خبرگزاری کار ایران

تاریخ نشان می‌دهد لیگ برتری‌ها همیشه برنده نیستند؛

استقلال را قهرمان قطعی جام حذفی ندانیم چون... (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۶۹

استقلال در تاریخ رقابت‌های جام حذفی مقابل تیم‌هایی از دسته پایین‌تر غافلگیر شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ استقلال تهران 12 اردیبهشت باید در مرحله فینال جام حذفی مقابل خونه به خونه بابل صف آرایی کند.

 با توجه به حضور خونه به خونه در لیگ یک،‌ شاید این تیم حریف آسانی برای آبی‌های پایتخت محسوب شود ولی حضور این تیم در این مرحله از رقابت‌ها تایید کننده این فرضیه است که جام حذفی جام شگفتی‌هاست و در آن هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

از طرفی تاریخچه حضور آبی‌های پایتخت در جام حذفی هم مواردی از این دست کم ندارد که آنها مقابل تیم‌های رده‌های پایین‌تر غالفگیر شده و شکست بخورند.

در این متن برخی از این غافلگیری‌ها را یادآور شده‌ایم:

 

جام حذفی 56-55

استقلال در نخستین دوره جام حذفی و در بازی مقابل تیم دسته دومی تهرانجوان با نتیجه 1-1 متوقف شد و در ضربات پنالتی از جام حذفی بیرون رفت.

 

جام حذفی 68-67

در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی سال 67، تیم استقلال حریف ایرانجوان بوشهر شد. آبی پوشان بازی رفت را در تهران 2-1 بردند و در بوشهر با باخت 3- صفر یکی از سنگین ترین شکستهای تاریخ خود را متحمل شدند. بدین ترتیب استقلال از مسابقات حذف شد. اما خبر رسید که تیم ایرانجوان از بازیکنی استفاده کرده است که در این فصل برای یک تیم خوزستانی در مسابقات آن استان بازی کرده است. استقلال به کمیته انظباطی شکایت کرد و نتیجه را 3- صفر به نفع خود برگرداند. طبق مقرارت ان زمان یک بازیکن در طول سال فقط باید در یک تیم بازی می کرد.

 

جام حذفی 71-70

در جام حذفی فصل 70 تیم استقلال در مرحله یک هشتم نهایی حریف ماشین سازی تبریز شد. بازی رفت در بهمن ماه در تبریز باید انجام می شد و در یک اتفاق جالب تیم استقلال با 10 بازیکن در میدان حاضر شد! به دلیل تاخیر در پرواز که به خاطر شرایط جوی بود، گروه دوم بازیکنان استقلال به تبریز نرسیدند و این تیم با همان ده بازیکنی که در پرواز اول با خود به تبریز برده بود، مقابل حریف به میدان رفت. نکته جالب این بود که بازی به تساوی بدون گل انجامید و ماشین سازی در بازی برگشت در تهران استقلال را برد و به دور بعدی صعود کرد.

 

جام حذفی 72-73

آبی‌پوشان مقابل تیم نه چندان مطرح جنوب اهواز در مجموع دو دیدار رفت و برگشت یک بر صفر مغلوب شده و از رقابت‌ها کنار رفتند.

 

جام حذفی 85-84

حذف استقلال در این سال فنی نبود و آبی‌های پایتخت که با پیروزی مقابل نوژن ساری در درمحله یک چهارم نهایی از حضور در رقابت‌ها انصراف داد تا نوژن حریف پرسپولیس شود. آبی‌ها در کورس قهرمانی لیگ قرار داشتند و نمی‌خواستند دربی در جام حذفی تمرکز آنها را بگیرد.

 

جام حذفی 86-85

استقلال در این دوره از رقابت‌ها در همان اول کار در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل مقاومت بسیج شیراز 2 بر یک مغلوب شد و از رقابت‌ها کنار رفت.

 

جام حذفی 88-87

بازم قهرمانی در لیگ با حذف تلخ آبی‌ها از جام حذفی همراه بود تا این تیم همچنان در حسرت دوگانه در فوتبال ایران بماند. آبی‌ها در حالیکه برد قاطع 8-1 مقابل داماش را به ثبت رسانده بودند، در بازی  در مرحله یک شانزدهم مقابل مس رفسنجان به تساوی 2-2 در وقت قانونی و شکست در ضربات پنالتی دست پیدا کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز