خبرگزاری کار ایران

والورده: اومتیتی باید دستش را ببرد! / کوتینیو ماشین نیست، به زمان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۳۳

بارسلونا پیروزی بسیار سختی برابر آلاوس به دست آورد و ارنستو والورده اعتراف کرد تیمش برابر گلوله جاخالی داده است.

به گزارش ایلنا، بعد از گل نیمه اول جان گویدتی، لوییس سوارس و لیونل مسی در 20 دقیقه پایانی بازی دو گل برای میزبان زدند هر چند تیم میهمان مدعی بود برخورد توپ با دست ساموئل اومتیتی باید پنالتی اعلام می‌شده.

والورده در کنفرانس خبری گفت: «تکرار صحنه را ندیدم، آنها مدعی بودند هند شده. من از طرف بارسلونا نگاه می‌کنم و آن را غیرعمدی می‌دانم. نمی‌دانم. من از اومتیتی خواستم دستش را قطع کند چون نمی‌شود کار دیگری درباره آن کرد. به هر حال هر کسی از زاویه دید خودش نگاه می‌کند و به نظر من تعمدی در آن نبود.»

والورده: اومتیتی باید دستش را ببرد! / کوتینیو ماشین نیست، به زمان نیاز دارد

گاهی اوقات در این فصل تصمیمات داوری علیه بارسلونا بوده که بارزترین آنها گل مسی به والنسیا در ماه نوامبر بود. والورده ادامه داد: «گاهی توپ درون دروازه می‌رود و به نفع شما گل اعلام نمی‌کنند و گاهی اوقات از این اتفاقات می‌افتد. همیشه لحظات جنجالی در فوتبال بوده و هرگز دایما به ضرر یا نفع هیچ تیمی نبوده.»

والورده که تیمش حدود 50 دقیقه از میهمان باسکی عقب بوده از کسب سه امتیاز راضی است. وقتی از او سوال شد بارسلونا خوش شانس بوده، گفت: «بدون شک. ما در مرحله سختی از فصل هستیم که بازی‌های زیادی در وسط و آخر هر هفته داریم و این باعث خستگی شدید بازیکنان می‌شود. ما پنج‌شنبه بازی واقعا سختی با اسپانیول داشتیم و دوباره این بازی. اگر شما به گل اول برسید کار آسانتر می‌شود اما اگر نه... احساس می‌کنم مقابل گلوله جاخالی دادیم.»

والورده، فیلیپه کوتینیو را در ترکیب اصلی قرار داد اما این برزیلی که گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه است بعد از یک ساعت تعویض شد چون غیر از چند حرکت و پاس خوب کار خاصی نکرد: «او مثل هر کس دیگری به زمان نیاز دارد. بازیکنان ماشین نیستند که به یک کارخانه جدید بروند و از ساعت اول خوب کار کنند و عالی باشند. برای منطبق شدن با شرایط جدید به زمان نیاز دارند اما فکر می‌کنم او خوب بود. روی توپ سوار بود، توپ طلب می‌کرد و درگیر بازی بود چه در کناره‌ها و چه وسط. او ویژگی‌های مهمی دارد. این یک گام رو به جلوی دیگر بود، بازی قبلی 20 دقیقه و حالا بیشتر. هر بار بهتر می‌شود.»

با ورود سرخی روبرتو و خوردی آلبا بازی به نفع بارسلونا تغییر کرد: «آن موقع به تغییر نیاز داشتیم، باید عمق بیشتری به بازی می‌دادیم، فضای لازم در اختیارمان نبود و در موقعیت پیچیده‌ای قرار داشتیم. به هر حال فوتبال همین است، فقط استعداد و توانایی فردی نیست باید بتوانی در لحظات سخت خودت را نشان بدهی. آنها یک گل جلو افتادند و بازی را اداره می‌کردند اما ما تعویضی‌های خطرناکی داشتیم.»

آندرس اینیستا با یک دریبل و سانتر عالی سوارس را در موقعیت گلزنی قرار داد و والورده به تمجید از کاپیتان 33 ساله پرداخت: «واقعیت این است که ما بازیکنان تکنیکی خوبی داریم اما اینیستا استاد این کار است. به ما کمک زیادی کرد، نمی‌توانستیم در محوطه جریمه آلاوس پرتعداد باشیم چون خطر ضدحمله وجود داشت. بازیکنانی می‌خواستیم که در فضاهای کوچک کار خودشان را بکنند مثل لئو و آندرس. این گل به ما اجازه داد نفس بکشیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز