خبرگزاری کار ایران

مراکش - نیجریه؛ شیرهای اطلس رودرروی ابرعقاب‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۰۵

مراکش و نیجریه در بازی امشب به دنبال نخستین قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آفریقا هستند.

به گزارش ایلنا، این مسابقات که در سال 2009 برای نخستین بار برگزار شده با جام ملت‌های آفریقا که سابقه 60ساله دارد، از آن جهت تفاوت دارد که بازیکنان حاضر در این مسابقات در قاره آفریقا مشغول به بازی هستند. هر دو تیم چهارشنبه شب نیمه‌نهایی سختی را پشت سر گذاشتند، مراکش میزبان به وقت اضافه نیاز داشت تا در شهرآورد شمال آفریقا، لیبی مبارز را 3 بر یک شکست دهد و نیجریه هم با یک گل تیم سرسخت سودان را برد. شیرهای اطلس و اَبَرعقاب‌ها می‌خواهند چهارمین قهرمان متفاوت این جام باشند، جمهوری دموکراتیک کنگو در سال‌های 2009 و 2016 قهرمان شده، تونس و لیبی نیز به ترتیب در سال‌های 2011 و 2014 به‌عنوان قهرمانی دست یافته‌اند.

ایوب الکعبی مهاجم مراکش که با هشت گل زده بهترین گلزن مسابقات تا اینجای فصل بوده دو گل هم در نیمه‌نهایی زده. این تیم در پنج بازی خود تا اینجا 12 گل زده و تنها 2 گل خورده و بدون شکست است. مراکش که بعد از ناآمادگی کنیا در آخرین لحظات میزبانی مسابقات را به دست آورد، بعد از کسب هفت امتیاز در مرحله گروهی، تیم‌های نامیبیا و لیبی را در مرحله حذفی شکست داده. آنها برای نخستین بار به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کرده و می‌خواهند با قهرمانی روند رو به رشدشان را تکمیل کنند.

نیجریه هم نخستین حضور در فینال این رقابت‌ها را تجربه می‌کند در حالی که در سال 2014 که مسابقات به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شد، مدال برنز دریافت کرد. مراکش و نیجریه 12 بار در مسابقات رسمی با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم هر یک پنج پیروزی و دو تساوی بوده. آخرین بار در سال 2014 در یک‌چهارم‌نهایی همین مسابقات در کیپ‌تاون مقابل هم قرار گرفتند که تیم غرب آفریقا بعد از آنکه 3 بر صفر از حریف عقب افتاد به بازی برگشت و در نهایت در وقت اضافه 4 بر 3 به پیروزی رسید.

تیم قهرمان مسابقات 25/1 میلیون دلار جایزه می‌گیرد که در مقایسه با دوره قبلی که 750 هزار دلار به قهرمان می‌رسید، پیشرفت قابل توجهی داشته.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز