خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط حریف آبی‌ها در فینال؛

صعود خونه به خونه برای استقلال خوب است یا بد؟

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۳۶۹

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، رقیب استقلال در فینال جام حذفی یک تیم از لیگ یک است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، خونه به خونه بابل موفق شد روز گذشته در جدال حساس مقابل استقلال خوزستان در اهواز این تیم را 3 بر یک شکست داده و راهی فنیال جام حذفی شود.

حضور یک تیم از لیگ دسته اول در فینال جام حذفی اتفاقی غیر منتظره و غیر قابل پیش‌بینی بود که شاگردان اسکوچیچ از پس آن برآمدند و حالا باید 12 اردیبهشت ماه دیدار فینال را مقابل استقلال تهران برگزار کند.

با توجه به اینکه خونه به خونه در لیگ برتر حضور ندارد شاید به نظر برسد که حریف دست و پا بسته استقلال در بازی فینال خواهد بود و پیروزی این تیم مقابل استقلال خوزستان، اتفاق خوبی برای شاگردان شفر محسوب می‌شود تا کار راحت‌تری در فینال داشته باشند ولی شاید بتوان با نگاهی دقیق‌تر و موشکفانه‌تر به این نتجه رسید که اینگونه هم نیست و خونه به خونه حریف از پیش باخته استقلال در فینال نخواهد بود.

نماینده  فوتبال مازندران در راه رسیدن به فینال جام حذفی سه تیم لیگ برتری سیاه‌جامگان، گسترش فولاد و استقلال خوزستان را از پیش رو برداشت و در شرایطی راهی دیدار نهایی شد که کسی فکرش را نمی‌کرد آنها بتوانند از این مسیر سخت عبور کنند. در سوی مقابل استقلال اتفاقا مسیری در پیش داشته که با توجه به حضور مقابل 3 تیم لیگ یکی گل گهر سیرجان، نساجی مازندران و ایرانجوان بوشهر، حداقل روی کاغذ کار راحت‌تری در پیش داشته است.

شاید هواداران استقلال پیش از این هم ترجیح می‌دادند رقیبشان در فینال تیم لیگ یکی باشد تا همنام خوزستانی چرا که روی کاغذ اولی مربوط به دسته پایین‌تر است و دومی به هر صورت از جمع 16 تیم به ظاهر برتر لیگ برتر به این مرحله از رقابت‌ها رسیده است ولی این نگاهی سطحی و اتفاقا در اینجا خلاف واقع به واقعیت تیم اسکوچیچ و تیم ویسی است.

استقلال خوزستان تیمی است که در 2 فصل اخیر بیشترین مشکلات مالی، مدیریتی و ساختاری را داشته که بخش اعظمی از آن پشت قهرمانی با شکوه فصل پانزدهم پنهان ماند ولی آب شدن ذره ذره قدرت این تیم باعث شد در فصل شانزدهم سقوطی چشم‌گیر داشته باشد و لیگ هفدهم احتمالا برای آنها سرنوشتی مشابه فولاد خوزستان خواهد داشت که 2 فصل بعد از قهرمانی به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

علاوه بر جدایی نفرات کلیدی متعدد از استقلال خوزستان در انتهای فصل و پنجره زمستانی، مشکلات مالی باعث شده چندین و چندبار بازیکنان این تیم دست به اعتصاب بزنند و در نهایت پس از اینکه دیدند دستشان به جایی نمی‌رسد، تصمیم بگیرند چند هفته باقی‌مانده را هم تحمل کنند تا در پایان فصل از این تیم و مشکلاتش رها شوند اما بازی کردن بازیکن در چنین شرایطی حداقل بازدهی را در ترکیب خواهد داشت، ضمن اینکه خروج موسی کولیبالی از تیم به دلیل مشکلات مالی هم بنیه این تیم را ضعیف‌تر از قبل کرده است.

در سوی مقابل با تیم خوب و خوش ساختاری مثل خونه به خونه طرفیم که اگرچه فصلی پرحاشیه با مشکلات مدیریتی را پشت سر گذاشت ولی در نهایت توانست بار خود به خوبی از این مشکلات بیرون بکشد و تغییر سرمربی در میانه راه هم نه تنها ضربه‌ای به روند این تیم نزد که حتی باعث پیشرفت محسوس در شیوه بازی و البته نتیجه‌گیری آنها شد.

خونه به خونه با نتایج خوبی که اخیراً در لیگ یک گرفته است خودش را به رتبه دوم جدول رسانده و این مقام دومی هم به دلیل اختلاف امتیاز فاحشی است که در گذشته با نفت مسجدسلیمان بوجود آمده و نتایج اخیر دو تیم نشان از این دارد که تیم دوم جدول این روزها فوتبال بهتری از تیم صدرنشین ارائه می‌دهد و می‌توان بدون اغراق آنها را بهترین تیم لیگ یک دانست.

انگیزه بالای شاگردان اسکوچیچ برای اینکه مسیر موفق‌شان تا فینال در این بازی هم به نتیجه برسد و بتوانند تاریخ‌ساز شود، پوئن مثبت آنها نسبت به استقلال در فینال جام حذفی خواهد بود که اگر نادیده یا دست کم گرفته شود می‌تواند برایشان گران تمام شود.

در پایان اینکه اگر تفاوتی هم میان لیگ برتر و لیگ یک وجود داشته باشد که تیم پانزدهم این فهرست از تیم دوم آن یکی لزوما تیم بهتری باشد، شاید 5 هفته دیگر و با پایان لیگ برتر و 8 هفته دیگر با پایان رقابت‌های لیگ یک اتفاقات دیگری رقم بخورد. لیگ برتر 7 و لیگ یک 10 اردیبهشت به پایان می‌رسد و 12 اردیبهشت که قرار است شاهد بازی فینال جام حذفی باشیم، شاید این استقلال خوزستان لیگ یکی و خونه به خونه لیگ برتری محسوب شود. آنگاه شاید نظر استقلالی‌ها در مورد اینکه رویارویی با استقلال خوزستان برایشان بهتر از خونه به خونه بود تغییر کند.

در هر صورت نمی‌توان منکر شد که شانس اصلی قهرمانی جام حذفی شفر و شاگردانش هستند و این نگاره تنها هشداری برای آنهایی بود که آبی‌پوشان را از پیش برنده بازی فینال می‌دانند که لازم بود برای آنها یادآوری شود که اتفاق محتمل، اتفاق قطعی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز