خبرگزاری کار ایران

لیگ تحت تاثیر فانوس به دست ها و آسیاجویان

شش هفته، شش مدعی سهمیه، شش کاندید سقوط و....

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۲۰۲

شش هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده است و مجهولات زیادی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر در حالی به اتمام رسید که فوتبالدوستان دیدارهای جذابی را تماشا کردند و ناراضی پس از پایان 90 دقیقه صحنه را ترک نکردند. برد بزرگ سپیدرود در خانه مقابل سایپای اوج گرفته در حضور علی کریمی و علی دایی، پیروزی شگفت انگیز سپاهان با ابراهیم زاده در برابر مشکی پوشان و برکناری عنایتی، پیروزی لحظه آخری ذوب آهن مقابل پدیده بخت برگشته، گلباران فولاد در اهواز توسط شاگردان توقف ناپذیر شفر و پیروزی یک گله پرسپولیس در آزادی از مهمترین اتفاقات این هفته پرحادثه بود. هفته ای که جدول را به طرز عجیبی دچار پیچیدگی کرد.

پرسپولیس:

بدبین ترین هواتدار پرسپولیس و خوش بین هوادار استقلال هم در قهرمانی سرخپوشان تهرانی شک ندارد. ماجرا به جایی رسیده که هفته هاست هیچکس به صدرنشینی و رقابت با تیم برانکو فکر نمی کند. اگر پدیده می توانست در این هفته ذوب آهن را شکست دهد؛ سرخها بعد از برد خفیف مقابل استقلال خوزستان، جشن قهرمانی برپا می کردند. آنها حالا باید در هفته بیست و پنجم، دربی هشتاد و ششم پایتخت را به انجام برسانند. پیروزی در این دیدار تحت هر شرایطی پرسپولیس را قهرمان خواهد کرد و دیگر بقیه نتایج در این امر تاثیر نخواهد داشت. مدافع عنوان قهرمانی لیگ با انگیزه ای به شدت فراوان به دنبال تحقق رویای شیرین خود است. رسیدن به رکورد دو قهرمانی لیگ در یک سال و برپا کردن جشن بزرگ با شکست رقیب سنتی و جلوی چشم هواداران چند ده هزار نفری اش.

سهمیه طلبان:

به جز قهرمان لیگ و فاتح جام حذفی، یک و نیم سهمیه دیگر باقی می ماند که هم اکنون و د رفاصله 6 هفته تا پایان بازی ها، 6 تیم برای کسب آن باهم در جنگ هستند. در حال حاضر ذوب اهن با 41 امتیاز تیم دوم جدول رده بندی است. در ادامه تیمهای استقلال تهران، پارس جنوبی جم، پیکان، فولاد و سایپا همگی با 38 امتیاز رده های سوم تا هفتم را به خود اختصاص داده اند.

در ادامه بازی های باقیمانده این 6 تیم را بررسی می کنیم:

ذوب آهن اصفهان: تیم امیر قلعه نویی بعد از چار بازی سینوسی در لیگ و لیگ قهرمانان حالا نزدیک ترین تیم به کسب سهمیه مستقیم است. آنها باید در شش بازی باقیمانده خود مقابل تیمهای قدرتمندی قرار بگیرند. ذوب در این شش هفته سه بازی خانگی دارد. آنها در دو بازی شش امتیازی خود مقابل رقبای مستقیمشان یعنی پارس جنوبی و ذوب آهن باید به جنوب بروند. دیدار با سپیدرود و نفت تهران در خطر سقوط هم جزو برنامه های سفیدسبزهای فوتبال ایران است. جدال با پرسپولیس و تراکتور هم اصلا نمی تواند چالش راحتی برای ژنرال باشد.

پارس جنوبی - ذوب آهن

ذوب آهن - تراکتورسازی

ذوب آهن - سپیدرود

فولاد - ذوب آهن

ذوب آهن - پرسپولیس

نفت - ذوب آهن

استقلال تهران: مردان وینفرد شفر که در این هفته ها درگیر رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم خواهند بود باید در شش دیدار انتهایی خود دو بار به خارج از تهران بروند. آبی پوشان در هفته های باقیمانده به جز دربی حساس پایتخت تنها با یک رقیب مستقیم خود پیکار می کند و آن هم پیکان است. استقلال باید سه بازی خود را مقابل تیمهای در خطر سقوط انجام دهد. جدال با نفت تهران، مشکی پوشان و سپاهان این سه مسابقه را تشکیل می دهند. بازی با گسترش فولاد در تبریز هم دیگر چالش پیرمرد 67 ساله خواهد بود.

استقلال - پرسپولیس

نفت - استقلال

استقلال - مشکی پوشان

گسترش فولاد - استقلال

استقلال - پیکان

سپاهان - استقلال

پارس جنوبی جم: به جز بازی با پرسپولیس که قطعا تحت هر شرایطی سخت و دشوار است؛ 5 دیدار دیگر پارس جنوبی جم همگی سرنوشت ساز و حساس خواهد بود. این تیم دو بازی شش امتیازی را در خانه خودی مقابل ذوب آهن و فولاد به انجام می رساند و سه دیدار هم برابر سپیدرود در رشت، نفت تهران در جم و مشکی پوشان در مشهد دیگر بازی های سرنوشت ساز تیم تارتار برابر انتهای جدولی ها به شمار می رود.

پارس جنوبی - ذوب آهن

سپیدرود - پارس جنوبی

پارس جنوبی - فولاد

پرسپولیس - پارس جنوبی

پارس جنوبی - نفت

مشکی پوشان - پارس جنوبی

پیکان تهران: تیم مجید جلالی دوباره در این هفته ها اوج گرفته است. خودروسازان که قریب به ده هفته بود در کسب پیروزی ناکام مانده بودند در دو سه بازی اخیر تمام امتیازات را جمع کردند و حالا در جنگ رسیدن به سهمیه به سر می برند. پیکان سه بازی خارنگی پیش روی خود دارد و سه بار هم باید در خارج از ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان برود. خودروسازان دو بازی اخرشان حساس ترین بازی هایشان خواهد بود. جدال با استقلال در ورزشگاه آزادی و سایپا در زمین خودی. 4 بازی دیگر این تیم در برابر صنعت نفت و تراکتورسازی میانه جدولی و سپاهان و استقلال خوزستان انتهای جدولی خواهد بود.

تراکتورسازی - پیکان

پیکان - سپاهان

صنعت نفت - پیکان

پیکان - استقلال خوزستان

استقلال - پیکان

پیکان - سایپا

فولاد خوزستان:

تیم سیروس پورموسوی در بدترین زمان ممکن به یاد آورده که باید ببازد. آنها 17 هفته روی شکست را ندیدند و حالا دو هفته است که در خانه خودی شکست می خورند. تیم سیروس پورموسوی باید سه بازی خانگی تا پایان رقابت ها داشته باشد. سه بازی شش امتیازی مقابل سایپا در تهران، پارس جنوبی در جم و ذوب آهن در غدیر نشان از کار سخت تیم قرمزپوش اهوازی  دارد. آنها همچنین باید با پدیده و سپیدرود انتهای جدولی و تراکتورسازی میانه جدولی پیکار کنند.

سایپا - فولاد

فولاد - پدیده

پارس جنوبی - فولاد

فولاد - ذوب آهن

سپیدرود - فولاد

فولاد - تراکتورسازی

سایپا تهران: شاگردان علی دایی در بدترین زمان ممکن از حرکت صعودی خود دست نگه داشتند و به سپیدرود باختند تا 38 امتیازی باقی بمانند. نارنجی پوشان فقط یک بار تا پایان لیگ از تهران خارج می شوند. این تیم باید دو بازی شش امتیازی را مقابل فولاد و پیکان برگزار کند. جدال با پرسپولیس قهرمان هم حساسیت های زیادی دارد و مصاف با نفت و مشکی پوشان در خطر سقوط هم می تواند برای شهریار و تیمش دردسر ساز باشد. آنها دیگر بازی خود را در خانه مقابل گسترش برگزار می کنند.

سایپا - فولاد

پرسپولیس - سایپا

سایپا - نفت

مشکی پوشان - سایپا

سایپا - گسترش فولاد

پیکان - سایپا

 

 

میانه جدولی ها:

 از رتبه هشتم تا دهم جدول سه تیم قرار دارند که نه خطر سقوط چندان آنها را تهدید می کند و نه سودای کسب سهمیه دارند. صنعت نفت، گسترش فولاد و تراکتورسازی به ترتیب با 30، 30 و 29 امتیاز این سه تیم را تشکیل می دهند. آنها فقط به دنبال کسب بهترین رتبه ممکن هستند و بیشتر روی فصل بعد سرمایه گذاری کرده اند.

فانوس به دست ها:

از رده یازدهم جدول رده بندی تا تیم انتهای جدول با شش گزینه سروکار خواهیم داشت. در حال حاضر سپاهان با 24 امتیاز تیم یازدهم جدول است و بالاتر از هم امتیازی اش یعنی تیم نفت قرار دارد. پدیده و سپیدرود با 23 امتیاز در رده های سیزدهم و چهاردهم قرار گرفته اند. استقلال خوزستان با 20 امتیاز پانزدهم است و مشکی پوشان با 15 امتیاز تیم قعرنشین جدول رده بندی به حساب می آید.

سپاهان اصفهان: تیم منصور ابراهیم زاده بعد از سه هفته بدون گل و برد سرانجام با شکست 5-0 مشکی پوشان هم عقده گشایی کردند و هم با جهشی دو پله ای به رده یازدهم صعود کردند. ماموریت پرافتخارترین تیم ایران تمام نشده و آنها در شش دیدار باقی مانده با دو تیم در جنگ سهمیه باید دیدار کنند. جدال با سه تیم میانه جدولی نه چندان پرانگزیه هم می تواند اتفاق خوبی برای تیم ابراهیم زاده باشد و در نهایت جدال با استقلال خوزستان یک جنگ تمام عیار شش امتیازی را تشکیل می دهد.

سپاهان - گسترش فولاد

پیکان - سپاهان

تراکتورسازی - سپاهان

سپاهان - صنعت نفت

استقلال خوزستان - سپاهان

سپاهان - استقلال

نفت تهران: تیم هومن افاضلی در هفت هفته ای که با این سرمربی و با تیم مدیریتی جدید کار خود را آغاز کرده از هیچ تیمی شکست نخورده است. آ«ها با دو برد و 5 مساوی از قعرجدول جدا شدند و حالا با 24 امتیاز یکی از پرشانس ترین تیمها برای بقا به شمار می روند. نفت در شش بازی باقی مانده خود تنها دو بار از تهران خارج می شود. آنها دو بازی شش امتیازی برابر استقلال خوزستان و پدیده دارند که اولی در اهواز و دومی در تهران است. این تیم 4 دیدار باقی مانده خود را مقابل 4 تیم در رقابت برای سهمیه انجام دهد که کمی کار را برای قهرمان دوره قبلی جام حذفی دشوار می کند.

استقلال خوزستان - نفت

نفت - استقلال

سایپا - نفت

نفت - پدیده

پارس جنوبی - نفت

نفت - ذوب آهن

پدیده مشهد: اگر آن شش امتیاز از پدیده کم نشده بود آنها در بدترین شرایط ممکن الان در میانه میدان نه دغدغه سقوط داشتند و نه سودای کسب سهمیه. اما الان شرایط به کلی متفاوت است. رضا مهاجری در آستانه برکناری قرار دارد و کار سختی پیش روی اوست. آنها سه بازی شش امتیازی مقابل سپیدرود، نفت و مشکی پوشان دارند که دو تا از این بازی ها خانگی است. جدال با پرسپضولیس قهرمان شده و گسترش میانه جدولی هم در برنامه بازیهای تیم اول مشهد به چشم می خورد و در نهایت تقابل با فولاد یک بازی حساس برای مشهدی ها در اهواز خواهد بود.

پدیده - سپیدرود

فولاد - پدیده

پدیده - پرسپولیس

نفت - پدیده

پدیده - مشکی پوشان

گسترش فولاد - پدیده

سپیدرود رشت: برد بزرگ 2-0 مقابل سایپا، روحیه فوق العاده ای را به مردم رشت تزریق کرد. آنها حالا امید دارند تا علی کریمی تیمشان را در لیگ برتر نگه دارد و لقب آسانسور به آنها هم هبه نشود. سپیدرود در شش بازی باقیمانده تنها یک دیدار شش امتیازی مقابل پدیده خواهد داشت. این تیم سه بازی با تیمهای بالانشین به دنبال سهمیه خواهد داشت و دو بازی مقابل تراکتور میانه جدولی و پرسپولیسی که مدتهاست قهرمان شده است!

پدیده - سپیدرود

سپیدرود- پارس جنوبی

ذوب آهن - سپیدرود

سپیدرود - تراکتورسازی

سپیدرود رود - فولاد

پرسپولیس - سپیدرود

استقلال خوزستان: تیم عبدالله ویسی شرایط خوبی ندارد. بازیکنان خارجی این تیم به دلایل مختلف با تیم تمرین نمی کنند؛ ویسی با مدیریت باشگاه چالش هایی دارد و .... با این حال آنها هنوز شانس دارند تا از فاجعه سقوط جلوگیری کنند. آبی های خوزستان در میانه بازی های لیگ باید دیدار نیمه نهایی جام حذفی را هم در خانه مقابل خونه به خونه انجام بدهند. این تیم سه دیدار سرنوشت ساز مقابل نفت تهران، مشکی پوشان و سپاهان به انجام می رساند. با پیکان در جستجوی سهمیه بازی خواهد کرد و به مصاف صنعت نفت میانه جدولی هم می روند.

استقلال خوزستان - نفت تهران

استقلال خوزستان - خونه به خونه

مشکی پوشان - استقلال خوزستان

استقلال خوزستان - گسترش فولاد

پیکان - استقلال خوزستان

استقلال خوزستان - سپاهان

صنعت نفت - استقلال خوزستان

مشکی پوشان دیار خراسان: حالا آنها دیگر رضا عنایتی را هم روی نیمکت ندارند و با منطقه امن، فاصله شان به 8 امتیاز رسیده است. 18 امتیاز باقی مانده و شاید یک معجزه بتواند تیم خانواده عباسی را در لیگ برتر نگه دارد. آنها دو بازی شش امتیازی مقابل استقلال خوزستان و پدیده خواهند داشت. جدال با استقلال، سایپا و پارس جنوبی هم به شدت حساس است و تنها بازی با صنعت نفت در آبادان از حساسیت های کمتری برخوردار است.

صنعت نفت - مشکی پوشان

مشکی پوشان - استقلال خوزستان

استقلال تهران - مشکی پوشان

مشکی پوشان - سایپا

پدیده - مشکی پوشان

مشکی پوشان - پارس جنوبی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز