ شود. رقم بودجه وزارت ورزش رقم خوبی است که باید حتماً فوتبال لحاظ شود. اکنون سه تیم باشگاهی با هیچ چیز و با دست خالی به مرحله حذفی رفته‌اند و در طرف دیگر عربستان، قطر و امارات قرار دارند. قطر هزار و 160 میلیارد بودجه دارد و بودجه ما فقط 48 میلیارد است. داستان این است که یک نفر با دوچرخه به قم می‌رود و یکی با بنز! ما پول‌هایی در فیفا داریم که حتی دو، سه میلیون این پول‌ها را نمی توانیم به داخل کشور بیاوریم و استفاده کنیم.

 

امیدوارم که مشکی‌پوشان بار دیگر به لیگ برتر بازگردد

از آقای عباسی تشکر می‌کنم که گفته‌اند می‌خواهیم فوتبالی به لیگ برتر بازگردیم، نه با پول و خریدن امتیاز دیگر تیم‌ها. البته من با این موضوعات مقابله کرده‌ام و این هم خیلی خوب است که مشکی‌پوشان می‌خواهد با قابلیت‌های استان بالا بیایید. از رضا مهاجری و تیم پدیده هم تشکر می‌کنم که در لیگ پاک و سالم بازی کردند و در لیگ ماندند. امیدوارم که مشکی‌پوشان هم با استفاده از استعدادهای استان بار دیگر به لیگ برتر بازگردد.

 

می‌توانیم از تبلیغات دور زمین هم درآمدمان را افزایش بدهیم

ما اگر بتوانیم به هماهنگی برسیم، حتی از تبلیغات دور زمین می‌توانیم درآمدمان را افزایش بدهیم. به این شکل تیم‌ها دیگر دچار مشکلات مالی نمی‌شوند.ما فوتبال‌مان را در کشور به 9 منطقه تقسیم کردیم که استان خراسان رضوی بسیار موفق بوده است. ما برای تیم ملی، تیم امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان برنامه‌های خوبی داریم. تیم زیر 13 سال‌مان را آماده کرده‌ایم که اکنون در قطر حضور دارند و آنها را به اردوی چین هم بردیم. این تیم را به لحاظ قد بازیکنان انتخاب کردیم که آنها قدهای بلندی دارند. این تیم را از همین 9 منطقه انتخاب کردیم که بازیکنان قد بلند و با استعدادی هستند. لیگ برتر، لیگ دسته اول و دسته دوم سر جای خود است، اما ما مسابقاتی را در این 9 منطقه برای نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌کنیم. به این دلیل که می‌خواستیم از همه استعدادها استفاده کرده تا تیم‌های ملی قوی‌تری داشته باشیم.

 

تلاش خواهیم کرد محیط ورزشگاه‌ها طوری شود که خانواده‌ها نیز در آن حضور داشته باشند

 ما امروز جلسه‌ای را با مسئولان آستان قدس رضوی داشتیم. فرمولی را در نظر گرفته‌ایم که اگر به درستی پیش برود، شرایطی فراهم خواهد شد تا  ورزشگاه امام رضا (ع) در اختیار مجموعه استان قرار بگیرد. تأکید می‌کنم که ورزشگاه جای ناسزا گفتن نیست و ما تلاش خواهیم کرد محیط ورزشگاه‌ها طوری شود که خانواده‌ها نیز در آن حضور داشته باشند. البته ورزشگاه جای سکوت هم نیست و بیشتر جای کف زدن، هیجان و تخمه شکستن است. حتی اگر به خود ما هم در ورزشگاه تخمه بدهند، بدون توجه به دوربین‌ها تخمه می‌خوریم. هیچکس ناسزا گفتن را تأیید نمی‌کند و من فکر می‌کنم شهر مشهد می‌تواند جایی مناسب برای فرهنگ‌سازی باشد. مشهد 43 بازیکن در رده‌های ملی مختلف دارد. همچنین در فوتسال نقش بسیار خوبی دارد. به نظرم 43 نفر از مشهد کافی نیست، اما خوب است و این شهر سهمیه خوبی دارد. به نظرم در تیم‌های ملی کشور و با توجه به جمعیت استان، این عدد باید روی 80 باشد.

 

مشهد هم دو سهمیه در جام جهانی دارد

تمام کت و شلوارهای تیم ملی را یک شرکت تولید خواهد کرد و در این زمینه قرارداد خوبی داریم. به جز تیم ملی که لباس‌هایش توسط آدیداس تولید می‌شود، به فیفا اعلام کرده‌ایم که سایر تیم‌های ما از محصولات تولید داخلی استفاده می‌کند. امیدوارم که در جام جهانی شرایط برای ما خوب باشد. ما دو تیم اعزام می‌کنیم که یکی تیم داوری است و دیگری تیم ملی فوتبال. مشهد هم دو سهمیه دارد که یکی رضا سخندان است و دیگری علیرضا فغانی. این سهم مشهد از حضور در جام جهانی است و باید به تیم داوری هم بابت انتخاب و حضور در جام جهانی تبریک بگویم. چمنیان هم که از مشهد است، با تیم نوجوانان لحظه غرورآمیزی را برای ما به ارمغان آورد و بعد از گل چهارم به آلمان در جام جهانی من خون دماغ شدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز