خبرگزاری کار ایران

قطعه‌ای جدید برای پازل پپ؛ لاپورت کجا بازی می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۲۴

برنامه نقل و انتقالات منچسترسیتی در ژانویه ممکن است بارها تغییر کرده باشد اما استراتژی بلندمدت پپ گواردیولا مثل قدیم است و امریک لاپورت در آن نقش برجسته‌ای دارد.

 به گزارش ایلنا، سیتی با پرداخت غرامت 65 میلیون یورویی فسخ قرارداد لاپورت با اتلتیک بیلبائو، روز دوشنبه او را خرید و او را به‌عنوان اولین خرید زمستانی‌اش اعلام کرد. این بازیکن 23 ساله باید در اوج باشد چون او خریده شده تا برای بازی‌های باقیمانده از سخت‌‌ترین مقطع فصل و بعد از آن به تیم جدیدش کمک کند. در حالی که سیتی، در یک مقطع، برای آوردن جانی اوانز تلاش کرد – کسی که می‌توانست یک گزینه قابل قبول اما نه چندان تماشایی برای استفاده در سیستم چرخشی گواردیولا طی ماه‌های آینده و به‌عنوان دفاع میانی چهارم برای فصول آینده باشد- لاپورت  زودتر از او توانست خودش را به ورزشگاه اتحاد برساند.

گواردیولا و دستیارانش در کادر فنی منچسترسیتی به اوانس به چشم یک گزینه به قدر کافی قوی برای ایفای سه نقش کلیدی، بازی به‌عنوان دفاع میانی، پیشتازی از خط دفاعی و توانایی شرکت در نبردهای هوایی، نگاه می‌کردند که توانایی مهار حریف در موقعیت‌های تک‌به‌تک را هم دارد. هوش بازی او هم بالا است. این واقعیت هم اما پذیرفته شده بود که او در برخی حوزه‌های مشخص مانند سرعت بازی و قدرت بدنی در حد بازیکنی مانند الیاکیم مانگالا نیست اما در مجموع او برای تیم گزینه بهتری محسوب می‌شد. از لاپورت اما انتظار می‌رود بازیکنی باشد که می‌‌تواند خیلی سریع به اندازه جان‌استونز و نیکلاس اوتامندی برای تیم مهم شود.

گواردیولا و مدیر ورزشی تیم تکسیکی بگیریستاین، سال 2016 زمانی که لاپورت به پیشنهاد آنها پاسخ منفی داد عصبانی بودند و به همین دلیل تابستان سال گذشته او را نادیده گرفتند اما استعداد او آنقدر زیاد است که آنها مجبور شدند غرورشان را زیر پا بگذارند و این ماه او را بیاورند. مانند اوانس، او چندان پرسرعت نیست اما این تنها نقطه ضعف او است هرچند اینگونه هم نبوده که کم بودن سرعت استونز و اوتامندی در این فصل اغلب اوقات به سیتی ضربه زده باشد.

اگرچه از زمانی که اولین پیشنهاد سیتی را رد کرد، بهترین بازی‌هایش را ارائه نکرده است اما این بازیکن فرانسوی هنوز هم به شیوه‌ای خاص در حرکات پا به توپ و ارسال‌ پاس‌های کوتاه و بلند مسلط عمل می‌کند.

توانایی او برای تغییر فاز بازی از سمت چپ به راست با پاس‌های قطری بلند و دقیق هم به‌عنوان همان سلاح بزرگی معرفی شده که گواردیولا را سال 2016 برای خرید این بازیکن وسوسه کرد اما آن موقع لاپورت ترجیح داد در بیلبائو بماند.

با این حال چیزی که این روزها کادر فنی سیتی درباره‌اش صحبت می‌کند، استفاده از توپ‌های بلند لاپورت برای یافتن بازیکنی در فضای خالی سمت راست میدان است هنگامی که حریف روی متوقف کردن حملات سیتی در جناح چپ متمرکز شده است. تا حد زیادی شبیه استون، وسعت دید لاپورت و تصمیم‌گیری‌های او در بازیسازی تیم از خط دفاعی حیاتی است و با یک متر و 91 سانتیمتر قد، او مانند اوتامندی در زدن ضربات سر در نبردهای هوایی هم قوی عمل می‌کند. مسوولان باشگاه منچسترسیتی امیدوارند که لاپورت مستقیما وارد ترکیب اصلی تیم‌شان شود و اگر واقعاً اینگونه باشد، او خیلی سریع در این تیم نقشی مهم پیدا خواهد کرد. در فاصله روزهای 25 فوریه و 7 مارس، سیتی با آرسنال در فینال جام اتحادیه روبه‌رو خواهد شد و پس از آن در لیگ برتر مقابل چلسی و بعد از آن هم در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر بازل سوییس قرار می‌گیرد. در حال حاضر اوتامندی به‌عنوان بهترین گزینه برای مرکز خط دفاعی در نظر گرفته می‌شود که این گویای پیشرفت این مدافع آرژانتینی در فصل جاری است. گواردیولا شهامت اوتامندی را برای حضور در تمام بازی‌ها – در مقطع پیش از کریسمس در مدت زمانی که استونز و وینسنت کمپانی مصدوم بودند – را ستود و این احتمال وجود دارد که بازیکن سابق والنسیا بتواند در تمام بازی‌هایی که به آنها اشاره شد، کنار لاپورت یا استونز بازی کند. در حال حاضر لاپورت و استونز احتمالاً در بازی‌های پیش روی منچسترسیتی بازی خواهند کرد بخصوص در بازی‌های خانگی. فرم و آمادگی هر یک از این مدافعان میانی هم البته اینکه کدام یک از آنها بازی خواهد کرد را مشخص خواهد کرد اما انتظار می‌رود گواردیولا در ماه آوریل و مه ‌دوباره سیستم دفاعی‌اش را تغییر دهد و تیمش را برای مقطع نهایی پایان فصل آماده نگه دارد.

در فصل‌های بعد، جایگاه لاپورت در برنامه‌ بازی من‌سیتی هم تا حد زیادی دست نخورده باقی می‌ماند. او، استونز و اوتامندی براساس وضعیت جسمانی‌شان در سیستم چرخشی گواردیولا مورد استفاده قرار می‌گیرند و همکاری‌های خاصی را شکل می‌دهند. بعد از ناکامی در خرید ویرجیل فن‌دایک – کسی که از او هم درخواست می‌شد به صورت چرخشی با استونز و اوتامندی بازی کند – گواردیولا در ابتدا برنامه داشت که اوانس را بیاورد و در تابستان گزینه‌ای بهتر را بخرد، هرچند بعد از ناکامی در خرید الکسیس سانچس، لاپورت به بزرگترین هدف سیتی در بازار نقل و انتقالات تبدیل شد و این باشگاه تمام تلاشش را برای جذب او انجام داد تا بازیکنی که شاید در نظر داشت تابستان جذبش کند را همین حالا به دست آورد.

با وجود ورود لاپورت، مانگالا تا پایان فصل در سیتی خواهد ماند که یکی از دلایلش این است که گواردیولا نمی‌تواند روی سالم ماندن کمپانی حساب کند. مانگالا اما قبل از آغاز فصل بعد خواهد رفت، هرچند که درباره آینده خود کمپانی هم تردیدهایی وجود دارد. این بازیکن بلژیکی می‌تواند در سیتی نقشی جز یک بازیکن دریافت کند و توسین آدارابیویوی جوان که مدافع باهوش‌تری از مانگالا محسوب می‌شود، حفظ می‌شود تا نقش مدافع پنجم تیم را ایفا کند اما او هم ممکن است بخواهد به صورت قرضی به تیم دیگری برود؛ اتفاقی که انتظار می‌رفت در همین فصل رخ دهد.

منبع: سایت گل / سم لی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز